روس‌ها برای اکتشاف زهره ربات ساختند

دانشمندان روس یک ربات برای کاوش سیاره زهره ساخته‌اند که نه تنها می‌تواند در محیط خشن این سیاره زنده بماند، بلکه می‌توان به گشت و گذار در آن نیز بپردازد.

قرار است مأموریت «اِنویژن» اوایل دهه ۲۰۳۰ پرتاب شود.

شرایط سخت و خشن زهره در گذشته بر روی هر رباتی که بر روی این جرم آسمانی فرود آمده، تأثیر منفی گذاشته و به نابودی تقریباً فوراً تبدیل شده است.

با این حال، اخیراً ناسا و آژانس فضایی اروپا(ESA) در ژوئن سال 2021 از مطالعه ماموریت‌های گذشته برای این سیاره پرده برداشتند.

انتهای پیام



منبع

پیچیده‌ترین بخش استقرار این ربات احتمالاً نحوه رسیدن آن به سطح زهره باشد.

این مأموریت همچنین به دنبال جمع آوری داده‌هایی درباره ترکیب سنگ، فعالیت‌های سطح‌شناسی و این سیاره خواهد بود.

در حال حاضر، تنها یک فضاپیمای اختصاصی در حال مطالعه سیاره زهره است و آخرین ماموریت بازدیدکننده رباتیک ناسا به این سیاره به نام ماموریت «ماژلان»(Magellan) در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید.

گئورگی شچگلوف، معاونت های هوافضا در مرکز آموزش عالی باومان می‌گوید که این ربات جدید را می‌توان با شرایط آب و هوایی تهدید‌برانگیز، دما و فشار بالا و جو اسیدی سیاره زهره مقابله کند.

اکنون این ربات جدید نه تنها می‌تواند در زهره زنده باشد، اما می‌توان با پرش به اطراف، مسافتی تا ۵۰۰ متر را در این سیاره طی کند.

ماموریت «وریتاس» همچنین میزبان یک نقشه‌بردار موسوم به Venus Emissivity Mapper خواهد بود که با مأموریت «اِنویژن» تکمیل خواهد شد.

بخوان  سفر ۵۰۰ کیلومتری مرد بدون یک پا برای شرکت در مراسم مذهبی + فیلم

امید است که ماموریت «وریتاس» در سال ۲۰۲۷ پرتاب شود و هدف آن ارائه اولین نگاه اجمالی به سطح زهره از زمان پایان مأموریت ماژلان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران دانشگاه فنی دولتی باومان(Bauman) مسکو رباتی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند شرایط سختی را داشته باشند که زهره را دوام بیاورد و به کاوش در آن بپردازد.

هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این ربات روسی بخشی از این مأموریت‌ها خواهد بود یا خیر، وجود ندارد.

ماموریت‌های ناسا وریتاس(VERITAS) و داوینچی(DAVINCI) نامیده می‌شوند و ماموریت آژانس فضایی اروپا اِنویژن(EnVision) نام خواهد داشت.

در عین حال، مأموریت داوینچی که پرتاب در سال ۲۰۳۰ را هدف قرار داده است، بر جو زهره مشخص خواهد کرد و از یک فضای اصلی و یک کاوشگر جوی تشکیل شده است.