روش اولیه برای کشف راز انتقال آب از فضا به زمین

این روش جدید که به عنوان “NXCT” شناخته می شود، اساس یک سیتی اسکن ارتقا یافته است. درست همان طور که سیتی‌اسکن‌های تشخیصی به پزشکان کمک می‌کنند تا بدون عمل جراحی ببینند که در بدن چه می‌گذرد، اشعه ایکس و پرتوهای نوترونی که به قطعات شهاب‌سنگ شلیک می‌شوند، به‌طوری‌که ایمن نشان می‌دهند که شهاب‌سنگ چه انواعی از مواد معدنی و سایر عناصر یا ترکیبات را دارد. را در خود جای داده است. هیدروژن موجود در یک شهاب‌سنگ احتمالاً به این معنی است که شهاب‌سنگ زمانی حاوی یخ آب بوده است.

این پژوهش، در مجله “Meteorites & Planetary Science” به چاپ رسید.

روش اولیه برای کشف راز انتقال آب از فضا به زمین

در روش NXCT، اگر شواهدی از آب در شهاب‌سنگ‌ها یافت می‌شود، تصاویر سه‌بعدی ایجاد شده پس از مشاهدات اولیه می‌توانند آب به زمین را تعریف کنند.

محققان آمریکایی سعی می‌کنند با استفاده از یک روش جدید بفهمند که آیا واقعاً شهاب‌سنگ‌ها آب را از فضا به زمین آورده‌اند.

شهاب‌سنگ‌ها، خرده‌سنگ‌هایی هستند که از اجرام بزرگ‌تری مانند دنباله‌دارها یا سیارک‌ها جدا شده‌اند. گمان می‌رود سیارک‌ها و دنباله‌دارهایی که از قسمت‌های بیرونی منظومه شمسی آمده‌اند، ممکن است از برخورد، آب را روی زمین در حال تولد به جا گذاشته باشند.

انتهای پیام



منبع

گروه پژوهشی از “مؤسسه ملی فناوری و استانداردها” (NIST) برای این که بفهمند آیا واقعاً شهاب‌سنگ‌ها آب را از ماورای سیاره ما آورده‌اند یا خیر، روشی را برای استفاده هم‌زمان از اشعه ایکس و تصویربرداری نوترونی ارائه کرده‌اند تا به مشاهده اجمالی درون یک بپردازند. شهاب‌سنگ بپردازند و مشخص کنند که چه رازی ممکن است برای میلیاردها سال پنهان شود.

بخوان  اولین رصد همزمان جیمز وب و هابل

این گروه پژوهشی گزارش داده است که روش جدید آنها را می‌توان در ترکیب و ترکیب حامل هیدروژن را در شهاب‌سنگ‌ها حضور داد و در نتیجه، عملکرد آب در منظومه شمسی را تشکیل داد.

چیزی که پژوهشگران مؤسسه ملی فناوری و استانداردها به دنبال آن بودند، یکی از دو شکل آب بود. هیدروژن و هم برای ایجاد آبهای معمولی با ترکیب می‌شوند اما یک نوع آب سنگین نیز وجود دارد که هر اتم هیدروژن آن دارای یک نوترون است که آنها را به “دوتریوم” (دوتریوم) تبدیل می‌کند. مقدار هر نوع آب در یک شهاب‌سنگ را می‌توان با سطح هر دو نوع آب روی زمین مقایسه کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، سنگ‌های فضایی که به زمین می‌افتند، مانند کپسول‌های باستانی هستند و دانشمندانی هستند که دو روش تصویربرداری را با هم ادغام کرده‌اند، می‌توانند به ما بگویند و چگونه این سنگ‌ها، آب را به زمین آورده‌اند.