روش مدرن برای چاپ ۳ بعدی مدارها روی سطح منحنی

اکنون یک روش جدید، این کار را تا حد زیادی انجام می‌دهد و می‌تواند از انواع وسایل الکترونیکی استفاده کند.

ژو می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم این فناوری را به راحتی توسعه داد و عملیاتی کرد. ما آماده گفتگو با صنایع هستیم که علاقه‌مند به کشف پتانسیل این روش هستند.

اول از همه، جوهرهای استفاده از چنین مدارکی معمولاً دارای مواد اتصال دهنده پلیمری هستند که در ابتدا به مواد زیرلایه بچسبند کمک می کنند. با این حال، این عوامل، اطلاعات را مختل می‌کنند، بنابراین یک مرحله برای حذف آنها پس از چاپ مدار لازم است.

این روش در دانشگاه ایالتی نورث کارولینا توسط گروهی به رهبری یوکسوان لیو، یونگ ژو، برندان اوکانر، مایکل ژنگ و جینگیان دونگ توسعه داده شده است. این روش، دو مورد از روشهای موجود برای چاپ مدارک بر روی سطح منحنی را تشخیص داده است.

این پژوهش در مجله Science Advances منتشر شده است.

یک تکنیک جدید به مدارها اجازه می‌دهد تا مستقیماً روی سطح منحنی به روش چاپ سه‌بعدی چاپ شوند.

سپس یک محلول مایع نانوسیمهای نقره و اتانول – اما بدون عامل اتصال – به شکل مویرگی به داخل غشاء کشیده می‌شود و حفره‌های تشکیل‌شده توسط میکروکانال‌ها را پر می‌کند. پس از خشک شدن محلول، غشاء می‌شود و یک مدارک نانوسیم نقره‌ای کاربردی باقی می‌ماند که با خطوط مطابقت دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، در حالی که زمینه الکترونیکی قابل چاپ بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد، چاپ مدارها بر روی سطح منحنی هنوز بسیار چالش برانگیز است.

بخوان  یافتن ماده تاریک با استقرار ساعتهای اتمی در نزدیکی خورشید

انتهای پیام



منبع

در آزمایش‌های اثبات مفهومی که انجام می‌شود، آزمایش‌هایی انجام می‌شود که می‌توانند برای اندازه‌گیری فشار در چشم‌ها استفاده کنند و یک دستکش با فشار یکپارچه که می‌توان به ربات‌ها یا پروتزها حس لامسه می‌دهد و همچنین یک الکترود شفاف عملکردی را که می‌پذیرد. می‌توان در سلول‌های خورشیدی یا پنل‌های حساس به لمس استفاده کرد.

این کار با ایجاد یک قالب شروع می‌شود که الگوی میکروکانال‌ها را در خود جای می‌دهد. این الگو، الگوی الگوی مورد نظر را می‌دهد و از آن الگو برای ایجاد یک غشای الاستومری نازک استفاده می‌کند که در آن الگوی میکروکانال بازتولید می‌شود. سپس غشای هدف‌پذیرپذیر متعاقباً روی سطح منحنی به سمت پایین سطوح می‌شود.

علاوه بر این، چنین مدارهایی معمولاً فقط می‌توانند مستقیماً روی سطح صاف چاپ شوند. اینجاست که این روش جدید وارد می شود.