رکورد جهانی خودروهای خورشیدی شکسته شد

وی افزود: در طول ثبت این رکورد، مصرف انرژی بیش از 3.8 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است، در حالی که حتی کارآمدترین خودروهای برقی در جاده‌ها تنها به مصرف 15 کیلووات ساعتی در هر صد کیلومتر و میانگین حدود 20 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر می‌رسد. رسیده اند.

این خودرو دارای بیش از ۶ متر مربع سلول‌های فتوولتائیک است که نور خورشید را به برق تبدیل می‌کند تا موتور این خودرو را تامین‌کننده کند.

خودروی خورشیدی Sunswift ۷ خورشیدی است که از نامش پیداست، هفتمین نسل از خودروی خورشیدی Sunswift است که به طور کامل از انرژی خورشیدی تغذیه می‌کند و نیازی به سوخت‌های فسیلی ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه نیو ساوث ولز در استرالیا، دانشجویان این دانشگاه موفق به ثبت رکورد با خودروی خورشیدی خود موسوم به Sunswift 7 شده‌اند. این خودروی خورشیدی با پیمودن ۶۲۰ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) با یک بار شارژ، رکورد جهانی جهانی را به نام خود ثبت کرده است.

این آزمایشی که در یک آزمایش در جنوب استرالیا به دست آمده است، نشان می‌دهد که مسیر طولانی‌ترین مسافتی است که یک وسیله نقلیه الکتریکی با یک بار شارژ طی کرده است و از خودروی Lucid Air Dream Edition که قابل توجه ۵۲۰ مایلی (۸۳۷ کیلومتری) است، پیشی می‌کند. گرفته شده است.

از آنجایی که محققان و مهندسان برای توسعه و استقرار فناوری‌های پاک‌تر و پایدارتر تلاش می‌کنند، احتمالاً در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتر این تصور بودیم.

موفقیت Sunswift 7 همچنین گواه بر پتانسیل منابع انرژی انرژی پذیر مانند انرژی خورشیدی برای ایفای نقش مهمی در سراسر جهان به دور از سوخت‌های فسیلی است. مواردی که مردم بیشتر از محیط زیست محیطی و اقتصادی انرژی‌های تجدید پذیر آگاه می‌شوند، احتمالاً بیشتر برای توسعه و به کارگیری فناوری‌هایی هستند که می‌توانند از این منابع انرژی استفاده کنند.

بخوان  ویدیو/ رکوردشکنی چین در تولید برق خورشیدی

به گفته پروفسور ریچارد هاپکینز، سرپرست این گروه، ثبت این رکورد جهانی با وجود این که Sunswift 7 بسیار سنگین تر از وسایل نقلیه جاده ای قانونی است و همچنین باید تجهیزاتی مانند کیسه هوا و سیستم های تهویه را در خود داشته باشد، نشان می دهد که چه چیزی. قابل تصور است و به چه چیزی در آینده می‌توانم رسید.

تیم سازنده Sunswift 7 چهار سال را صرف توسعه این وسیله نقلیه برای ایجاد یک خودروی الکتریکی عملی و کارآمد کرده است که می‌تواند برای وسایل نقلیه با سوخت فسیلی مناسب باشد.

این خودروی خورشیدی علاوه بر ثبت طولانی‌ترین مسافت طی شده با یک بار شارژ، سریع‌ترین خودروی خورشیدی را نیز ثبت می‌کند و می‌تواند به سرعت بیش از ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد.

یک خودروی خورشیدی دانشجویی با پیمودن ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر و همچنین رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رکورد در جهان برای خودروهای خورشیدی به ثبت رسیده است.

این خودروی خورشیدی خود علاوه بر کاربردهای عملی، گواهی بر روحیه نوآورانه و اراده دانشجویان دانشگاه نیو ساوث ولز است که به شکل ظاهری برای توسعه و بهبود این فناوری پیشرفته تلاش کرده است.

رکورد شکنی Sunswift 7 پتانسیل خودروهای الکتریکی را برای تبدیل شدن به یک گزینه مناسب برای سفرهای بلند نشان می‌دهد و می‌تواند به تسریع پذیرش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان کمک کند.

این خودرو همچنین دارای یک باتری کوچک است که انرژی اضافی را برای استفاده در مکانی که آفتاب نمی‌تابد، ذخیره می‌کند.

پتانسیل وسایل نقلیه الکتریکی برای سفرهای طولانی

بخوان  خالق ChatGPT رمزارز راه‌سازی کرد

انتهای پیام



منبع

این تیم توسعه‌دهنده Sunwift 7 با توجه به بسیار روزافزون جهانی بر کاهش آتکا به سوخت‌های فسیلی و یافتن جایگزین‌های پایدارتر برای حمل و نقل مهم است. وسایل نقلیه الکتریکی بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای بخش مهمی از راه حل این مشکل هستند. با این حال، یکی از چالش‌های مهمی که با پذیرش خودروهای برقی خطرناک است، محدود می‌شود که به طور سنتی مانع استفاده از آنها برای سفرهای طولانی بوده است.

وی ادامه داد: خودروی Sunswift 7 خودرویی که در آینده تولید می‌شود، نیست، زیرا ما راحتی را برای آن در نظر نگرفته‌ایم و هزینه ساخت آن نیز بسیار بالاست. اما ما نشان دادیم که اگر می‌خواهم ماشین‌ها را کارآمد، پایدارتر و سازگارتر با محیط‌زیست کنید، این امکان وجود دارد.

رکوردشکنی مسافت طی شده توسط Sunswift 7 با یک بار شارژ، نقطه عطفی بزرگ در توسعه خودروهای الکتریکی و بهره‌برداری از انرژی‌های پذیرنده است. این پتانسیل های برقی را به عنوان گزینه ای مناسب برای سفرهای خودروهای نشان می دهد.