زمین نخستین «پیام بیگانه» را از مریخ دریافت می‌کند

زمین نخستین «پیام بیگانه» را از مریخ دریافت می‌کند

«دانیلا دی پائولیس» (دانیلا دی پائولیس)، هنرمند پروژه «نشانه‌های در فضا» (یک نشانه در فضا) گفت: بشریت در طول تاریخ، به دنبال یافتن معنا در پدیده‌های قوی و دگرگون‌کننده بوده است. دریافت پیامی از یک تمدن فرازمینی، یک تجربه احساسا دگرگون کننده برای همه نوع بشر خواهد بود. پروژه «نشانه‌های در فضا»، فرصت بی‌سابقه‌های را برای تمرین و آمادگی برای این سناریو از طریق همکاری جهانی می‌دهد و یک جستجوی بی‌پایان را برای یافتن معنا در همه فرهنگ‌ها و رشته‌های تقویت‌کننده می‌کند.

موسسه ستی برای مردم، یک رویداد پخش زنده را در رسانه‌های اجتماعی میزبانی خواهد کرد که مصاحبه با اعضای کلیدی گروه از جمله دانشمندان، مهندسان و هنرمندان را در بر دارد و در سراسر جهان، به صورت زنده پخش می‌شود.

«آرایه تلسکوپ آلن»(ATA)، «رصدخانه گرین بانک»(GBT) در ویرجینیای غربی و «ایستگاه نجومی رادیویی مدیسینا»(Medicina Radio Astronomical Station) در شمال ایتالیا، برای جمع آوری اطلاعات از مریخ با همکاری مشترک خواهند کرد.

زمانی که موسسه سرمایه‌گذاری بیگانه را دریافت می‌کند، گروه‌ها با همکاری پایگاه داده «Open Data Archive» و شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز «Filecoin»، داده‌های پردازش شده را به صورت ایمن ذخیره خواهند کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، «مؤسسه ستی» (موسسه SETI) قرار است یک رمز رمزگذاری شده را از فضایی که به دور سیاره سرخ می‌چرخد، به سه تلسکوپ در سیاره ما ارسال کند.

انتهای پیام



منبع

طرح است اولین پیام بیگانه را به صورت یک تصمیم از مریخ شبیه سازی کنند.

می‌دانیم که حدود پنج تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا یک دقیقه رادیویی رادیویی از زمین به مریخ برسد، اما این گروه پژوهشی، جزئیات شبیه‌سازی خود را از جمله انواعی از عوامل و مواردی که شامل آن می‌شود، مخفی نگاه می‌دارند. مخفی کاری به این دلیل است که رمزگذاری را برای عموم مردم به اشتراک بگذارند تا آنها نیز در رمزگشایی کمک کنند.

بخوان  من در نهایت قصد دارم از این افزونه های کروم برای صرفه جویی در هزینه در سال 2024 استفاده کنم

پروژه «نشانه‌های در فضا» قرار است اولین پروژه‌ای باشد که چنین شاهکاری را انجام می‌دهد. پژوهش‌های دیگر،‌هایی را به فرستادند اما برعکس آن را انجام ندادند.

مدارگرد مریخ متعلق به «آژانس فضای اروپا»(ESA)، پیام رمزگذاری شده در روز چهارشنبه ساعت سه بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی (22:33 به وقت تهران) انتقال خواهد داد و زمین آن را 11 دقیقه بعد و پس از طی ۱۸۰ میلیون مایل در فضا، خواهد کرد. پس از ارسال، آن را پردازش خواهند کرد و برای رمزگشایی در دسترس قرار خواهند داد.

این توسط «مدارگرد ردیابی گاز» (TGO) پروژه «اگزومارس» (ExoMars) به زمین ارسال خواهد شد که جو مریخ را از سال 2012 مطالعه می‌کند.

موسسه ستی درباره این رویداد نوشت: هر کسی که در زمینه رمزگشایی و تفسیر پیام کار می‌کند، می‌تواند در این فرآیند در سرور «A Sign in Space Discord» صحبت کند.

به گفته پژوهشگران، ایده این است که دانش‌آموز برای تجربه تجربه‌کننده‌ای آماده می‌شود که هنگام تماس با ما، برای همه نوع بشر رخ خواهد داد.