زمین وارد وضعیت اضطرار شده است

«سلیمول هوک» (Saleemul Huq) از دانشگاه بنگلادش گفت: تغییر آب و هوایی یک مستقل نیست. این بخشی از یک مشکل سیستمیک بزرگتر از حد اکولوژیکی است که در آن استفاده از انسان از میزان احیا کننده زیست کره فراتر رفته است. برای جلوگیری از رنج‌های بیشتر، باید از طبیعت محافظت شود، بخش‌های عظیم سوخت‌های فسیلی را حذف کنیم و از سازگاری‌های اقلیمی منصفانه اجتماعی با تمرکز بر مناطق کم‌درآمدی که آسیب پذیرترین هستند، حمایت کنیم.

«توماس نیوسام» (Thomas Newsome) از دانشگاه سیدنی گفت: در حالی که زمین در حال افزایش است، فرکانس یا بزرگی برخی از انواع بلایای آب و هوایی ممکن است در واقع در حال افزایش باشد. ما از همکار خود در سراسر جهان می‌خواهیم که در تغییرات آب و هوای صحبت کنیم.

گروهی از هشدار داده‌اند که نشان‌های حیاتی زمین را به این وضعیت وخیمی رسیده است که بشریت به طور واضح با یک وضعیت اضطرار اقلیمی/ آب و هوایی(اقلیم اضطراری) متوقف شده است.

انتهای پیام



منبع

پروفسور ریپل و همکارانش مطالعه را با عنوان “هشدار خود دانشمندان جهان در مورد یک وضعیت اضطراری آب و هوایی ۲۰۲۲” در مجله “BioScience” منتشر کردند. نویسندگان این مقاله را با نوشتن این جمله آغاز کردند: ما اکنون در وضعیت کد قرمز سیاره زمین هستیم. بشریت بدون تردید با یک وضعیت اضطراری آب و هوایی تهدید است. با افزایش فزاینده فجایع مرتبط با آب و هوا، رنج‌های ناگفته بشر، که در حال حاضر بسیار زیاد است، به سرعت در حال افزایش است. بنابراین، ما از ویژه، شهروندان و رهبران جهان می‌خواهیم، ​​این گزارش را بخوانند و سریعاً باید برای جلوگیری از بدترین تغییرات آب و هوایی انجام دهند.

بخوان  تشخیص زودهنگام اوتیسم از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر شد

«کریستوفر ولف» (کریستوفر ولف) محقق مقطع فوق دکتری گفت: داده‌های افزایش سالانه بلایای آب و هوایی نشان می‌دهند، اکنون در میان یک بحران آب و هوایی بزرگ قرار داریم که اگر کارها را به روشی انجام دهیم که قبلاً انجام می‌شود، ادامه می‌دهد. بدتر از این اتفاق میفتد. ما از پژوهش‌ها و همکارمان‌ها می‌خواهیم تا از پژوهش‌های پژوهشی در تصمیم‌گیری‌های آب و هوا و محیط‌زیست به ما بپیوندند.

داده‌های جدید گرمای مکر و شدید، افزایش از بین رفتن پوشش جهانی درختان به دلیل آتش سوزی و ویروس‌های بیشتری را می‌دهد که توسط پشه منتقل می‌شود، نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، متخصص در این گزارش ویژه اعلام کرد که ۱۶ علامت حیاتی سیاره‌ای از ۳۵ نشانه حیاتی که تغییرات آب و هوایی را دنبال می‌کنند، در بالاترین حد خود قرار دارند و به همین دلیل زمین را در سطح «کد قرمز» (code red) قرار می‌دهند. «کد قرمز» یک هشدار یا تهدید امنیتی بسیار جدی است.

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران دانشگاه‌های آلتی اورگان ساخته‌اند که سطح دی اکسید کربن را به 418 قسمت از میلیون‌ها سال رسیده است که بالاترین رکورد در تاریخ است.

گزارش آنها اشاره می کند که در طول سه دهه گذشته و از زمانی که از 1000 دانشمند هشدار از بیش از حد جهان به بشریت را در سال 1992 امضا کردند، انتشار گازهای گلهای در جهان 40 درصد افزایش یافته است.

پژوهشگران در این گزارش، تحقیقات قبلی را که پنج سال پیش توسط بیش از 15 هزار دانش‌آموز در 184 کشور امضا شد، بررسی کردند.

بخوان  WhatsApp ممکن است به زودی به شما اجازه دهد چت های خود را در یک خزانه بیومتریک قفل کنید

پروفسور “ویلیام ریپل” (ویلیام ریپل) نویسنده اصلی این مطالعه گفت: به همه این آتش سوزی‌ها، سیل‌ها و طوفان‌های عظیم نگاه کنید. شبح تغییرات آب و هوایی پشت درب است و به شدت می‌کوبد.