«زندگی پس از زندگی» از نگاه واقعیت مجازی

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، بسیاری از مردم برای مدتی مرده‌اند و دوباره به زندگی بازمی‌گردند و تجربه‌های خود را از آن لحظه‌ها با ما به اشتراک گذاشته‌اند. تجربه‌هایی که معمولاً شامل دیدن نور در انتهای یک تونل تاریک، شنیدن صدای عزیزان و حتی فریادهای دوزخیان است.

اکنون یک هنرمند به نام شاون گلدول (Shaun Gladwell) با بهره‌گیری از واقعیت مجازی یک تجربه نزدیک به مرگ همهجانبه ایجاد کرده است که شرکت‌کنندگان را با ایست قلبی یا مغزی آشنا می‌کند و به آنها، نگاهی اجمالی به احتمال زیاد در آخرین لحظات عمرشان است. رخ دهد، می دهد.

با این حال، وقتی قلب از تپش می‌شود، کسی را نمی‌داند که چه چیزی در انتظارش است.

انتهای پیام



منبع «زندگی پس از زندگی» از نگاه واقعیت مجازی

این شبیه‌سازی همچنین دارای یک بینش خارج از بدن است که به کاربران اجازه می‌دهد تا خود را در حالی که در بالای فضای اتاق شناور هستند، نگاه کنند.

یکی از کسانی که این تجربه را پشت سر گذاشته است، این‌چنین توضیح می‌دهد که روی تختی دراز کشیده و دیده می‌شود که پزشکان او را نادیده گرفته‌اند. وی همچنین گفت که این تجربه می‌تواند به مردم اجازه بدهد و کاربر می‌تواند آن زمان را که بخواهد رانده شود.

سیستم ابداعی گلدول، موسوم به «گذر طوفان‌های الکتریکی» در رویدادی در ملبورن استرالیا به نمایش درآمده که به عنوان «تجربه‌های مشارکتی با ماهیت تأثیرگذار و خارج از بدن» توصیف می‌شود.

«زندگی پس از زندگی» از نگاه واقعیت مجازی

شاون گلدول امیدوار است با دنیای مجازی که به کاربران نشان دهد می‌دهد و احساس می‌کند مرگ را شبیه‌سازی می‌کند، به مردم کمک کند تا با مقوله‌ای که مرگ‌پذیر است، کنار بیایند.

بخوان  رونمایی از بزرگترین هواپیمای باری برقی و خودران جهان

به لطف فناوری واقعیت مجازی، یک «شبیه‌ساز مرگ» ایجاد شده است که به کاربران امکان می‌دهند تا حدودی بفهمند که چه اتفاقی می‌افتد.

آنچه هنگام مرگ اتفاق می‌افتد، شاید بزرگترین معمای جهان باشد.

داوطلبان روی یک تخت بیمارستانی دراز می‌کشند، هدست XR را روی صورت خود می‌گذارند و روند تجربه قلبی، تلاش برای احیای مجدد، مرگ و تجربه‌های خارج از بدن که از زندگی و سیاره زمین را تجربه می‌کنند.