زیردریایی های بدون سرنشینی که ضد آب است!

XL-UAV فوق هوشمند

قبل از اینکه این محموله‌ها چه می‌خواهند انجام دهند، می‌گویند که این زیردریایی‌ها احتمالاً انواع وظایف را می‌کنند، ضد مین، اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را آسان‌تر می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، نمونه‌های اولیه زیردریایی خودران و بدون سرنشین فوق‌العاده بزرگ (XL-AUVs) که توسط یک شرکت دفاعی آمریکایی برای نیروی دریایی سلطنتی استرالیا ساخته می‌شود، زمانی که ظرف سه سال آینده تحویل داده می‌شود، ضد آب نمی‌شود و از میان عبور آن عبور می‌کند. می کند.

گودریچ می‌گوید: ماژول‌های بخش میانی می‌توانند طول‌های متفاوتی داشته باشند تا نیازهای خاص را تعیین کنند. باتری‌ها در برابر فشار مقاوم هستند و تمامی زیرسیستم‌های ناوبری و کنترل داخل مخازن تحت فشار به اندازه مخازن گاز پروپان هستند که در قسمت‌های مختلف زیردریایی‌ها قرار دارند و مکانی را برای محموله‌ها باقی می‌گذارند.

وی افزود: آنها یک سیستم محرکه مشترک با باتری در قسمت عقب، یک سیستم ناوبری و کنترل مشترک در مخروط دماغه خواهند داشت و میان بدنه آن برای حمل محموله در نظر گرفته شده است.

ماژولهای محموله این زیردریایی، برد و استقامت آن را تعیین می‌کنند. شرکت سازنده ادعا کرده است که این زیردریایی عملیاتی را در کف اقیانوس تا عمق 600 متری انجام خواهد داد.

انتهای پیام



منبع

شرکت آندوریل قصد دارد از فناوری شرکت آمریکایی Dive Technologies بهره ببرد که زیردریایی‌های بدون سرنشینی را می‌سازد که برای چند هفته طراحی می‌کند و می‌تواند تا ۱۰ روز به طور مستقل عمل کند.

هر نمونه از این زیردریایی دارای بدنه‌ای است که می‌تواند آزادانه در آن جریان داشته باشد. در نتیجه این شناور می‌تواند به سرعت و به راحتی تولید شود، زیرا برای تبدیل بدن به یک مخزن تحت فشار به منظور اسکان خدمه نیازی به جوشکاری‌های سنگین نیست.

بخوان  تاثیر ایموجی‌ها بر ارتباط افراد/ بررسی اثرات هوش مصنوعی بر بهداشت افراد / یک ماسک نوری برای درمان بیماری‌های پوستی ابداع شد

نسخه های زیردریایی بدون سرنشین هوشمندی که توسط یک شرکت آمریکایی برای نیروی دریایی ساخته شده است، به اندازه یک اتوبوس هستند، اما ضد آب و آب درون آنها جاری خواهد شد!

دیوید گودریچ، مدیر اجرایی آندوریل می‌گوید: تمام XL-AUVها دارای ظرفیتی از مشتریان خواهند بود که با پوسته‌های سبک‌های پوشیده شده و دارای شکاف‌هایی در خود هستند و کاملاً به صورت غرقابی سفر خواهند کرد.

گودریچ می‌گوید: XL-UAV به هوش مصنوعی مصنوعی می‌شود و می‌تواند به صورت خودران عمل کند. چرا که جایی که زیردریایی‌ها می‌روند، امکان اتصال بهینه وجود ندارد، بنابراین باید فوق‌العاده هوشمند باشند. سیستم‌های خودران ما می‌توانند پردازش بسیار پیچیده‌ای داشته باشند تا کارهایی مانند تجزیه و تحلیل سیستم پیشرانه، بازتاب‌های سونار و غیره برای شناسایی و باقی کارهای لازم را انجام دهند. همچنین راه‌های موجود وجود دارد که XL-AUV می‌تواند از طریق سیستم شبکه ارتباط برقرار کند.

این زیردریایی‌ها که به اندازه یک اتوبوس هستند، توسط یک شرکت تابعه در استرالیا به نام شرکت فناوری دفاعی آندوریل (Anduril) ساخته می‌شوند.