ساخت دستگیره رباتیک با الهام از یک میوه خاص

تیمی از چینی بود یک الگوی مورفولوژیکی ناشناخته را بر روی سطح میوه‌هایی موسوم به پشن فروت بی‌آب/خشک شده (dehydrated passion fruits) پیدا کرده‌اند که الهام‌بخش آن‌ها تا یک گیره رباتیک جدید برای گرفتن اجسام کوچک بسازند.

پژوهشگران در آخرین شماره Nature Computational Science گزارش کردند که یک مدل ریاضی و یک مجله قانون‌بندی برای درک مکانیسم زیربنایی و توصیف و پیش‌بینی تغییر سطح یک کره پوسته‌ای تغییر شکل مانند این میوه‌های خشک شده ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلیاساتید دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ‌ها که در طول مدت کم‌آبی و خشک شدن این میوه‌ها، سطح آنها را در ابتدا به شکل یک الگوی توپی بالکی چروک می‌شود و این ساختاری کروی ساختار ساختار شش‌ضلعی‌ها و پنج‌ضلعی‌هایی است که روی توپ فوتبال می‌شود.

آنچه که این میوه ها خشک می شوند، سطح آنها به شبکه ای از برآمدگی ها در حالت کایرال تبدیل می شود.

آنها با هدایت نظری، یک گیره تطبیقی ​​با هدف گرفتن اجسام کوچک بر اساس تبدیل حالت شش‌ضلعی به کایرال طراحی کردند. سیستم این گیره شامل یک پوسته نیمکره‌ای است که با سیلیکن مایع، یک هوا و یک قاب بالابر ساخته شده است که می‌توان بالا و پایین حرکت می‌کند. این گیره اشیای کوچک با اشکال مختلف و انواع مختلف از مهره، پیچ و ماش گرفته تا بلوبری، لیوان نامنظم و آب‌نبات به شکل قلب را به خوبی می‌گیرد. آزمایش‌های آنها را برای توسعه و طراحی دستگیره‌های هوشمند هموار می‌کند.

انتهای پیام



منبع

بخوان  اونی که خوندی «رجز» نبود، «موشک نقطه‌زن» بود!