ساخت قطاری سریع السیر با سرعتی بالاتر از سرعت هواپیما

این پروژه که هنوز در مراحل اولیه است، شامل قطار‌های ۸۲ فوتی است که مسافران را با سرعت ۶۲۱ مایل در ساعت (۹۹۵ کیلومتر در ساعت) جابه جا خواهد کرد.

منبع: العربیه



منبع

یک شرکت کانادایی قصد دارد تحولی واقعی را در جهان حمل و نقل ایجاد کند؛ به گونه‌ای که در حال تولید قطار فوق سریعی است که سرعت بیشتری از هواپیما دارد، به این معنی که حمل و نقل زمینی به زودی در رقابت با حمل و نقل هوایی قرار خواهد گرفت، مگر اینکه صنعت هوانوردی نیز تحولی تازه را در زمینه سرعت ایجاد کند.

Transpod می‌گوید که هزینه سفر مسافران در فلاکس جت ۴۴ درصد کمتر از هزینه بلیط هواپیما خواهد بود.

این شرکت اعلام کرده است که قطار‌های فلاکس‌جت بر تکنولوژی «انتقال انرژی بدون تماس» اتکا دارد که در آن قطار از طریق میدان‌های مغناطیسی انرژی را از شبکه الکتریکی موجود می‌گیرد.

این قطار سریعتر از هواپیما‌های تجاری بوده و سرعتی معادل سه برابر سرعت بیشتر قطار‌های سریع السیر در جهان امروزی دارد.

برای شروع این پروژه، این شرکت قصد دارد شبکه‌ای به طول تقریبی ۲۰۰ مایل را از جنس لوله‌های خلاء بین شهر‌های ادمونتون و کلگری کانادا ایجاد کند.

طراحی متمایز این قطار بلند برای کاهش اصطکاک در نظر گرفته شده است، اما توانایی نظری این سیستم برای سبقت گرفتن از هواپیما‌ها و قطار‌های پرسرعت متکی به فناوری تحت تأثیر “جریان کنترلی” است که یک زمینه نسبتاً جدید در فیزیک به شمار می‌رود.

طبق این طرح، قطار‌ها هر دو دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و حداکثر ۵۴ مسافر و ۱۰ تن بار را در هر سفر حمل می‌کنند.

بخوان  چاپ ۳ بعدی اندام در «داخل بدن» با استفاده از فناوری فراصوت

شرکت TransPod مستقر در تورنتو کانادا، اخیراً از پروژه‌ای به نام “FluxJet” پرده برداری کرده است؛ یک سیستم حمل و نقل کاملاً الکتریکی هیبریدی بین هواپیما و قطار که با محیط زیست سازگارخواهد بود و آلایندگی ایجاد نمی‌کند.

این شرکت توضیح داده است که سفر ۱۷۵ مایلی بین دو شهر فقط ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.