ساخت یک دستگاه جدید تشخیص توسط سوئیسی

دستگاه جدید مزیت عملی مانند سهولت در استفاده و قابل حمل بودن را نیز می‌دهد. برای کار کردن نیازی به آموزش خاصی ندارد و می‌توانم آن را در موارد مختلف مستقر کرد. این امر آن را به ابزاری ارزشمند برای کنترل تشخیص ویروس تبدیل می‌کند. علاوه بر این، دستگاه جمع و جور است و به راحتی می‌توان آن را به مکان‌های مختلف حمل کرد، که این امر آن را برای آزمایش و تشخیص در محل ایده‌آل می‌کند.

این دستگاه با استفاده از حسگر زیستی دی.ان.ای برای شناسایی آر.ان.ای ویروس در بزاق انسان کار می‌کند. زمانی که آر.ان.ای ویروسی به بیوسنسور دی.ان.ای مرتبط می‌شود، یک دی.ان.ای/آر.ان.ای دوپلکس تشکیل می‌دهد. سپس این دوپلکس با اندازه‌گیری‌های فلورسانس شناسایی می‌شود و به حسگر اجازه می‌دهد تا ۱۰ اتمولار(attomolar) از آر.ان.ای ویروس را بگیرد. یک اتومولار معادل یک قطره آب در یک استخر شنا در اندازه المپیک است.

علاوه بر این، دستگاه همه کاره است و می‌تواند با تغییرات ساده در بخش سنسور برای شناسایی ویروس‌های سازگار دیگر شود. ساندرین گربر-لمر، یکی از رهبران پروژه گفت: این دستگاه بسیار همه کاره است. بخش حس زیستی را می‌توان به راحتی با انتخاب و تثبیت توالی‌های دی.ان.ای دیگر برای تشخیص سایر ویروس‌ها سازگار کرد.

انتهای پیام



منبع

دستگاه پزشکی سوئیسی برای شناسایی ویروس سندرم حاد تنفسی ۲(SARS-CoV-2) توسعه یافت.

این دستگاه سیلندرویروس سندرم حاد برای تنفسی 2 بسیار دقیق است و برای سایر شرکت های خارجی کاذب تولید نمی کند. این امر آن را به ابزاری ارزشمند برای نظارت بر جمعیت و تلاش‌های کاهش همه‌گیری کووید-۱۹ می‌کند. می‌توان آن را در محیط‌های غیرپزشکی مانند فرودگاه‌ها، مدارس و محل‌های کار مستقر کرد. این امری که می‌تواند نتایج را در کمتر از ۱۰ دقیقه ارائه دهد، آن را برای تشخیص در بالین بیمار می‌کند.

بخوان  اپل از شما می‌خواهد که با برنامه ویدیویی 50 دلاری خود یک فیلم پرفروش 8K تولید کنید

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، دستگاه های تحقیقاتی سوئیسی ساخته شده اند که می توانند ویروس سندرم حاد را شناسایی کنند. این یک پیشرفت در مبارزه با کوید-19 است. این دستگاه میکروسیالی که توسط سه موسسه سوئیسی ساخته شده است، از فناوری شناسایی به فرد دی.ان.ای/آر.ان.ای دوپلکس(DNA/RNA duplex) برای تشخیص بیماری‌های ویروسی سندرم حاد تنفسی ۲ از سایر ویروس‌های ویروسی استفاده می‌کند. متخصص دانشگاه فنی لوزان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این دستگاه می‌تواند کمتر از ۱۰ دقیقه نتایج را ارائه دهد.