ساخت یک ماده زرهی برای تقویت مقاومت در برابر ضربات فراصوت

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، جست‌وجو برای یافتن نسل بعدی مواد زرهی، تحقیقات را مرتباً به سوی قلمروی طبیعت سوق داده است، جایی که همه چیز، از صدف حلزون گرفته شده تا اسفنج‌های دریایی، الهام‌بخش برخی از احتمالی هیجان‌انگیز بوده‌اند. متخصصان دانشگاه کنت این را دنبال کرده‌اند تا خانواده‌ها از روش‌های مصنوعی بر اساس روش‌هایی که می‌توانند در برابر مقاومت‌های فراصوتی استفاده کنند و ممکن است از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام



منبع

پروفسور بن گولت (بن گولت)، نویسنده این مطالعه، توضیح می‌دهد: کار ما روی تالین، که سلول‌های طبیعی را می‌گیرند، نشان می‌دهد که این مولکول مجموعه‌ای از نواحی دوتایی را نشان می‌دهد که می‌شوند و دوباره کاهش می‌دهند. می شوند. این عکس‌العمل تغذیه‌کننده تالین در برابر نیرو با این نیرو که می‌تواند ضربه مولکولی را می‌دهد و از سلول‌های ما در برابر افزایش انرژی محافظت می‌کند. زمانی که ما تالین را به یک هیدروژل موسوم به TSAM پلیمریزه کردیم، متوجه شدیم که خاصیت جذب مونومرهای تالین باعث ایجاد خواص باورنکردنی در این ماده شده است.

استاد دانشگاه “کنت” در انگلستان دست به توسعه مواد جدید ساخته شده است که قدرت مقاومت در برابر ضربات فراصوت را دارد و می‌توان از آن در ساخت پوشش‌های زرهی استفاده کرد.

مواد همچنین می‌گویند که این ماده پتانسیل جذب انرژی جنبشی گلوله‌ها و ترکش‌ها را به گونه‌ای بهتر از مواد زره‌ای که از سرامیک و کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف ساخته شده‌اند، استفاده می‌کنند. بنابراین، ادغام این مواد در نسل‌های بعدی می‌توان آنها را سبک‌تر کرد و بهتر از آن جلوگیری کرد.

بخوان  انتقاد آمازون و گوگل از فضای ابری مایکروسافت

ماده تولید شده توسط این تیم از خواص خاص به فرد یک پرورش به عنوان نقطه شروع استفاده می‌کند. تیم دانشگاه کنت‌های جذب ضربه طبیعی به نام تالین را بررسی کرده و از آن برای ایجاد خانواده‌هایی از مواد هیدروژل به نام TSAM استفاده کردند.

ضربه زدن در برابر انواع پرتابه‌ها توسط این ماده نیز نشان داده شد. از ذرات ریز بازالت در زیر میکرومتر گرفته تا قطعات بزرگتر از ترکشهای شرکتی. به گفته این تیم، یک تفاوت مفید TSAM در مقایسه با مواد زرهی سنتی، این است که این ماده جدید پرتابه‌ها را پس از رسیدگی به می‌کند. این موضوع می‌تواند آن را به موارد مناسب برای اهدافی تبدیل کند که برای مطالعه و توسعه لباس‌های فضایی و سایر تجهیزات حفاظتی در بخش هوافضا کند.

در آزمایش ها، ماده جدید این تیم نشان داد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پرتابه‌هایی با سرعت ۱.۵ کیلومتر (۰.۹۳ مایل) در زمین را جذب کند. سرعت فراصوت که از یک ماخ شروع می‌شود حدود ۳۴۳ متر(۱۱۲۵ فوت) بر ثانیه است. این تیمان می‌کنند که این سرعت پرتاب‌هایی است که با یک اسلحه گرم پرتاب می‌شوند و با سرعت 0.4 تا یک کیلومتر در هر حرکت حرکت می‌کنند، و سریعتر از تعداد ذرات در فضا هستند که معمولاً بیش از یک کیلومتر در طول حرکت می‌کنند. ثانیه سرعت دارند.