ساعتی که ساعت را نشان نمی‌دهد!

بیماری «سودوزانتوما الاستیکوم»(Pseudoxanthoma Elasticum) یا «PXE» باعث ایجاد تغییراتی در بافت همبند برخی از قسمت‌های بدن می‌شود و می‌توان بینایی را از بین برد.

ساعتی که ساعت را نشان نمی‌دهد!

وقتی نواچ روی مچ بسته می‌شود، استرس، دما، ضربان قلب، حرکت و الگوهای خواب را می‌خواند، اما اگر می‌خواهید زمان را بدانید، به شما کمکی نمی‌کند. با وجود این، نوواچ یک جایگزین برای طرفداران ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود که می‌تواند تأثیرگذار باشد صفحه نمایش روشن آن همراه با اعلان‌های مداوم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام



منبع

به گفته «سازمان جهانی بهداشت» (WHO)، چالش چالش شماره یک سلامت در قرن بیست و یکم است. «انجمن‌شناسی آمریکا»( APA) تخمین می‌زند که مشکلات سلامتی ناشی از استرس سالانه 300 میلیارد دلار روان است.

ساعتی که ساعت را نشان نمی‌دهد!

مونتینگا گفت: دو سال و نیم پیش متوجه شدم که به خاطر یک بیماری نادر به نام PXE، در حال تبدیل شدن هستم. این زنگ بیداری بود تا در حواس‌پرتی گم نشوم. من باید همین حالا زندگی کنم.

این فناوری می‌تواند الکترودرمال را حس کند. این فعالیت، مقاومت پوست در برابر جریان الکتریکی را فعالیت می‌کند که می‌تواند نشانگر استرس باشد. فعالیت الکترودرمال می‌تواند به دلیل وضعیت غدد عرق تغییر کند. حتی یک تفاوت کوچک، نشان‌دهنده تغییر در وضعیت احساسی ما است. سپس، یک الگوریتم داده‌ها را تجزیه و تحلیل و تحلیل می‌کند و از طریق یک لرزش ظریف به کاربر هشدار می‌دهد که ممکن است به حفظ نیاز داشته باشد.

«هایلک مونتینگا» (Hylke Muntinga)، یکی از بنیان‌گذاران و شرکت سازنده نواچ گفت که این ساعت به دنبال تشخیص بیماری ژنتیکی او در سال ۲۰۱۹ طراحی شده است.

بخوان  تصویر دقیقی از اتفاقی که پس از سفر برای ریه می‌افتد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک ساعت هوشمند عجیب که به جای نمایشگر لمسی، نمایشگری از جنس یک سنگ قیمتی دارد، زمان را مشخص نمی‌کند.

ساعتی که ساعت را نشان نمی‌دهد!

یک شرکت هلندی، نوعی ساعت مچی ابداع کرده است که به جای نشان، ضربه، ضربان قلب و بدن را نشان می دهد.

شرکت مونتینگا خود را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد و به همراه «تیموتی منشوت» (Timothée Manschot)، یکی دیگر از بنیانگذاران و شرکت هلندی «فیلیپس» (Philips)، دستگاه نوواچ را طراحی کرد.

«نوواچ»(Nowatch) که به جای فناوری پوشیدنی به عنوان یک فناوری اطلاعات توصیف می‌شود، محصول شرکتی به همین نام در آمستردام هلند است.

نواچ در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

نواچ، اولین دستگاه موجود در بازار است که سطح کورتیزول و استرس را کنترل می کند. کورتیزول و رسانایی پوست هر دو نتایج مستقیم عوامل استرس‌زا هستند. بنابراین با هم ارتباط دارند. باید توجه داشت که پوست، یک واکنش فوری است اما کورتیزول بین ۲۵ تا ۶۰ دقیقه بعد رخ می‌دهند. داده‌های به دست آمده با نواچ، اطلاعات در یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند نمایش داده می‌شوند.

شرکت مونتینگا ادعا می‌کند که نوواچ می‌تواند به ذهن‌آگاهی کمک کند تا در لحظه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و روشی بدون دارو برای کاهش هزینه‌ها ارائه شود. این شرکت گفت: نواچ به کاربران امکان می‌دهد تا از این که حواس را بهتر بشناسید و پیشرفت و سلامتی خود را ترسیم کنید.

نواچ زمان را به کاربران نمی‌گوید زیرا مخترعان آن معتقدند که صفحه نمایش ساعت را نشان می‌دهد، تنها به احساس استرس می‌افزاید. نمایشگر ساعت از جنس یک سنگ قیمتی است که با دست حکاکی می شود و این باعث می شود که ساعت به یک جواهر شباهت داشته باشد و در عین حال، ابزارهای پنهانی را برای ردیابی بدن دارد.

بخوان  رفع اشکالات امنیتی ویندوز 11 برای مایکروسافت بسیار شرم آور است

نواچ فقط یکی از هزاران گجت است که در نمایشگاه «CES 2023» در لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شده و فناوری آینده‌نگرانه‌ها را به نمایش می‌گذارند.