سبقت بایدو از تسلا در زمینه خودروهای خودران

لی افزود: درک ما از وسایل نقلیه هوشمند این است که الکتریکی بودن نیمه نهایی است در حالی که هوشمند بودن نهایی است.

جو شیا ییپینگ، مدیر اجرایی جیدو نیز در بیانیه‌ای گفت: جیدو قصد دارد بتواند ۸۰۰ هزار خودروی خودران خود را در سال ۲۰۲۸ تحویل دهد. جیدو همچنین قصد دارد مدل دوم خود را برای تولید انبوه در سال ۲۰۲۴ تحویل دهد.

بیشتر بخوانید




منبع رابین لی مدیر اجرایی شرکت بایدو دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت خودرو‌های الکتریکی و زیرمجموعه بایدو، Jidu Auto، از نظر فناوری‌های رانندگی خودران، یک نسل از تسلا جلوتر است.

شرکت Xiaomi Corp و Didi Global از دیگر غول‌های فناوری چینی هستند که به دنبال جاه‌طلبی‌های خود هستند.


ساخت خودرو‌های برقی بایدو در حالی انجام می‌شود که شرکت‌های فناوری زیادی در سراسر جهان پس از موفقیت تسلا در تجاری سازی خودرو‌های برقی، برای توسعه خودرو‌های هوشمند با هم رقابت می‌کنند.

ربات خودرو‌های جیدو علاوه بر تجهیز خودرو به فناوری نرم افزار رانندگی خودران که توسط بایدو ارائه می‌شود، دارای دو لیدار و ۱۲ دوربین خواهند بود. لیدار‌ها سیستم‌های شناسایی هستند، مشابه رادار‌ها که به جای امواج رادیویی از نور لیزر پالسی استفاده می‌کنند. شایان ذکر است تسلا از سانسور لیدار استفاده نمی‌کند.

خودرو‌ی برقی بایدو