سریعترین اینترنت جهان ارتقا یافت

شبکه اینترنتی ESnet6 به گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌تواند مجموعه‌های بزرگی را از بین تیم‌ها، ابزارها و تأسیسات انتقال دهنده و همچنین این شبکه برای کمک به حوزه‌های تحقیقاتی عمده و ترکیبی شبیه مدل‌سازی آب و هوا، مطالعات ژنومی، مشاهدات تلسکوپ‌ها، آزمایش‌ها، ارائه دهد. فیزیک و اطلاعات کوانتومی آماده خواهد شد.

و اکنون زمان جهش نسل بعدی فرا رسیده است. “ESnet6” از ۲۴ هزار کیلومتر کابل فیبر نوری اختصاصی در سراسر کشور تشکیل شده است که ارتباطات شبکه‌ای مازه‌ای (Backbone Network) را قادر می‌سازد تا با سرعت بین ۴۰۰ گیگابیت تا یک ترابایت برای انتقال انتقال دهندگان. شبکه مازه‌ای(ستون‌فقراتی) بخشی از زیر ساخت یک شبکه رایانه‌ای است که شبکه‌های مختلف را به هم وصل می‌کند و مسیری را برای مبادله اطلاعات بین شبکه‌های محلی و زیرشبکه‌های مختلف می‌کند.

انتهای پیام



منبع

“ESnet” ابتدا در سال 1986 برای کمک به ارتباط اطلاعاتی در آزمایشگاه‌های مختلف وزارت انرژی (DOE) در سراسر ایالات متحده آمریکا صادر شد و می‌توان آنها را به سرعت بسیار زیاد از خام‌های را به اشتراک گذاشت. در دهه‌های پس از آن، به‌روزرسانی‌های زیادی برای همگام شدن این شبکه اینترنت با پیشرفت‌های فناوری و حجم عظیم داده‌های تولید شده توسط آزمایش‌های علمی انجام شده است. در سال ۲۰۲۱، ۱.۱ گزارش از طریق این شبکه منتقل شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، سریعترین شبکه اینترنت در ایالات متحده آمریکا کمی سریعتر است. شبکه علوم انرژی (Esnet) به «ESnet6» ارتقا یافته و به پهنای بند ۴۶ ترابیت بر دست یافته‌ها است. اول باید بدانند که این شبکه‌های اینترنتی تنها در تصمیم‌گیری تصمیم می‌گیرند.

بخوان  مجموعه ویرایشگر ویدیوی رایگان DaVinci Resolve برای انتشار iPad

سریع‌ترین شبکه اینترنت جهان به سرعت خیره‌کننده ۴۶ ترابیت بر پیدا کردن یافتن.

این سرعت تا پیش از این بیشترین سرعت انتقال اینترنتی در شبکه جهان بوده است، اما اکنون این شبکه به پهنای باند ارسال 46 ترابیت بر داده های دست یافته و تقویت شده است. بطوریکه گفت که این شبکه رکورد سرعت انتقال را در دست ندارد، بلکه این افتخار به یک تأسیسات آزمایشی در ژاپن می‌رسد که به سرعت شگفت‌انگیز یک پتابیت در ۱۰ ثانیه(Pbps) است، یعنی 0000 ترابیت در ثانیه دست پیدا می‌کند.

برای درک آن می‌توانم بگویم که در شبکه‌های معمولی اینترنت چند ده تا چند صدمگابیت بر روی زمین وصل شوم، در حالی که شبکه اینترنت «ESnet6» معادل ۴۶ میلیون مگابیت بهتر در این مکان است.