سریعترین ربات انساننمای جهان برای مسابقات ربوکاپ آماده می شود

محرک‌های سفت و کنترل‌کننده‌ای که در اکثر ربات‌ها می‌شود، محرک‌های آرتمیس فنری هستند و با نیرو کنترل می‌شوند.

دنیس هونگ، استاد مهندسی مکانیک و هوافضا در UCLA و مدیر آزمایشگاه رباتیک و مکانیزم در UCLA موسوم به RoMeLa می‌گوید: نوآوری کلید عالی این ربات هنگام راه رفتن در زمین‌های ناهموار و ابزار آن برای دویدن و بلند کردن هر دو پا از روی زمین در حرکت حین است.

انتهای پیام



منبع

آماده شدن برای مسابقات ربوکاپ

وی ادعا می کند که این اولین ربات در نوع خود است.

پژوهشگران در حال حاضر آزمایش آرتمیس در پیاده‌روی‌های معمول در محوطه دانشگاه UCLA هستند تا آن را برای مسابقات ربوکاپ آماده کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی این دانشگاه، این ربات در ماه ژوئیه به شهر بوردو در فرانسه سفر خواهد کرد تا در مسابقات فوتبال ربوکاپ ۲۰۲۳ شرکت کند.

آرتمیس، سریع‌ترین ربات جهان

نوآوری اصلی در مورد آرتمیس این است که محرک‌های آن ماشین‌هایی هستند که از انرژی برای ایجاد حرکت استفاده می‌کنند، به طور ویژه برای عملکردی شبیه به ماشین‌های بیولوژیکی ساخته شده‌اند.

گفتنی است که ربوکاپ (RoboCup) یک کنفرانس علمی بین‌المللی است که در آن ربات‌ها دسته‌بندی‌های خود را در قالب‌بندی‌ها و بخش‌های مختلف به نمایش می‌گذارند.

آنها در این آزمایشات، بازی های دویدن و فوتبال را در هفته های آینده به طور کامل ارزیابی خواهند کرد.

آرتمیس به عنوان یک ربات انسان‌نمای همه منظوره توسط پژوهشگران RoMeLa ساخته شده است که بر حرکت روی دوپا در زمین‌های ناهموار تمرکز دارد.

۲۳۲ مشارکت‌کننده بیش از ۱۱۸ هزار دلار از طریق یک جستجو دسته‌جمعی از پردیس Spark در UCLA برای کمک به ساخت و توسعه آرتمیس کمک کردند. یک دفتر تحقیقات نیروهای دریایی نیز به این پروژه کمک کرده است.

بخوان  ارتودنسی دندان‌ها در مصر باستان

این واقعیتی که محرک‌های آرتمیس به جای کنترل هیدرولیکی است که از فشار سیال برای ایجاد حرکت استفاده می‌کند، به صورت الکتریکی هدایت می‌شوند، نشان‌دهنده یک پیشرفت مهم دیگر در مورد این ربات است.

از آنجایی که سیستم‌های هیدرولیک به نشت مایع معروف هستند، آرتمیس در واقع تمیزتر از باقی ربات‌ها است و نسبت به ربات‌هایی است که از محرک‌های هیدرولیک استفاده می‌کنند، بی‌صداتر و کارآمدتر می‌شوند.

به گفته پژوهشگران، آرتمیس در طول آزمایشات آزمایشگاهی رکورد راه رفتن با سرعت 2.1 متر در ثانیه را ثبت کرده است که همین رکورد، آن را به سریع ترین ربات انساننمای جهان تبدیل کرده است.

دنیس در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما بسیار هیجان‌انگیز هستیم که آرتمیس را برای میدان آزمایشی در UCLA می‌بریم و این فرصت مهمی برای ترویج علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات به مخاطبان عاطفی می‌دانیم.

این ربات ۳۸ وزنی ۱.۵ متری دارد و حتی در تصاویری که به شدت هل داده می‌شود، می‌تواند خود را حفظ کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، دانشکده مهندسی ساموئلی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس(UCLA)، یک ربات انسان‌نمای پیشرفته موسوم به ARTEMIS را توسعه داده است که نامش مخفف عبارت « فناوری رباتیک پیشرفته برای تحرک پیشگامانه و پایداری بهبود یافته» است.

ادعا می‌شود که آرتمیس اولین ربات انسان‌نمایی است که در یک محیط دانشگاهی ساخته شده است.

jertmamیs memی‌ntund ba srrant حndht ​​کndht ، پrش پerش enجam adohی shahvح cnahemuvar و enahahahahdaryr arnah arehare arred.

ربات 38 کشوری آرتمیس(ARTEMIS) با 1.5 متر قد که لقب سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان را یدک می‌کشد، در حال آماده شدن برای مسابقات ربوکاپ است.

بخوان  پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کشنده بارداری با پیروی از یک رژیم غذایی