سفر روسی پیاده روی فضانوردان را به تعویق انداخت

طی بازرسی که روز یکشنبه ۱۸ دسامبر روی سایت انجام شد، دوربین‌های کانادارم۲ حفره کوچکی را در نزدیکی محل مشکوک به نشت مشاهده کردند. مقامات فضایی روسیه در حال بررسی این حفره هستند تا بهترین پرواز سایت را داشته باشند که قرار است روبیو و دو فضانورد دیگر را در ماه مارس به بازگرداندن زمین، تعیین کنند. اگر سایت ام‌اس-22 نتواند به صورت ایمن پرواز کند، روسیه یک کپسول دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد کرد تا این سه نفر را به خانه بازگرداند.

دان هوت، سخنگوی ناسا در کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون در هیوستون گفت: پیش‌بینی می‌شود که این زباله‌ها در فاصله کمتر از یک چهارم مایل (۰.۴ کیلومتر) از ایستگاه دور شوند. تیم کنترل زمینی اکنون در حال آماده شدن برای هدایت ایستگاه به حالت ایمن با استفاده از رانشگرها در فضاپیمای باری پروگرس روسیه است. انتظار می‌رود در ساعت ۸:۴۲ صبح به وقت شرقی این مراسم برگزار می‌شود.

انتهای پیام



منبع

فضاهای فضای روسیه که عملیات پیاده‌روی فضایی را به تعویق انداختند، از فاصله یک چهارم مایلی ایستگاه عبور کردند. ناسا در آخرین لحظه روز چهارشنبه، پس از آن که بخش‌های بزرگی از محل‌های فضای روسیه به طور خطرناکی به ایستگاه‌های مداری نزدیک می‌شوند، عملیات پیاده‌روی برنامه‌ریزی‌شده را به اجرا درآورد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک مانور اضطراری انجام خواهد داد تا از سر قطعه بزرگی از فضاهای فضایی که در مسیر نزدیک به خطرناک بودن این ایستگاه قرار دارد، خارج شود. تاریخ انجام این راهپیمایی فضایی در نهایت برای امروز پنجشنبه ۲۲ دسامبر تعیین شده است.

بخوان  با فناوری آشنا شوید که سانسور آنلاین را "یک چیز بسیار دشوار برای دستیابی" می کند

در روز گذشته دو نفر از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی، عملیات اجرایی فضایی را انجام می‌دهند، امارات‌های فضایی روسیه در حال انجام است.

کپسول سایت ام‌اس-22 (MS-22)، در تاریخ ۱۴ دسامبر، زمانی که دو فضانورد روسیه در حال حاضر برای پیاده‌روی فضایی آماده می‌شوند، دارای مایع خنک‌کننده هستند و همین موضوع، فضای پیاده‌روی را لغو می‌کند.

این پیاده‌روی فضایی ابتدا قرار بود روز دوشنبه ۱۹ دسامبر انجام شود، اما ناسا آن را دو روز به تعویق انداخت، زیرا تصمیم داشت از دوربین‌های نصب‌شده روی رباتیک کانادارم۲ (Canadarm2) برای بازرسی نشت کپسول روسی سایتوز (Soyuz) که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌پردازد. متصل است، استفاده کند.

این دو فضانورد ناسا قرار بود روز گذشته یک پیاده‌روی فضایی را برای نصب آرایه‌های خورشیدی جدید در ایستگاه‌های بین‌المللی انجام دهند.

بقایای فضایی مورد بحث، قطعه‌های از یک موشک روسی و مرحله فوقانی فرگات با عرض ۱۱ فوت (۳.۳۵ متر) است که در پرتابگرهای سایت و زنیت استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، جاش کاسادا (Josh Cassada) و فرانک روبیو (Frank Rubio) ۳۰ قرار بود ۲۱ دسامبر (آذر) در ساعت ۷:۴۵ صبح چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی، در یک پیاده‌روی فضایی بیرون از ایستگاه فضای بین‌المللی (ISS) شرکت کنند، اما فضاهای فضایی روسیه عملیات پیاده‌روی فضایی را به دور انداخت.

فرانک روبیو و جاش کاسادا، فضانوردان ناسا در اوایل روز چهارشنبه (21 دسامبر) برای نصب آرایه های خورشیدی جدید در حال حاضر برای خروج از قفل هوایی کوئست ایالات متحده آمریکا در ایستگاه های بین المللی بودند که تیم کنترل ماموریت، دستور توقف کار را داد.

بخوان  لحظه برخورد یک شهابسنگ به ماه را تماشا کنید