سفر نقاشی های کودکان به سرطان به سوی ستاره ها

انتهای پیام



منبع

سرگی کود-سورچکوف (Sergey Kud-Sverchkov)، فضانورد روس می‌گوید: پرتاب فضایپیما همیشه یک رویداد هیجان انگیز برای مخترعان فناوری‌های فضایی است. پرتاب فضاپیمای جدید این موضوع را دو می‌کند و برای کودکانی که نقاشی‌های آن‌ها روی اجزای اسکیف-دی به نمایش گذاشته شده است، پرتاب این ماهواره چیزی شبیه به جادو بود.

نیکیتا که دانش آموز کلاس دهم را در مورد تجربه خود می‌گوید: این سفر، تأثیری ماندگار بر روی من گذاشت، زیرا این اولین باری بود که این موضوع را تجربه کردم. من تحت تاثیر قرار تمام سازه‌های پایگاه فضایی قرار گرفتم، این زیرساخت را با عظمت خود مرا بهت زده کرد.

اکنون، این کودکان به پایگاه فضایی وستوچنی آمده‌اند تا با چشمان خود ببینند که چگونه یک موشک سایت، نقاشی‌ها و رویایشان را به ستاره‌ها می‌رسانند. آنچه برای کودکان یک خیال بوده است، مشخص شده است. ۲۴ صفحه فلزی با حکاکی ۱۵ نقاشی متعلق به مناطق کوچک صربستان، زامبیا، ایرکوتسک، لیپتسک، تامبوف، تولا و چخوف به ارتباط ماهواره‌ای اسکیف-دی متصل شدند. اتصال این نقاشی‌ها به ماهواره‌ای کاری نمادین است و این ماهواره با سفر در کیهان بزرگ، درونی‌ترین رویای کودکی را در جهان پخش می‌کند.

کودکان مبتلا به سرطان سفر نقاشی‌شان به فضا سوار بر ماهواره جدید روسیه بودند.

داوطلبان موسسه یونیتی از بیمارستان‌های سرطان کودکان در ۱۳ شهر روسیه و همچنین صربستان و زامبیا بازدید کرده‌اند. ۲۰ کودکی که در این پروژه هنری شرکت کردند، شخصاً در مراسم پرتاب اسکیف-دی حضور پیدا کردند. آنها همچنین از موزه فضایی در شهر بلاگووشچنسک (Blagoveshchensk) در آمور روسیه و همچنین از دانشگاه دولتی که متخصصان را برای پایگاه فضایی وستوچنی آماده می‌کند، بازدید کردند. سرگئی کود-سورچکوف و همسرش اولگا در این مسیر همراه کودکان و خانواده‌هایشان بودند.

بخوان  مایکروسافت با برنامه ریزی برای رها کردن هوش مصنوعی روی دسکتاپ های ویندوز 11، شکست بینگ را نادیده می گیرد

اوایل ماه اکتبر، آلنا کوزمنکو، رئیس بنیاد یونیتی، به اسپوتنیک گفت که نقاشی‌های حدود 100 کودک دو تا 10 سال مبتلا به سرطان بر روی صفحه‌هایی نصب شده و در داخل و روی سطح فضاپیمای اسکیف‌دی، به عنوان بخشی از برنامه «ماهواره‌ها روی» هستند. » (The Dream Satellite) قرار گرفته است.

سرگئی کود-سورچکوف توضیح داد که داوطلبان از بنیاد خیریه یونیتی یک سال را با بیماران جوان سرطانی گذراندند و آن‌ها را در هنر درمانی دخیل کرده و نقاشی‌های این کودکان که رویای آن‌ها را به تصویر می‌کشد، جمع آوری کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، بیش از ده‌ها بیمار سرطانی جوان از ۱۰ شهر مختلف برای تماشای پرتاب ماهواره جدید ارتباطی «اسکیف-دی» (Skif-D) روسیه دعوت شدند و به لطف لطف‌های آژانس فضای دولتی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos) و بنیاد وحدت، نقاشی‌های بیش از صد کودک به فضا فرستاده شد.

ماهواره روسی اسکیف‌-دی، اولین فضاپیمای مداری از مجموعه ماهواره‌های مدارهای مداری اسفر (Sfera)، در روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در ساعت ۲۲:۵۷ به وقت مسکو از پایگاه فضایی وستوچنی (Vostochny) سوار بر یک موشک سایوز (Soyuz-2). ۱ب) به فضا پرتاب شد. به گزارش روسکاسموس، «اسکیف-دی» به همراه سه ماهواره ارتباطی «Gonets-M» با موفقیت در مدار قرار گرفتن.