سنجاب عصر یخبندان پیدا شد

اسکن پرتو ایکس نشان داد این سنجاب جوان در سال اول خواب زمستانی خود را به سر میبرده است.

کُلاهو یا سنجاب زمینی نام یک تبار از تیره سنجابان است. این جوندگان بر خلاف سایر سنجاب‌ها در سطح زمین یا زیر زمین زندگی می‌کنند. این اندازه‌های متوسط ​​دارند، دارای دُمی کوتاه و چشم‌های درشت هستند و می‌توانند تا هشت جان وزن داشته باشند. اکثر گونه‌های کلاهو به صورت اجتماعی و در گروه‌های بزرگ در دشت‌ها زندگی می‌کنند. این حیوانات می‌توانند در مواقعی مثل خطر بر روی پاهای عقب بلند شوند. در حالت ایستاده تسلط بیشتر برای پیدا کردن خطرات و مشاهده اطراف آنها. این جانوران در صورت احساس خطر جدی با تولید صداهایی خاص، خطر را به سایرین اعلام می‌کنند.

وی گفت: ما می‌توانیم ببینیم که این نمونه در شرایط عالی قرار دارد. انگار که خوابیده است.

گرانت زازولا که یک دیرینه‌شناس است، می‌گوید: کلاهوها در قطب شمال و در منطقه یوکان رایج هستند و لانه‌های آنها هستند که از عصر یخبندان همیشه به شکل دست نخورده می‌شوند. اما یافتن یک سنجاب کامل، اتفاقی نادر است.

زازولا می‌گوید: ما حیوانات بزرگ مانند ماموت‌های پشمالو و این چیزها را می‌بینیم، اما در موارد کوچکی که زیر آن ماموت‌های پشمالو زندگی می‌کردند، چیزهای زیادی می‌توان آموختند.

تصاویر پرتوی ایکس نشان داد که در واقع این سنجاب جوان در اولین سال خواب زمستانی خود بوده است، اما معلوم نیست چه چیزی آن را کشته است.

وی افزود: از مردم وقتی پای پشتم یک ماموت غول پیکر یا عاج‌های بزرگ یا جمجمه‌های بزرگ آن را پیدا می‌کنند، واقعاً بسیار هیجان‌انگیز می‌شوند. اما برای من، فسیل‌های کلاهوهای قطب شمال، لانه‌ها و اکنون این سنجاب مومیایی هستند که به خوبی حفظ شده‌اند واقعاً جالب هستند. جالب‌ترین چیزهایی که ما داریم. مطمئناً مورد علاقه من هستند.

سنجاب عصر یخبندان پیدا شد

یک دامپزشک محلی به نام دکتر جس هیث به گرفتن اسکن پرتوی ایکس از این سنجاب زمینی کمک کرد. وی مطمئن است که پرتو ایکس چیزهای زیادی را نشان دهد، زیرا استخوان‌های حیوانات مومیایی در طول سال‌ها کلسیم خود را از دست می‌دهند و تصویری از تابش پرتوی ایکس تار می‌شوند، اما در اوج غافلگیری مشخص می‌شود که ساختار استخوانی جامد این کلاهو نیز دارد. خوبی حفظ شده است.

انتهای پیام



منبع

زازولا می‌گوید: تا زمانی که دقیق نشوید دست‌های کوچک و این پنجه‌ها، دم کوچک و گوش‌های آن را نمی‌بینید و به وضوح قابل تشخیص است. من همیشه استخوان‌ها را مطالعه می‌کنم، چرا که آنها هیجان‌انگیز هستند. اما وقتی حیوانی را می‌بینید که کاملاً حفظ شده است، ۳۰ هزار سال قدمت دارد و می‌تواند چهره، پوست، مو و همه چیزهای آن را به خوبی ببینید، این خیلی فوق‌العاده است، زیرا گویی که حیوان زنده است.

یک سنجاب یخ زده متعلق به 30 هزار سال پیش در دوران عصر یخبندان در قطب شمال کشف شده است که اندام و بافت آن به خوبی حفظ می شود و مشخص می شود که این توده خز و پوست قهوه ای رنگ شامل دست های کوچک، پنجه ها، گوش ها و یک دُم است. .

در حال حاضر، دیرینه شناسان به ما نگاهی اجمالی از این موجود باستانی کوچک را نشان می دهد که به زودی برای نمایش عمومی آماده می شود.

در سال ۲۰۱۸، یک کلاهوی مومیایی و ۳۰ هزار ساله در شمال شمال و در منطقه یوکان پیدا شد که به شکل یک توپ جمع‌آوری شد که با دقت می‌شد یک توده از خز و پوست قهوه‌ای رنگ شامل دست‌ها و گوش‌های کوچک قابل مشاهده باشد. .

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شانس یافتن یک سنجاب زمینی(کُلاهو) کاملاً حفظ شده از عصر یخبندان در قطب شمال چقدر است؟ خیلی کم.

بخوان  YouTube Music در نهایت به شما امکان می‌دهد آهنگ‌ها را فقط با آواز خواندن در تلفن خود جستجو کنید