سگ رباتیکی که از دیوار راست بالا می‌رود!

این سگ رباتیک که «مارول»(MARVEL) با سرعت حدود ۴۸ سانتی‌متر در دیوار بالا می‌رود و با سرعت ۶۰ سانتی‌متر در مکان‌های روی سقف حرکت می‌کند، نام دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، سگ رباتیک قدیمی که از دیوار و سقف‌ها بالا می‌رود، ترس از تسلط ربات‌های قاتل بر یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

این مکان‌ها نیازمند فعالیت‌هایی در ارتفاعات زیاد یا فضاهای محدود هستند، برای مثال فعالیت‌هایی مانند کارخانه‌های بازرسی کارخانه‌های فولادی یا سکوهای جوشکاری کارخانه‌های کشتی‌سازی، که می‌توانند برای انسان خطرناک باشند.

یک سگ رباتیک جدید از پنجه‌های مغناطیسی خود برای بالا رفتن از دیوارها و سقف‌های فلزی استفاده می‌کند.

آهنرباهای الکتریکی که از یک آهنربای دائمی و یک هسته نرم‌افزار تشکیل می‌شوند و یک سیم‌پیچ در اطراف آن‌ها قرار دارند را می‌توان به صورت الکترونیکی روشن یا خاموش کرد. فعال و غیرفعال کردن آهنرباها تنها به یک پالس خفیف الکتریکی نیاز دارد.

این ربات چهارپا که در موسسه علوم و فناوری کره توسعه یافته است، دارای پاهای مغناطیسی است که در صورت نیاز به نیروی مغناطیسی آن‌ها فعال و غیرفعال می‌شود.

سگ رباتیکی که از دیوار راست بالا می‌رود!

در آزمایشات، «مارول» قادر بود ۱.۸ بار را از دیوارها و سه را روی سقف با خود حمل کند.

وزن این ربات حدودا هشتاد وزن است و می‌توان تا ۲.۷ کیولگرم را پشت بر خود حمل کرد. همچنین می‌تواند به صورت بی‌سیم کار کند.

فعال و غیرفعال کردن نیروی مغناطیس به ربات اجازه می‌دهد تا یک پای خود را به دیوار یا سقف متصل نگه دارد و پای دیگر را به سمت دیگری هدایت کند.

بخوان  چند نمونه از عکس‌های جالب ۲۰۲۲ از حیوانات

در این مطالعه همچنین آمده است که کاربرد بالقوه «مارول» بررسی مکان‌های صنعتی، مانند ساختمان‌های فولادی، پل‌ها، کشتی‌ها یا مخازن ذخیره‌سازی است.

«مارول» شاید شبیه سگ‌های قاتل در سریال «Black Mirror» به نظر برسد، اما مخترعان پیش‌بینی می‌کنند که این نوآوری برای کمک به تعمیر پل‌ها، مخازن صنعتی و ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

محققان همچنین «مارول» را بر روی یک مخزن صنعتی ساخته شده از آزمایش انجام دادند.

عوامل حرکت و جابجایی پاهای ربات را به یک مارمولک در حال بالا رفتن از سطح تشبیه می‌کنند. در این مطالعه آمده است: نحوه طراحی پاها به ربات می‌دهد تا تعداد زیادی را بدون جدا شدن، لیز خوردن یا واژگون شدن به محیط‌ها اعمال کند.

مطالعات در مطالعه منتشر شده در «ScienceRobotics» بیان می‌کند که این مجله سریع‌ترین سرعت پیاده‌روی عمودی و معکوس را نشان می‌دهد.

«مارول» مانند سگ‌های رباتیک معمولی با چهار پا و یک نیم تنه مملو از تجهیزات الکترونیکی ساخته شده است، با این تفاوت که این ربات دارای قدرت مغناطیسی در پاهایش است. آهن‌رباها به شکل یک پد لاستیکی و غیرقابل‌زنده طراحی شده‌اند که به سطحی می‌چسبد در حالی که موتورها پاهای ربات را به حرکت در می‌آورند.

سگ رباتیکی که از دیوار راست بالا می‌رود!