سگ رباتیک با عملکردی بهتر از دروازه‌بانان لیگ برتر!

دانش یک ربات چهار پا را برای دروازه‌بانی آموزش داده که عملکردی حتی بهتر از دروازه‌بانان لیگ برتر انگلیس دارد!

دروازه‌بانی با استفاده از یک ربات چهارپا کار چالش‌برانگیزی است زیرا نیازمند ترکیب حرکات دینامیکی زیاد با دریافت دقیق و سریع توپ است. ربات باید در برابر توپ به سرعت در زمانی کوتاه تر از یک عکس نشان دهد.

سگ رباتیک با عملکردی بهتر از دروازبانان لیگ برتر!

در فیلمی که از این ربات منتشر شده است، مینی چیتا از متراژهای به وزن 1.5 در 0.9 دفاع می کند. این ربات به خودی خود دوربین ندارد بنابراین توپ با یک دوربین اضافه خارجی و یک الگوریتم که از شبکه عصبی برای ردیابی اجسام در لحظه استفاده می‌کند، می‌شود، وجود ندارد.

ویدئوی منتشر شده، این ربات را در حالی نشان می‌دهد که چمباتمه می‌زند، می‌پرد، به گوشه‌ها حرکت می‌کند و برای گرفتن توپ در هوای شیرجه می‌زند و از دفع توپ سر جای خود باز می‌گرداند.

این ربات که مینی چیتا (Mini Cheetah) نام گرفته است ساخته شده است آزمایشگاه بیومتریک رباتیک موسسه فناوری ماساچوست است و با وزن ۲۰ پوند می‌تواند به هوا بپرد، راه برود، پشتک بزند و بدود باشد.

به گفته‌ی موسسه فناوری فناوری ماساچوست مینی چیتا، اولین چهارپایه‌ای است که قادر است در هوای پشتک بزند و می‌تواند در محیط‌های ناهموار با سرعت دو برابر یک فرد معمولی حرکت کند.

سگ رباتیک با عملکردی بهتر از دروازبانان لیگ برتر!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این ربات دروازه‌بان توسط آزمایشگاه رباتیک هیبرید(Hybrid Robotics Lab) در دانشگاه کالیفرنیا برکلی آموزش داده شده است.

این ربات قادر به دفع ۸۷.۵ درصد از ضربات است در حالی که یک درمان‌بان انسانی می‌تواند ۶۹ درصد از ضربات را کاهش دهد. برای مثال در میان تمام مسابقات سال جاری لیگ برتر انگلیس، میزان دفع توپ جردن پیک‌فورد، دروزبان ملی پوش انگلیسی 69.4 درصد بوده است.

بخوان  بررسی عملکرد میدان‌های مغناطیسی جهان در یک شبکه کیهانی بزرگ

استاد می‌گویند که ساخت ربات‌هایی که روزی با انسان‌ها در مسابقات فوتبال هدف دیرینه جامعه رباتیک بوده است.

این سگ رباتیک با بهره‌گیری از «یادگیری تقویتی» است که زیرمجموعه‌ای از ماشینی است و به هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا از طریق آزمون و خطای موارد را بیاموزد، آموزش داده شود.

انتهای پیام



منبع

متخصص این فناوری را در مقاله‌ای که در حالت پیش چاپ قرار می‌دهد توضیح می‌دهد. آن‌ها می‌گویند: ما یک روش «یادگیری تقویتی» ارائه کرده‌ایم که در شرایط واقعی را می‌دهد.