سیارک دیدیموس سنگ‌ها را به فضای می‌فرستد

کشف کرده‌اند که سیارک بسیار سریع می‌چرخد و هر ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه یک چرخش کامل را انجام می‌دهد. این سرعت فوق‌العاده سریع است. محققان در کار خود دیدیموس را به دلیل سرعت‌های چرخشی چشمگیرش به عنوان یک سیارک «در لبه پایداری» توصیف کردند. تأثیرات چرخش این جسم به شدت احساس می‌شود.

تحقیقات این مطالعه در مجله «ArXiv» منتشر شده است.

دیدیموس تعداد زیادی است که برای آماده شدن برای عملیات دارت ناسا (آزمایش تغییر مسیر دوگانه سیارک) و ماموریت هرا آژانس فضایی اروپا مورد مطالعه قرار گرفته است. دارت الان تجربه دست اولی با سیارک قبل از برخورد با قمر آن دیمورفوس است و اطلاعاتی در مورد شکل، جرم و چرخش آن به اندازه و داده شده است.

سال گذشته، ناسا به هدفمند فضاپیمای دارت خود را به دیمورفوس کوبید تا روش دفاع سیاره‌ای را آزمایش کند.

در این منطقه، سنگ‌ها و غبار قادر به بلند شدن از سطح و حتی حرکت به مدار هستند. این باعث می‌شود دیدیموس یک سیارک در حال چرخش باشد که مواد ثابتی را در مجاورت خود و فراتر از آن به بیرون پرتاب می‌کند.

دورانی که ما معتقدیم سیارک‌ها فقط سنگهای بزرگی هستند که در فضای آویزانند، گذشته است. با پیشرفت اکتشافات فضایی، متوجه شدیم که آن‌ها بسیار پیچیده‌تر از این هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، یک مثال عالی از این موضوع، سیارک دیدیموس است که بر اساس مطالعه‌ای است که در روزهای اخیر منتشر شد، به دلیل سرعت بیش از حدی که این سیارک در حال چرخش است، به معنای واقعی کلمه سنگ‌ها را به فضای بیرونی می‌ریزد.

بخوان  به‌روزرسانی «لحظه فوریه 2024» ویندوز 11 هوش مصنوعی و ویژگی‌های دسترسی جدید را به همراه دارد - به علاوه دیگر باج‌گیری Bing (برای برخی افراد) وجود ندارد.
انتهای پیام



منبع

نویسندگان در مطالعه خود نوشتند: ذرات عظیم به طور بالقوه برای مدتی معلق می‌شوند، روی سطح فرود می‌آیند و دوباره بلند می‌شوند، چنین چرخه‌هایی بارها و بارها تکرار می‌شوند. عناصر پرتا شده توسط دیدیموس یا به مدار می‌رسند یا بر روی قمر دیمورفوس قرار می‌گیرند. برخی حتی ممکن است با هدایت نیروی باد خورشیدی از سیستم فرار کنند.