سید مصطفی فیض و تکنولوژی پروپیلن در ایران 1 بیتی

این در حالی است که سن دیه گو در سال 2017، در رتبه سی و ششم قرار داشت. به گزارش ایسنا به نقل از نیو اطلس، در حالی که خلبانان معمولاً هنگام سفر در ارتفاعات بالا از سیستم خلبان خودکار استفاده می کنند، معمولاً هنگام ورود به فضاهای هوایی شلوغ و ارتفاعات پایین تر، به کنترل دستی روی می آورند و خودشان فرمان را در دست می گیرند. به خصوص افزایش ابزار های ارتباطی وسرعت آنها، تکنولوژی های جدید را به سوی جهانی شدن هدایت می کند.نتیجه جهانی شدن فن آوری ها موجب تعاملات و تبادل نظرات بیشتر می شودو این خود باعث پیشرفت سریعتروبهبود بیشترعلم می شود.به جرات می توان گفت تاثیر گذارترین نظام هر جامعه بر زندگی انسان ها،نظام اموزش و پرورش است.کاربرد فن آوری اطلاعات وارتباطات درآموزش یابه اصطلاح مدارس هوشمند هر کشور لازم وضروری محسوب می شود.بنابراین ضرورت ایجاب کرد تا پژوهشی تحت عنوان کاربرد فن آوری و تکنولوژی در آموزش و با هدف بررسی چرایی وچگونگی ورود این فناوری در آموزش وپرورش وبه ویژه آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران انجام گیرد تا دست اندکاران امر آموزش بیشترازتاثیر این فن آوری در آموزش اگاه شوند.روش پژوهش مروری وابزار وشیوه جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات وسایت های معتبر علمی می باشند.نتایج پژوهش بیان می داردکه فن آوری اطلاعات وارتباطات در یادگیری و تحقق اهداف آموزش بسیارتاثیرگذاراست ودرصورت فراهم امدن همه امکانات این فن آوری وداشتن مهارت استفاده ازآن درمدرسان این تاثیرات مثبت خواهد بود.

در چند سال اخیر به قدری تکنولوژی پزشکی پیشرفت کرده که اعضای بدن را از بیخ و بن شبیه به اورجینال می سازند . پنج مورد ضروری برای فرآیندها و روشهایی که در به کارگیری اینترنت اشیا مهم میباشد، شناسایی شدهاند. AI یک فناوری استراتژیک ضروری است که بهسرعت در حال تبدیلشدن به مزیتی رقابتی برای بسیاری از سازمانها و شرکتهاست. وجود نوآوری در کارهای روزمره تحولی جدید است که شما را نسبت به رقبا به جلو میراند. همچنین این اطلاعات را با دیگر دستگاهها به اشتراک میگذارند؛ همهی این اطلاعات در پایگاه دادهی شرکتها نگهداری میشوند و همواره قابل دسترسی هستند. دولت، شرکتهای انرژی را تشویق میکند تا تجهیزات هوشمند را در اختیار مشتریانشان قرار دهند: همهی این دادهها و سامانههای خودکار بسیار مقرونبهصرفهاند و باعث کاهش مصرف انرژی میشوند. تا یک دههی دیگر، همهی اشیا میتوانند از طریق اینترنت به هم متصل باشند؛ در نتیجه، اشیای هوشمند سراسر زندگی ما را فرامیگیرند و بهتدریج، واژهی «هوشمند» از ادبیات روزانهی ما حذف میشود؛ برای نمونه، امروز به دستگاههایی که میزان مصرف انرژی را با فناوری IoT اندازه میگیرند، «کنتورهای هوشمند» میگوییم؛ اما بهتدریج، این کنتورها چنان در همهجای جهان فراگیر میشوند که دیگر آنها را فقط «کنتور» مینامیم؛ درست همانند «تلفنهای هوشمند» که بهدلیل رواج گستردهشان، فقط «تلفن» خوانده میشوند.

با این وجود، اکثر برنامههایی که در پسزمینه اجرا میشوند، به دلایلی خاص در این وضعیت قرار دارند. شما به او “آفرین” میگویید و اگر اشتباه حدس بزنید میگویید”نه، اشتباه است”. در واقع اگر دستگاه های اینترنت اشیاء به شکل گسترده مورد استفاده قرار گیرند، حتی با وجود امنیت بالا، به دلیل اینترنتی بودن آن ها، همیشه این احتمال وجود دارد که افرادی به این شبکه ها نفوذ کنند و کنترل بخشی عمده ای از دستگاه های اینترنت اشیاء را در دست گیرند. این سیستمها، به شما اجازه میدهند سیستم گرمایشی را از راه دور روشن کنید؛ در روزهای آفتابی دما را کاهش دهید یا حتی وقتی کسی در خانه نیست، آن را خاموش کنید. اما روشن است که حتی گوگل هم پاسخ دقیقی برای آن ندارد. نمونهها بیشمار است؛ روشن است که ابزارهای متصلبههم، راهشان را به اغلب کسبوکارها خواهند گشود؛ درست مانند رایانهها و اینترنت که به هر نقطهای از جهان نفوذ کردند.

برای جمع آوری دادهها از چندین دستگاه و حسگر استفاده میشود و برای استفاده و تبدیل آنها نیز، باید فرایندهایی توسط سیستم عاملهای تحلیلی مبتنی بر ابر وجود داشته باشد. دادهها باید توسط حسگرها جمع آوری شوند و در زمان واقعی، مورد تجزیه و تحلیل واقع گردند. نکته مهم دیگر این است که شما باید همواره بخشی از حافظه داخلی گوشی را(حداقل ۵۰۰ مگابایت) برای کارکرد آن خالی بگذارید.اگر حافظه داخلی گوشی را کاملا پر کنید، حتما با کاهش سرعت و ارور های گوناگون مواجه خواهید شد. این پرسش احتمالا بهترین پرسشی است که در گوگل دربارهی IoT جستوجو شده است: آیا اینترنت اشیا واقعی است؟ بله، یک تاکسی پرنده واقعی وجود دارد و این ایده نیز، در حال پیشرفت میباشد. همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از اوگاندا و پاپوا گینه نو سریعتر و از نیجریه و تانزانیا کندتر است. برای مثال شما از طریق ایمیلتان میتوانید فایلهای ارسال شده به ایمیل را دانلود کنید.

بخوان  سوالات بی پاسخ درباره تکنولوژی که باید درباره آنها بدانید

گوشیهای هوشمند توانایی درک روزمره و الگوی زندگی کاربر را دارد. آزمون تورینگ به ارزیاب این مکان را میدهد تا توانایی دستگاه در واکنش به پرسشها را بسنجد. فرض کنید دستگاه جراحی به درستی عمل نکند و یا کمپرسور فریزر مواد غذایی خراب شود. یکی از همین فناوری های تازه وارد که در چند سال اخیر شاید نام آن به گوش شما خورده باشد ، فناوری اینترنت اشیا می باشد. فناوریهای هوش مصنوعی قابلیت یادگیری عمیقی دارند که بهسرعت درحالرشد و پیشرفت هستند. هنوز هیچ تصویری از اینکه سرویس تست سرعت گوگل دقیقا چه شکلی دارد در دسترس وجود ندارد، چراکه هنوز این قابلیت به صورت عمومی در دسترس کاربران نیست. Lisp: در دهههای ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ زبان Lisp کاملترین و محبوبترین زبان در توسعهٔ سیستمهای هوش مصنوعی به حساب میآمد و این محبوبیت به دلیل قابلیت پروتوتایپینگ فوقالعادهٔ آن و همچنین پشتیبانی آن از Symbolic Expressions بود. بسیاری از گسترههای IoT، این مزایا را بهخوبی نشان میدهند. در پی گسترش IoT، کسبوکارهای بسیاری میکوشند تا از اشیای متصلبههم و دادههایی که تولید میکنند، برای کسبوکارشان ارزشآفرینی کنند. کارشناسان امنیت بر این باورند که در مراحل نخستین توسعهی IoT، اقدامات کافی برای تأمین امنیت و حفاظت از حریم خصوصی صورت نگرفته است؛ آنها برای اثبات ادعای خود، یکی از هاستهای این ابزارها را هک کردند؛ این مجموعه طیف وسیعی از سامانهها را دربرمیگرفت: سامانههای پایش کودک، روشنایی خودکار و یخچالهای هوشمند تا سامانههای گستردهی شهری مانند چراغهای راهنمایی.

قدرت شگفت انگیز تکنولوژی برای این بود که مشکلات بزرگ ما را حل سایت 1biti کند. یخچالهای هوشمند شاید در آینده وارد زندگی ما شوند یا شاید هم بهخاطر سود اندکی که دارند، کنار گذاشته شوند؛ اما حسگرهای متصلبههم و ابزارهای هوشمند قطعا هواداران زیادی خواهند داشت و پیوسته توسعه خواهند یافت. با همهی اینها، وقتی یک چایسازِ هوشمند میفهمد شما چه زمانی به چای نیاز دارید، میتواند واقعا لذتبخش باشد. درنتیجه، پاسخ کوتاه این است: بله، IoT نسبتا امن است: احتمالا دستگاههای هوشمند نمیتوانند آسیب جدی به شما بزنند و این آسیب بیشتر از چیزی نیست که رایانهی شخصیتان میتواند باعث شود؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد و تا زمانی که تمهیدات لازم اندیشیده نشود، IoT احتمالا هدف بعدی هکرها خواهد بود. IoT با افزایش بهره وری ابزار و کارخانهها، بسیاری از کارآفرین ها را بهسوی خود فرا خواهد خواند؛ اما برای کارمندان یک اداره یا شرکت که پیوسته زیر ذرهبین هستند، میتواند کابوسی وحشتناک باشد. در ادامهی این نوشتار، ۱۰ زمینهای را که شرکتها از IoT برای ارزشآفرینی در کسبوکارشان بهره میگیرند، شرح میدهیم. فناوری هوش مصنوعی میتواند ورودیهای پیچیده و تکراری را به صورت منطقی مرتب کند، به همین دلیل است که هوش مصنوعی برای تشخیص چهره و اتومبیلهای خودران استفاده میشود.

⭕️ بهترین نرمافزارها برای بالابردن بازدهی چیست؟ اینترنت iot چیست؟ / اگر اینترنت ملی شد چه کنیم؟ IoT چیزی بیش از خانههای هوشمند است و میتواند به اندازهی یک شهر هوشمند گسترش یابد. از این دو تعریف میتوان به یک همپوشانی بین این دو مفهوم رسید واضح است. ایران و دیگر کشورهای دنیا به اهمیت توسعه هوش مصنوعی واقف هستند به طوری که محققان در دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان به این موضوع توجه ویژهای دارند. حتما افرادی را میشناسید که به چندین زبان تسلط دارند و توانایی صحبت کردن با چندین زبان را دارند. مشکلات سنتی که به عنوان اهداف تحقیقات هوش مصنوعی در نظر گرفته می شوند شامل استدلال، نمایش دانش، برنامه ریزی، یادگیری، پردازش زبان طبیعی (NLP)، ادراک و توانایی حرکت و دستکاری اشیاء است.

بخوان  تکنولوژی های جدید حسابداری طلوع پدیده | 1biti

اما جالب توجه آنکه هکرها تاکنون توجه چندانی به IoT نشان ندادهاند؛ احتمالا به این دلیل که افراد زیادی از اپلیکیشنهای متصلبههم استفاده نمیکنند؛ در نتیجه، فعلا ارزش ندارد که برای هککردن آنها دست به حملهی سایبری بزنند. اینروزها فناوری سرشار است از بازاریابی ها و بزرگنماییها؛ در نتیجه، تصمیم گیری دربارهی اینکه آیا یک نوآوری واقعا موفقیتآمیز است یا خیر، در مراحل آغازین بسیار دشوار است. گارتنر ادعا دارد که در سال 2020 میلادی در حدود 5.8 میلیارد دستگاه از اینترنت اشیا استفاده کردهاند. فناوری تشخیص گفتار نرمافزاری است که قادر است صوت را به متن تبدیل کند. به کارگیری آینههای هوشمند روی دیوار به خصوص در دنیای تجارت سرو صدای زیادی به پا کرده است. البته، برخی از این ابزارهای هوشمند نقش صرفا رفاهی و سرگرمکننده دارند؛ شاید به همین دلیل است که ما بیشتر سیستمهای گرمایش هوشمند میبینیم تا یخچالهای هوشمند. اما روزگاری نه چندان دور با صدای بوق اینترنت دایال آپ به شبکه جهانی دسترسی پیدا می کردیم، صدایی که دیگر سالهاست از خاطر رفته است. حتی در حال حاضر، شما میتوانید از یک وب سرور در کشوری دوردست به این صفحه دسترسی داشته باشید. حتی میتوانید یک آینه شخصی هوشمند بسازید! نمونهی ساده و مشهور برای IoT، یخچالهای هوشمند است.

بله متفاوت هستن. اگر بخوایم با یک مثال ساده این تفاوت رو بیان کنیم میشه گفت در صورتی که بینایی ماشین رو مثل بدن یک انسان تصور کنیم، بینایی کامپیوتر در واقع مغز و سیستم عصبی این انسان به حساب میاد. بنا به اعلام مایکروسافت از امروز کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود و زمانی که بخواهند از اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده کنند، به صورت خودکار مرورگر اج کرومیوم مایکروسافت بازخواهد شد. این تجهیزات هوشمند دقیقا میدانند چه زمانی شما در خانه هستید و هنگامی که در خانه هستید، از کدام دستگاههای الکترونیکی استفاده میکنید. برای نمونه، چراغهای راهنماییرانندگیِ متصلبههم را در نظر بگیرید که رفتوآمد خودروها را رصد میکنند؛ یا سطلهای زبالهی هوشمندی که بهوقت پرشدن، هشدار میدهند.

اینترنت اشیا که با نام اختصاری IoT شناخته میشود، موضوع تازهای نیست: شرکتهای فناوری و دانشمندان این حوزه دهههاست که دربارهی آن بحث میکنند؛ جالب است بدانید که از نخستین توسترِ متصل به اینترنت در همایشی در سال ۱۹۸۹ رونمایی شده است. برخی از سیستمهای جدیدتر، از دوربینهای مجهز به حسگر حرکتی استفاده میکنند؛ این سیستمها بررسی میکنند که آیا تلفن هوشمند شما (و در نتیجه خودتان) از خانه خارج شده است یا خیر. رایجترین نمونه برای IoT در بریتانیا، سیستم گرمایش خانگی و مصرف بهینهی انرژی است؛ چرا که دولت میکوشد تا شرکتهای انرژی را بهسوی هوشمندسازی پیش ببرد.

اتومبیلهای خودران در انتظار شما هستند! اتومبیلهای رانندگی خودکار یا خودران، نگاه شما را به زندگی تغییر میدهند. برخی از وظایف رانندگی خودمختار که در آن یادگیری تقویتی میتواند اعمال شود عبارتند از بهینهسازی مسیر، برنامهریزی حرکت، مسیریابی پویا، بهینهسازی کنترلکننده و سیاستهای یادگیری مبتنی بر اطلاع از وضعیت بزرگراهها. هدف از دادهها این است که پزشکان را قادر سازد به دادههای پزشکی بیمار در زمان مناسب دسترسی داشته باشند، آنها را در فضای ابری ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. اینترنت اشیا در پزشکی با عناوین گوناگونی مانند «سلامت دیجیتال» (Digital Health)، «سلامت از راه دور» (TeleHealth) و «پزشکی از راه دور» (TeleMedicine) یاد می شود.

اینترنت اشیا (Internet of Things) یا به طور خلاصه شده (IoT) نقشه راهی برای دستیابی به آینده است. اینترنت اشیا (Internet of Things)، یک پلتفرم جدید است. کاملا طبیعی است که تا چند وقت دیگر گوگل را باز کنیم و آخرین قیمت اینترنت اشیا (Internet of things) را در آن جستوجو کنیم. که کاربردی فرا گیر است و برای افراد به صورت انفرادی نیست. کامپیوترهای ویژهای را برای کار با زبان برنامه نویسی AI Lisp میسازند. کار کردن با کامپیوترهای raspberry pi اهمیت زیادی دارد. این واژه در طول تاریخ معانی زیادی داشته است. حسگرها: حسگرهای زیادی در این رابطه به کار میرود.

بخوان  فروش تاب باغی ویلایی در اصفهان

دستگاههای اینترنت اشیا به دلیل اتصال به اینترنت و بعضا استانداردهای ضعیف امنیتی، در معرض حملات سایبری قرار می گیرند. در سال های اخير از پلی پروپيلن برای توليد اجزاء داخلی و خارجی اتومبيل به تنهایی و يا ترکيب با ديگر پليمرها استفاده می شود. پروتکل اینترنت یک پروتکل لایهای است که در نرمافزار داخلی استفاده میشود و در لایه ارتباط (Link) قرار میگیرد. برخلاف زیرساختهای ابری، دادهها به جای عبور از چندین سطح، نزدیک به مکانی که در آن ایجاد شدهاند، پردازش میشوند. شرکتهای بزرگ و کوچک در بخش کالاهای لوکس شروع به استفاده از مزایای شفافسازی تجاری از طریق تعامل فناوریهای بلاک چین، NFC (ارتباط میدان نزدیک) و IoT (اینترنت اشیا)، کردهاند. در این بخش قصد داریم تا به بررسی پیش بینی آینده تکنولوژی در جهان توسط این شخص بپردازیم و آنها را برای شما کاربران موبایل سلام نیز بازگو کنیم. کوین کلی ، به عنوان یک رویاپرداز دیجیتال می گوید:”مسیر قطعی یک قطره باران در حالی که به ته دره می بارد قابل پیش بینی نیست اما مسیر کلی آن غیر قابل اجتناب است.” تکنولوژی هم دقیقا همین گونه است و توسط الگوهایی شگفت انگیز و غیر قابل اجتناب کنترل می شود. طولی نخواهد کشید که این صنعت زندگی ما را کاملاً متحول کند.

هاتاسپات، روشی برای دسترسی به شبکههای بیسیم با استفاده از Wi-Fi است که در آن کاربران بدون نیاز به استفاده از شبکهی مخابراتی یا دستگاه یا نرمافزاری جانبی، تنها به کمک ابزار مجهز به قابلیت Wi-Fi خود میتوانند به اینترنت دسترسی پیدا کنند. البته باید بدانید که هوش مصنوعی به طور کامل نمی تواند جایگزین اشتغال انسان ها شود، اما ماهیت آن را دچار تغییر و تحول خواهد نمود. یادگیری عمیق نوع پیشرفتهای از یادگیری ماشین است که در واقع از روشی که ذهن انسان برای یادگیری موضوع خاصی به کار میگیرد، الهام میگیرد. سوفیا، رباتیست که درون بدنه ای نیمه انسانی قرار گرفته و به عنوان اولین هوش مصنوعی شناخته میشود که تابعیت رسمی یک کشور را به دست می آورد. در دنیای مجازی فقط از یک زبان استفاده میشود. تصور کنید که از کارت تردد شما برای موقعیتیابی شما در ساختمان شرکت یا محوطهی آن استفاده شود؛ یا رئیستان بتواند بفهمد که شما چه مدتزمانی را در آشپزخانه صرف درستکردن چای کردهاید. اما کاربرد اینترنت اشیا چنان گسترده است که به یک پروژه یا محصول وابسته نیست. تعامل در زمان واقعی و آسایش و راحتی در شیوه زندگی خاصب به کارگیری این فناوری است. آیا اینترنت اشیا واقعی است؟

زیرساخت اینترنت بی سیم مبتنی بر بلاک چین هلیوم از فناوری رادیویی برای تقویت اتصال به اینترنت و کاهش شدید قدرت مورد نیاز برای کار با دستگاه های “هوشمند” استفاده می کند. دو روش تبدیل پروپان به پروپیلن (PDH) و همچنین تبدیل کاتالیستی متانول به الفین های سبک (MTO/P) با جدیت و سرعت قابل توجهی در کشور چین و البته با کمی تاخیر در منطقه آمریکای شمالی در حال به کارگیری است. در ادامه با ۵ فناوری جدید آشنا میشویم که شاید در چند سال آینده، زندگی ما را به طور قابل توجهی تغییر دهند. آنها میتوانند هویت دیجیتالی منحصربهفردی را برای هر لباس ایجاد کنند و به برندهای لوکس برای داشتن اعتماد به نفس جهت ایستادن در پشت کالاهایی که نام آنها را یدک میکشند، کمک کنند.