استارتاپ توسط راننده و مدیر تیم سابق فرمول یک “بنو موراند”(Benoît Morand) تاسیس شده است که نقش مهمی در توسعه Hope Racing Oreco 01 Hybrid داشت که اولین نمونه هیبریدی بود که بیش از 10 سال پیش در مسابقات 20 ساعته لمانز رونمایی شد. .
در حالی که بدیهی است که زمان شارژ ۷۲ ساله یا ۲.۵ دقیقهای برای باتریهای بستهشده بزرگتر ۱۰۰ کیلووات ساعتی است که در دوربردترین خودروهای برقی جهان از میشوند، صدق نمیکند، این فناوری را برای خودروهای کوچک شهری که باتری ۵.۵ کیلووات ساعتی دارند میگویند. ، مناسب است.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، فناوری باتری که توسط یک استارتاپ سوئیسی موسوم به موراند(Morand) توسعه یافته است، میتوانهای وسایل نقلیه الکتریکی(EV) را در زمان کمتری نسبت به پر کردن مخزن سوخت یک خودروی موتور احتراق داخلی(ICE) در پمپ بنزین شارژ کند.
همچنین میگوید این فناوری حتی در دماهای بالا که معمولاً برای باتریهای برقی معمولی مشکل ایجاد میکند، کارآمد است.
این استارتاپ میگوید این فناوری همچنین میتواند برای پهپادها و دوچرخههای برقی که نیاز به شارژ سریع دارند، بسیار مفید باشد.
این استارتاپ میگوید که نمونهای از راهحلهای فناوری در طول آزمایش خود در ۷۲ تا ۸۰ درصد، در ۱۲۰ درصد ۹۸ درصد و ظرف ۲.۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ میشود.
بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا(API)، زمانی که یک خودروی موتور احتراق داخلی برای مخزن سوخت خود صرف میکند، ۲ دقیقه است. این در حالی است که سیستم باتری هیبریدی الکتریکی جدید به نام ایتکنولوژی (eTechnology) است که این زمان را به نصف کاهش میدهد که در نهایت میتواند باعث افزایش پذیرش و افزایش افزایش از خودروهای برقی شود.
هدف این شرکت از فناوریهای توسعهیافته در مسابقات اتومبیلرانی و ترجمه آنها به راهحلهای روزمره است که میتواند به انرژی پاک کمک کند.
تخمین میزند که برای مثال یک دوچرخه با باتری شش گانه میتواند با استفاده از این فناوری در مدت ۶ دقیقه با سرعت کمتر یعنی با نرخ ۳.۲ کیلووات شارژ شود. این امر میتواند به طور قابل توجهی توجهی به پذیرش دوچرخههای برقی را افزایش دهد، وابستگی به خرید باتریهای یدکی را کاهش دهد و این دوچرخهها را برای بسیاری از مردم به گزینههای مناسب تبدیل کند.
انتهای پیام