شارژ تلفن همراه با استفاده از لباسی که انرژی خورشید را جذب می کند

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، تمام شدن شارژ تلفن همراه هنگام بیرون رفتن ممکن است احساس گم شدن را به معنای واقعی کلمه در شما ایجاد کند، اما شاید این مشکل به زودی به مشکلی در گذشته تبدیل شود زیرا لباس‌هایی را که ابداع کرده‌اند، می‌توانند دستگاه‌ها را با استفاده از انرژی خورشیدی شارژ کنند. کنند.

طراحان پارچه اطمینان حاصل می‌کنند که می‌توانند در معرض خطرات مشابهی قرار گیرند که با لباس‌های روزمره وارد می‌شوند، می‌توانند آن را در ماشین لباسشویی با ۴۰ درجه سلسیوس همراه با لباس‌های دیگر بسازند.

دکتر رایلی گفت: منسوجات الکترونیکی واقعا پتانسیل تغییر نسبت مردم با فناوری را دارند. این نمونه اولیه نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم دستگاه‌ها را شارژ کنیم. این یک پیشرفت هیجان‌انگیز به شمار می‌رود که بر فناوری‌های پیشین ما است و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان آن را برای تولید قدرت بیشتر افزایش داد.

آزمایشات نشان داد که این ماده در معرض نور خورشید می‌تواند ۳۳۵.۳ میلی‌وات خروجی تولید کند. پژوهشگران تخمین می زنند که پارچه زیر نور مستقیم خورشید در ظهر می تواند تا 394 میلی متر برق تولید کند.

در این پارچه، سلول‌های خورشیدی تعبیه شده‌اند که فقط پنج میلی‌متر طول و ۱.۵ میلی‌متر برای آنها وجود دارد و افراد غیرقابل تشخیص هستند. سلول‌های دارای یک پوشش رزین پلیمری ضد آب هستند و قوی‌تر و با سیم‌پذیری در ماده خورشیدی پذیرفته‌شده در یک پیوند می‌شوند.

شارژ تلفن همراه با استفاده از لباسی که انرژی خورشید را جذب می کند

این پارچه الکترونیکی فعلا در مرحله نمونه اولیه است و آن را به ۵۱ سانتی متر در ۲۷ سانتی متر می‌رسد. در آینده شاید بتوان این پارچه را برای درست کردن لباس های مانند ژاکت به کار برد یا آن را در بخشی از لوازم جانبی مانند کوله پشتی استفاده کرد.

بخوان  جستجو برای تبدیل گروه خوک به انسان برای رفع اعضای بدن

پژوهشگران انگلیسی، نوعی پارچه ابداع‌اند که می‌توان از نور خورشید استفاده کرد، تولید کند و دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن همراه را شارژ کند.

وی افزود: موادی که ما برای همه مقاصد توسعه داده‌ایم، مانند همه منسوجات معمولی ظاهر می‌شوند و رفتار می‌کنند زیرا می‌توان آن‌ها را انجام داد و در ماشین لباسشویی شست اما در زیر سطح این پارچه‌ها، شبکه‌های شامل بیش از هزار سلول کوچک فتوولتاییک پنهان هستند. می تواند انرژی خورشید را برای شارژ دستگاه های شخصی کند.

«ماتولو کگاتوکه» (Matholo Kgatuke)، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه ناتینگهام ترنت گفت: این پروژه نشان می‌دهد که چگونه منسوجات الکترونیکی می‌تواند در خط مقدم پایداری باشد و مفاهیم ما را در تغییر فناوری وجود داشته باشد. ما روش‌های بافندگی قدیمی را با فناوری‌های مدرن ترکیب کرده‌ایم تا در محصولات آینده را ابداع کنیم تا بتوانیم مردم را در مورد لباس و تجهیزات الکترونیکی تغییر دهند.

پژوهشگران «دانشگاه ناتینگهام ترنت» (NTU)، نوعی پارچه ابداع کرده اند که 1000 سلول فتوولتائیک یا پنل خورشیدی مینیاتوری در آن تعبیه شده است. این پارچه می‌تواند حدود ۴۰۰ میلی‌وات انرژی الکتریکی را از خورشید به دست آورد که برای شارژ کردن یک ساعت هوشمند یا تلفن همراه کافی است. از این پارچه می‌توان برای تولید لباس استفاده کرد.

دکتر «تئودور هیوز رایلی» (تئودور هیوز رایلی)، پژوهشگر حوزه نساجی گفت: این نمونه اولیه، چشم‌انداز هیجان‌انگیزی را از پتانسیل آینده منسوجات الکترونیکی نشان می‌دهد. تعداد کمی از مردم تصور می‌کنند که پوشاننده یا منسوجات آنها را می‌توان برای استفاده از برق تولید کرد.

انتهای پیام

بخوان  فواید و مضرات کافئین برای بازیکنان فوتبال



منبع