شاید تجهیزات الکترونیکی آینده از کاغذ ساخته شوند!

ما قبلاً تراشه‌های بر عسل را دیده‌ایم و اکنون شاهد ساختن مدارک چاپی مبتنی بر کاغذ هستیم. گفتن اینکه فناوری بعدی چه خواهد بود، سخت است اما دیدن یک نوآورانه برای مشکلات جاری همیشه عالی است.

بررسی جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که شاید در آینده بتوان تجهیزات الکترونیکی را با استفاده از کاغذ ابداع کرد.

تجهیزات الکترونیکی بر کاغذ، یک جنبه منفی دارند و آن این است که بعید است، عملکرد خوبی داشته باشد. از سوی دیگر، بیشتر ما را از غوطه‌ور کردن وسایل الکترونیکی گرانقیمت خود در آب نگه داریم. بنابراین برای برخی از موارد استفاده، این فناوری می‌تواند کارساز باشد.

بردهای مدار چاپی در حال حاضر از مواد ساخته شده می‌شوند که اصلاً با محیط زیست سازگار محیطی. از جمله رزین‌ها، سیم‌های فلزی و فیبرهای شیشه‌ای. این مدارک که در انواع وسایل از وسایل الکترونیکی یافت می‌شوند، همراه با دستگاه‌هایی هستند که بخش‌های حیاتی آنها هستند، به مکان‌های دفن انتقال می‌بند و به حجم بزرگ‌هایی که سیاره ما را با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، می‌افزایند، می‌شوند. راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل نیاز است و گاهی اوقات خلاقانه‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

جوهرها قادر به شکل دادن ترانزیستور، مقاومت و خازن هستند و ظاهرا کل به اندازه کاغذی که به آن اضافه می‌شود، قابل قبول است. این ساختار که نازک و کاملاً تجزیه‌پذیر است، به عنوان یک آزمایش روی آتش گرفت و به خاکستر تبدیل شد. از سوی دیگر، می‌توانم آن را در آب حل و تا اندازه‌های بازیافت کنم.

این پژوهش با یک طرح ارائه می‌شود که نشان می‌دهد چگونه می‌توان این بردهای مدار چاپی را ساخت و به‌رغم داشتن فناوری پیشرفته، به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد. ابتدا الگوی مومی چاپ می‌شود و سپس، در ۱۳۰ درجه سلسیوس می‌شود تا به کاغذ برود برسد. پس از آن، جوهر رسا به الگوی تزریق می‌شود، سایر اجزای فلزی روی صفحه چاپ می‌شوند، از طریق سوراخ‌ها با لیزر بریده می‌شوند و یک الکترولیت بر روی ژل روی ورق کاغذ اضافه می‌شود.

بخوان  راز خطرناک ماموریت «آپولو ۱۱» که از دید همه پنهان شد!

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که “بردهای مدار چاپی”(PCBs) را از کاغذ می‌تواند آینده الکترونیکی دوستدار محیط زیست باشد.

شاید تجهیزات الکترونیکی آینده از کاغذ ساخته شوند!

یک گروه پژوهشی از “دانشگاه ایالتی نیویورک در بینگهمتون”(SUNY Binghamton) به بررسی ابداع اسناد چاپی مبتنی بر کاغذ پرداختند و نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که آنها موفق بوده‌اند. این پژوهش، جاسازی مقاومت‌ها، ابرخازن‌ها و ترانزیستورها روی یک صفحه کاغذ نازک و قابل قبول را می‌کند. در محصول پایانی، این بردهای مدار چاپی می‌توانند بدون آسیب رسیدن به محیط زیست محیطی بازیافت شوند یا به راحتی از بین بروند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، فناوری باورنکردنی است اما بیشتر اوقات سازگار با محیط زیست نیست؛ حداقل در مورد وسایل الکترونیکی یک بار مصرف این گونه است. به همین دلیل است که پژوهشگران و پژوهشگران در سراسر جهان تلاش می‌کنند راه‌هایی را برای محدود کردن وسایل الکترونیکی بیابند و این امکان وجود داشته باشد که در کاغذ پیدا شود.