شبکه‌های اجتماعی متا، در اروپا تحریم می‌شوند

 



منبع به گزارش سایت gizchina، تنها چند ماه پس از اعمال جریمه ۱۷ میلیون یورویی شبکه‌های اجتماعی، ایرلند به تازگی اعلام کرده که اگر اتحادیه اروپا  نگران حفاظت از داده‌های کاربران خود است، ایرلند به وضوح این موضوع را جدی می‌گیرد.

کمیسیون حفاظت از داده‌ها برای جلوگیری از هرگونه انتقال اطلاعات بین اروپا و آمریکا تصمیم بی سابقه‌ای را اتخاذ کرده و سندی را به همه کشور‌های همسایه از جمله فرانسه ارسال کرده است؛ بنابراین تمام نهاد‌های اروپایی حفاظت از داده‌ها، یک ماه فرصت دارند تا نظر خود در این مورد اعلام کنند. پس از این مدت، فیسبوک و اینستاگرام مسدود خواهند شد.

کشور ایرلند به تازگی انتقال داده از کشور خود به آمریکا را مسدود کرده و از همسایگان خود می‌خواهد که همین کار را انجام دهند؛ بنابراین پیش بینی می‌شود استفاده از شبکه‌های اجتماعی متا (فیسبوک، اینستاگرام) به زودی در اروپا ممنوع شود.

بیشتر بخوانید


اختلاف بین متا و مقامات اروپایی موضوع جدیدی نیست. گروه مارک زاکربرک، در سال ۲۰۲۰،  تهدید کرده بود که خدمات خود از این قاره را پس از تصمیم  ایرلند خارج می‌کند، اما  این بار خطر دخالت بقیه کشور‌های اتحادیه اروپا وجود دارد.

تحریم شبکه‌های اجتماعی متا،

طبق گزارش جدیدی از Politico، این شرکت می‌خواهد قاطعانه مصالحه کند: «این تصمیم موقت، که باید برای بررسی توسط مقامات حفاظت از داده‌های شخصی اروپایی ارائه شود، با تضاد بین قوانین اروپا و قوانین آمریکا مرتبط است که در حال بررسی است.» 


بخوان  اپلیکیشنی که سرطان را از روی صدا تشخیص می‌دهد