شبیه سازی تبعیض در واقعیت مجازی


شبیه سازی تبعیض در واقعیت مجازی

اعتبار: آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT

آیا تا به حال به شما توصیه شده است که “یک مایل در کفش دیگران راه بروید؟” در نظر گرفتن دیدگاه شخص دیگری می تواند یک تلاش چالش برانگیز باشد – اما شناخت اشتباهات و سوگیری های ما کلید ایجاد درک در بین جوامع است. با به چالش کشیدن پیش فرض های خود، با پیشداوری هایی مانند نژادپرستی و بیگانه هراسی مقابله می کنیم و به طور بالقوه دیدگاهی فراگیرتر در مورد دیگران ایجاد می کنیم.

محققان MIT برای کمک به چشم انداز، “On the Plane” را توسعه داده اند – یک بازی نقش آفرینی واقعیت مجازی (VR RPG) که تبعیض را شبیه سازی می کند. در این مورد، بازی بیگانه هراسی را علیه یک زن آمریکایی مالزیایی به تصویر می کشد، اما این رویکرد را می توان تعمیم داد. بازیکنانی که در هواپیما قرار دارند می توانند نقش شخصیت هایی با پیشینه های مختلف را ایفا کنند و با دیگران گفتگو کنند و در عین حال انتخاب های درون بازی را با یک سری درخواست ها انجام دهند. به نوبه خود، تصمیمات بازیکنان نتیجه گفتگوی پرتنش بین شخصیت ها در مورد تفاوت های فرهنگی را کنترل می کند.

به عنوان یک بازی RPG واقعیت مجازی، «در هواپیما» بازیکنان را تشویق می‌کند تا نقش‌های جدیدی را که ممکن است خارج از تجربیات شخصی آن‌ها باشد به‌صورت اول شخص برعهده بگیرند، و به آن‌ها اجازه می‌دهد با تعصبات درون گروهی/برون گروهی با گنجاندن دیدگاه‌های جدید در درک خود مقابله کنند. فرهنگ های مختلف بازیکنان با سه شخصیت درگیر می شوند: سارا، یک نسل اول مسلمان آمریکایی با تبار مالزیایی که حجاب دارد. ماریان، زنی سفیدپوست اهل غرب میانه که کمتر در معرض فرهنگ ها و آداب و رسوم دیگر قرار دارد. یا مهماندار هواپیما سارا نماینده گروه بیرون است، ماریان یکی از اعضای گروه است، و کارمند پرواز یکی از تماشاچیان است که شاهد تبادل نظر بین دو مسافر است.

کاگلار ییلدیریم، دانشمند تحقیقاتی آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT (CSAIL) می گوید: این پروژه بخشی از تلاش های ما برای استفاده از قدرت واقعیت مجازی و هوش مصنوعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی مانند تبعیض و بیگانه هراسی است. نویسنده و طراح بازی مشترک در پروژه. “از طریق تبادل بین دو مسافر، بازیکنان تجربه می کنند که چگونه بیگانه هراسی یک مسافر خود را نشان می دهد و چگونه بر مسافر دیگر تأثیر می گذارد. این شبیه سازی بازیکنان را درگیر تفکر انتقادی می کند و به دنبال تقویت همدلی با مسافری است که به دلیل لباس او “دیگر” شده است. نه چندان «نمونه اولیه» از اینکه یک آمریکایی چگونه باید باشد.”

ییلدیریم در کنار محقق اصلی پروژه، دی. فاکس هارل، استاد MIT رسانه های دیجیتال و هوش مصنوعی در CSAIL، برنامه مطالعات/نوشتن رسانه های تطبیقی ​​(CMS) و مؤسسه داده ها، سیستم ها و جامعه (IDSS) و مؤسس کار کرد. مدیر مرکز مجازی پیشرفته MIT. «این شبیه‌سازی ممکن نیست که تجربیات زندگی شخص دیگری را به کسی بدهد، اما در حالی که شما نمی‌توانید به این معنا «در کفش دیگران راه بروید»، سیستمی مانند این می‌تواند به افراد کمک کند تا الگوهای اجتماعی در کار را شناسایی و درک کنند. هارل، که یکی از نویسندگان و طراحان این پروژه نیز هست، می گوید. یک روایت جذاب، غوطه ور و تعاملی همچنین می تواند از نظر احساسی بر افراد تأثیر بگذارد و دری را برای تغییر و گسترش دیدگاه های کاربران باز کند.»

این شبیه سازی همچنین از یک موتور روایت تعاملی استفاده می کند که چندین گزینه برای پاسخ به تعاملات درون بازی بر اساس مدلی از نحوه طبقه بندی افراد از نظر اجتماعی ایجاد می کند. این ابزار به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که جایگاه خود را در شبیه‌سازی از طریق انتخاب‌های پاسخ به هر درخواست تغییر دهند و بر تمایل آنها به دو شخصیت دیگر تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اگر شما به عنوان مهماندار هواپیما بازی می کنید، می توانید به عبارات و نگرش های بیگانه هراسانه ماریان نسبت به سارا واکنش نشان دهید و تمایلات خود را تغییر دهید. سپس موتور مجموعه متفاوتی از رویدادهای روایی را بر اساس تغییرات شما در ایستادن با دیگران در اختیار شما قرار می دهد.

برای متحرک سازی هر آواتار، “On the Plane” تکنیک های بازنمایی دانش هوش مصنوعی را که توسط ماشین های حالت محدود احتمالی کنترل می شوند، ترکیب می کند، ابزاری که معمولا در سیستم های یادگیری ماشین برای تشخیص الگو استفاده می شود. با کمک این ماشین‌ها، زبان بدن و حرکات شخصیت‌ها قابل تنظیم است: اگر به عنوان ماریان بازی کنید، بازی رفتارهای او را نسبت به سارا بر اساس ورودی‌های کاربر سفارشی می‌کند و بر میزان راحتی او در مقابل یکی از اعضای گروهی که درک می‌کنند تأثیر می‌گذارد. . به طور مشابه، بازیکنان می توانند از دیدگاه سارا یا مهماندار هواپیما همین کار را انجام دهند.

که در یک مقاله 2018 بر اساس کار انجام شده در همکاری بین MIT CSAIL و مؤسسه تحقیقات محاسباتی قطر، هارل و نویسنده همکار Sercan Shengün از طراحان سیستم مجازی حمایت کردند که بیشتر شامل هویت ها و آداب و رسوم خاورمیانه باشند. آنها ادعا کردند که اگر طراحان به کاربران اجازه دهند تا آواتارهای مجازی را بیشتر نمایانگر پس‌زمینه‌شان سفارشی کنند، ممکن است بازیکنان را قادر سازد تا در یک تجربه حمایتی‌تر مشارکت کنند. چهار سال بعد، «در هواپیما» به هدف مشابهی دست یافت و دیدگاه یک مسلمان را در محیطی غوطه ور گنجاند.

بسیاری از سیستم‌های هویت مجازی، مانند آواتارها، حساب‌ها، پروفایل‌ها و شخصیت‌های بازیکن، برای پاسخگویی به نیازهای مردم در فرهنگ‌های مختلف طراحی نشده‌اند. ” متذکر می شوند. “پروژه ما به ایجاد تحول در دیدگاه کمک می کند تا مردم با احترام با یکدیگر رفتار کنند و درک بهتری در بین نمادهای فرهنگی متنوع داشته باشند.”

کار هارل و ییلدیریم بخشی از ابتکار MIT IDSS برای مبارزه با نژادپرستی سیستمیک (ICSR) است. هارل در کمیته راهبری ابتکار عمل می کند و رهبر گروه تازه تشکیل شده است ضد نژادپرستی، بازی ها و رسانه های فراگیر عمودی، که رفتار، شناخت، پدیده های اجتماعی و سیستم های محاسباتی مربوط به نژاد و نژادپرستی را در بازی های ویدیویی و تجربیات غوطه ور مطالعه می کنند.

آخرین پروژه محققان بخشی از هدف گسترده‌تر ICSR برای راه‌اندازی و هماهنگی تحقیقات بین رشته‌ای است که به فرآیندهای تبعیض‌آمیز نژادی در سراسر مؤسسات آمریکایی می‌پردازد. با استفاده از داده های بزرگ، اعضای ابتکار تحقیقاتی ابزارهای محاسباتی را توسعه داده و به کار می گیرند که برابری نژادی را به همراه دارد. ییلدیریم و هارل با به تصویر کشیدن یک سناریوی مکرر و مشکل ساز که نشان می دهد چگونه تعصب به زندگی روزمره ما نفوذ می کند، به این هدف دست می یابند.

پروفسور فوتینی کریستیا، پروفسور MIT می‌گوید: «در دنیای پس از 11 سپتامبر، مسلمانان اغلب در فرودگاه‌های آمریکا پروفایل‌های قومیتی را تجربه می‌کنند. «در هواپیما» برگرفته از آن نوع طرفداری درون گروهی است، یافته‌ای کاملاً ثابت در روان‌شناسی. مدیر مرکز تحقیقات سیستم‌های اجتماعی (SSRC) و معاون مدیر یا IDSS. “این بازی همچنین با استفاده از VR به جای آزمایش‌های میدانی برای شبیه‌سازی تعصب، رویکرد جدیدی را برای تجزیه و تحلیل سوگیری سخت‌افزاری اتخاذ می‌کند. به طور هیجان‌انگیزی، این تحقیق نشان می‌دهد که VR می‌تواند به عنوان ابزاری برای کمک به ما برای اندازه‌گیری بهتر سوگیری، مبارزه با نژادپرستی سیستمیک و سایر اشکال استفاده شود. تبعیض.”

“On the Plane” بر روی موتور بازی Unity با استفاده از جعبه ابزار تعامل XR و پلتفرم Harrell’s Chimeria برای نوشتن روایت‌های تعاملی که شامل طبقه‌بندی اجتماعی است، توسعه یافت. این بازی در اواخر سال جاری برای مطالعات تحقیقاتی بر روی رایانه های رومیزی و هدست های مستقل و بی سیم Meta Quest اجرا خواهد شد. مقاله ای در مورد این کار در ماه دسامبر در نمایشگاه ارائه شد 2022 کنفرانس بین المللی IEEE در زمینه هوش مصنوعی و واقعیت مجازی.

اطلاعات بیشتر:
کاگلار یلدریم و دی. فاکس هارل، در هواپیما: بازی نقش آفرینی برای شبیه سازی تعصبات درون گروهی-برون گروهی در واقعیت مجازی. DOI: 10.1109/AIVR56993.2022.00041. caglar.mit.edu/sites/default/f … s___On_the_Plane.pdf

ارائه شده توسط MIT Computer Science & Artificial Intelligence Lab

نقل قول: شبیه سازی تبعیض در واقعیت مجازی (2023، 6 ژانویه) بازیابی شده در 6 ژانویه 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  یک‌چاله متوسط ​​هنگام بلعیدن یک ستاره کشف شد