شخصیت افراد بر اساس خواهر یا برادر داشتن نمی‌شود

دکتر جولیا رورر (جولیا رورر)، نویسنده این مطالعه می‌گوید: یافته‌های این نظریه را که در کنار برادر یا خواهر بزرگ می‌شوند، درازمدت بر ویژگی‌های اخلاقی اثر می‌گذارند، می‌کند.

داده‌های مربوط به بیش از ۸۰ هزار فرد بزرگسال از ۹ کشور از جمله بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، استرالیا، مکزیک و چین را تجزیه و تحلیل کردند. از جمله شرایط زندگی، ویژگی‌های شخصیتی و خواهر یا برادر داشتن، اطلاعات مورد استفاده قرار گرفتند.

مطالعات قبلی دکتر رور و همکارانش همچنین نشان می دهد که زمان خواهر یا برادر یعنی فرزند اول، وسط یا آخر نقش مهمی در ایجاد شخصیت فرد ایفا نمی‌باشد. این نتیجه‌گیری تصور عموم است که فرزندان اول را کمال گرا، وسط را با دانش‌آموزان دیپلماسی و فرزندان آخر را سرکش می‌دانند.

مطالعه‌های جدید نشان می‌دهد که شخصیت‌های شخصیت‌های خواهر یا برادر داشتن تعیین نمی‌شود و دخترانی که برادران مانند پسرها بزرگ نمی‌شوند.

به طور کلی، تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که خواهر و برادرها بر شخصیت افراد بزرگی می‌گذارند.

آن‌ها ویژگی‌های مانند اعتماد، صبر، شخصیت‌پذیری و کانون کنترل را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر روهر می‌گوید: به نظر می‌رسد موارد جالبی در اینجا وجود دارد که به جنسیت مربوط می‌شود، اما احتمالاً ممکن است برای توضیح چنین عاملی باشد.

این مطالعه جدید توسط دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه زوریخ و دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزلند انجام شد و در مجله “علوم روانشناسی” به چاپ رسید.

خیلی فکر می‌کنند کودکانی که در کنار فرزندان متفاوت دیگری با جنسیت بزرگ می‌شوند، از نظر شخصیت‌های تحت تأثیر قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، بر اساس باورهای رایج، دخترانی که برادران دارند، به احتمال زیاد مانند پسرها بزرگ می‌شوند و بالعکس. اما اکنون مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که این طرز تفکر یک تصور اشتباه است و جنسیت خواهر یا برادر به طور سیستماتیک بر شخصیت فرد اثر نمی‌گذارد.

بخوان  توافق اسپیس‌ایکس با اخترشناسان برای کاهش مزاحمت ماهواره‌ای

آنها همچنین پنج شخصیت حائز یعنی پذیرا بودن، وظیفه‌شناسی، برون‌گرایی، توافق‌پذیری و رنجوری را مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، شاخص به نام شخصیت معمولی زنان (TFP) مورد نگاه قرار گرفت. این شاخص با استفاده از پنج شخصیت ایجاد شده بود.

تجزیه و تحلیل و آمار تحلیلی این داده ها نشان داد که ویژگی های شخصیتی به طور سیستماتیک با جنسیت خواهر یا برادر مرتبط است.

عامل هیچ تاثیری ندارد علّی معناداری که از خواهر یا برادر شدن باعث شود، پیدا نکردند. بنابراین، ادعا می‌کنند که شخصیت‌های آن‌ها در بزرگسالی به اینکه ما با خواهر یا برادر بزرگ‌شده‌ایم، ارتباطی ندارد. با این حال، نتایج این مطالعه جدید به این معنا نیست که داشتن خواهر و برادر نقشی در مسیرهای زندگی نخواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

مطالعات اقتصادی نشان می دهد که در ایالات متحده آمریکا و دانمارک، زنانی که برادران دارند، در هنگام استفاده از حقوق کمتری می گیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، علم این نظریه که شخصیت یک کودک تحت تأثیر خواهر یا برادر داشتن قرار می‌گیرد را رد کرده‌اند.