شرکت ایلان ماسک ماهواره رقیب را به فضا فرستاد

وان وب در حال ساخت یک صورت فلکی متشکل از ۶۴۸ ماهواره‌ای در مدار پایینی زمین است که تا حدی با استارلینک اسپیس ایکس رقابت خواهد کرد. بیش از ۴۶۰ ماهواره وان وب قبل از پرواز امروز به مدار رسیده بودند که اکثریت قریب به اتفاق آنها بر فراز راکت‌های سایت‌های ساخت روسیه که توسط شرکت فرانسوی Arianespace اداره می‌شوند، پرتاب می‌شدند. اما این عملیات پس از حمله به روسیه در ماه فوریه از هم پاشید و یک شکاف پرتاب برای وان وب باقی گذاشت. این شرکت به زودی آن را پر کرد و قراردادهایی با شرکت اسپیس ایکس و مؤسسه نیو اسپیس ایندیا لیمیتد امضا کرد.

به گزارش ایسنا، یک موشک فالکون ۹ حامل ۴۰ ماهواره وان وب روز پنجشنبه در ساعت ۱۷:۲۷ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۱:۵۷ به وقت تهران) از مرکز فضای کندی ناسا (KSC) در فلوریدا به فضای پرتاب شد.

دوربین های روی زمین مناظر خیره کننده های فالکون ۹ را هنگام جدا شدن از اولین مرحله آن ثبت کردند. طبق توضیحات ماموریت اسپیس ایکس، فرود مرحله اول فالکون ۹، صد و چهل و پنجمین بازیابی موفقیت آمیز موشک اسپیس ایکس و چهارمین پرتاب و فرود برای این تقویت کننده خاص بود.

انتهای پیام



منبع

پرواز پنج‌شنبه برای سه‌شنبه (۶ دسامبر) برنامه‌ریزی شده بود، اما اسپیس‌ایکس آن را به عقب انداخت تا بررسی‌های بیشتری انجام دهد. این پنجاه و پنجمین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ بود. اسپیس ایکس، یک شریک پرتاب جالب برای وان‌وب است، زیرا این دو شرکت در زمینه اینترنت ماهواره‌های رقیب هستند.

بخوان  ️اندونزی متخلفان از قوانین داده را زندانی و جریمه می کند

وان وب پس از پرتاب از طریق توییتر اعلام کرد: ما پرتاب داشتیم. ۴۰ ماهواره ما در فلوریدا زمین را ترک کردند. از همکاران در اسپیس ایکس برای کسب این موفقیت تشکر می کنیم.

اولین پرواز تحت قرارداد مؤسسه نیو اسپیس ایندیا لیمد در ۲۱ اکتبر اتفاق افتاد، زمانی که یک موشک هندی GSLV Mark III با موفقیت ۳۶ ماهواره وان وب را به پرواز درآورد. پرتاب روز پنجشنبه اولین ماموریت اسپیس ایکس برای وان وب را رقم زد. همچنین اولین پرتاب وان وب از فلوریدا بود و به این معنی بود که وان وب بیش از 500 ماهواره در مدار دارد.

شرکت اسپیس ایکس ۴۰ ماهواره اینترنتی شرکت هوافضای بریتانیایی “وان‌وب” (OneWeb) را عصر پنجشنبه (۸ دسامبر) به مدار فرستاد.