شمارش معکوس برای بازگشت ماموریت ماه به زمین

مرانسی اعلام کرد که گروه آرتمیس، مدتی را به جشن گرفتن موفقیت ماموریت آرتمیس۱ طی آب‌فرود اختصاص خواهد داد اما هنوز چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

وی افزود: قرار است روز یکشنبه یک مهمان تماشایی را اینجا در مرکز فضایی جانسون داشته باشد که برای تماشای این رویداد برگزار شود. من خانواده را نیز همراه با خود می‌آورم و ما اینجا بودم تا مثل بقیه جشن بگیریم.

مرانسی گفت: تجزیه و تحلیل بیشتر پس از مرحله “آب‌فرود”(Splashdown) انجام خواهد شد تا ببینیم که اوریون چقدر خوب عمل کرده است. مهندسان تمام داده‌های ثبت‌شده در طول مأموریت را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که با پیش‌بینی‌های ما مطابقت دارند. این واقعا یک برنامه رو به رشد است.

مرانسی گفت: ماموریت آرتمیس۲ که قرار است حدود سال ۲۰۲۴ همراه با فضانوردان به دور ماه پرواز کند، آزمایشی برای سیستم‌های پشتیبانی زندگی در کپسول اوریون خواهد بود زیرا این سیستم‌ها در ماموریت آرتمیس۱ گنجانده نشده بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ماموریت “آرتمیس۱”(Artemis 1) تقریباً در خانه است و ناسا برای مراحل بعدی ماموریت آماده می شود. انتظار می‌رود که کپسول “اوریون”(Orion) روز یکشنبه ۱۱ دسامبر، در اقیانوس آرام فرود بیاید و ناسا در حال حاضر منتظر ماموریت‌های آینده پروژه آرتمیس است.

“نجود مرانسی”(Nujoud Merancy)، رئیس دفتر برنامهریزی ماموریت اکتشافی در “مرکز فضایی جانسون”(JSC) ناسا، طی یک مصاحبه ویدئویی به اسپیس گفت: آرتمیس۱ و اوریون، خارق‌العاده بوده است.

«آرتمیس۱» قرار است روز یکشنبه ۱۱ دسامبر به زمین بازگردد و ماموریت خود را تکمیل کند.

بخوان  اپل از شما می‌خواهد که با برنامه ویدیویی 50 دلاری خود یک فیلم پرفروش 8K تولید کنید

پس از ماموریت آرتمیس۲، اولین فرود خدمه روی ماه انجام خواهد شد که انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ یا پس از آن در ماموریت آرتمیس۳ انجام شود. آرتمیس۳، مجموعه‌ای از سفرها را به قطب جنوبی ماه همراه خواهد داشت و پروژه ایستگاه فضایی «دروازه ماه» (Gateway) ناسا را ​​در مدار آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع

مرانسی ادامه داد: کل هدف ماموریت، این موضوع بود که ما موشک و فضاپیما را درست طراحی کرده‌ایم. این ماموریت فراتر از انتظارات ظاهر شده است. تا جایی که سعی کنید اهداف دیگری را نیز به برنامه اوریون اضافه کنید.

به گفته مرانسی، خدمه این ماموریت آرتمیس2 هنوز معرفی نشده اما طراحی ماموریت در حال حاضر تکمیل شده است.

هدف اصلی هدف آرتمیس۱، تکمیل ورود مجدد و پرش با سرعت بالا خواهد بود که یکشنبه ۱۱ دسامبر برنامه ریزی شده است. همچنین، این مأموریت به کلیدی دیگر مانند آزمایش موشک “سامانه پرتاب فضایی”(SLS) و پرواز در مدار رتروگراد اطراف ماه برای ارزیابی تشخیص حضور انسان در کپسول اوریون دست یافت.

اوریون وظیفه داشت به دور ماه پرواز کند تا داده‌ها را برای ماموریت‌های سرنشین‌دار آینده جمع‌آوری کند. ماموریت آرتمیس۱ بسیار خوب پیش رفته و تنها با اشکالات جزئی همراه بوده است. این مأموریت به قدری خوب انجام شده است که ناسا باید وظایف خود را به آن اضافه کند.