شمارش معکوس برای پرتاب ماموریت سرنشین‌دار “کرو۵”

شمارش معکوس برای پرتاب ماموریت سرنشین‌دار "کرو۵"

ماموریت “کرو۵”(Crew-5) قرار است در روز چهارشنبه پنجم اکتبر از سکوی پرتاب “39A” در “مرکز فضای کندی”(KSC) ناسا در فلوریدا پرتاب شود.

ماموریت سرنشیندار «کرو۵» برای پرتاب در روز چهارشنبه می‌شود.

کرو۵، مان، کاسادا، واکاتا و کیکینا را برای اقامت پنج ماهه به «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) می‌فرستد. این مأموریت به طرق تاریخ‌ساز خواهد شد. به عنوان مثال، کیکینا اولین فضانوردی خواهد بود که در یک ماموریت اسپیس ایکس به مدار زمین پرواز می‌کند و مان، اولین زن بومی آمریکا خواهد بود که به مرز نهایی می‌رسد.

اسپیس ایکس روز یکشنبه دوم اکتبر، آزمایش موسوم به “static fire” فالکون۹ را انجام داد و ۹ موتور “مرلین”(Merlin) مرحله نخست آن را برای مدت کوتاهی طی یک آزمایش آزمایشی قبل از پرواز روشن کرد. اسپیس ایکس از طریق توییتر گفت که اسپیس ایکس، ناسا و فضانوردان کرو۵ روز یکشنبه، تمرین کامل فعالیت های روز پرتاب را به پایان رساندند.

گروه این ماموریت در روزهای بعدی بررسی بوده است. روز شنبه اول اکتبر، چهار فضانورد کرو۵ شامل “نیکول مان”(Nicole Mann) و “جاش کاسادا”(Josh Cassada) از ناسا، “کویچی واکاتای”(Koichi Wakata)، فضانورد ژاپنی و “آنا کیکینا”(Anna Kikina). فضانورد روسی از “مرکز فضایی جانسون”(JSC) ناسا در هیوستون به مرکز فضای کندی رسیدند.

ناسا و اسپیس ایکس، سوم اکتبر را برای بلند شدن، هدف قرار دادند اما «طوفان یان» (Hurricane Ian) همه چیز را دو روز به تعویق انداخت.

شمارش معکوس برای پرتاب ماموریت سرنشین‌دار "کرو۵"

تاثیر طوفان بر جدول زمانی ماموریت ماه “آرتمیس۱”(Artemis 1) ناسا بسیار چشمگیرتر بود. ناسا 27 سپتامبر را برای پرتاب آرتمیس1 هدف قرار داده بود تا از سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی بلند شود اما گروه آرتمیس1 هفته گذشته آن را از روی سکوی پایین آوردند تا از آن در برابر طوفان محافظت کنند و اکنون در انتظار راه‌اندازی در اواسط باشد. نوامبر هستند.

بخوان  تولد نوزادی عجیب در هندوستان! + تصاویر

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، سخت‌افزاری که ماموریت بعدی شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) را برای ناسا به پرواز در خواهد آورد، آماده بلند شدن است.

در همان روز، موشک “فالکون۹”(Falcon 9) و کپسول “دراگون”(Dragon) که با کرو۵ پرواز خواهند کرد، از مرکز پردازش اسپیس ایکس در مرکز فضای کندی، به سکوی پرتاب 39A فرستاده شد. فالکون ۹ طبق استانداردهای اسپیس ایکس، کاملا سفید است. این شرکت متعلق به «ایلان ماسک» (Elon Musk) به خاطر تقویت‌کننده‌های فرود و پرواز معروف است. کرو۵ اولین ماموریت برای مرحله نخست فالکون۹ خواهد بود.

انتهای پیام



منبع