شناسایی و نابودی سرطان با سنجاق‌های مو!

انتهای پیام



منبع گفتنی است که این روش با این روش که امیدوارکننده به نظر می‌رسد، هنوز در روزهای اولیه خود است و از این که به درمان یک درمان برای بیماران انسانی تبدیل شود، باید کارهای بیشتری روی آن انجام شود که شامل اثربخشی و سموم می‌شود. آن با جزئیات بیشتر است.

داروهایی بر اسید نوکلیک به عنوان یک روش جدید برای درمان بیماری‌ها در حال ظهور هستند که معروف‌ترین آنها واکسن‌ها هستند که بر روی mRNA برای آلودگی از بیماری کووید-۱۹ است و شرکت‌های دارویی دارو به دنبال واکسن‌هایی علیه سایر ویروس‌ها مانند تبخال و حتی بیماری‌ها هستند. مانند سرطان هستند.

ژاپنی‌ها موفق می‌شوند چیزی بسازند و آن را «سنجاق‌های مو» از جنس دی‌ان‌های می‌نامند که به سلول‌های سرطانی می‌چسبند و سیستم ایمنی را برای پاکسازی آن‌ها می‌خوانند.

مورد دوم یعنی حوزه سرطان، کانون توجه پژوهشگران دانشگاه توکیو است. داروهایی بر اسید نوکلیک در تشخیص سلول‌های سالم و سرطانی با مشکل هستند که می‌توانند به برخی از واکنش‌های خطرناک منجر شوند. بنابراین، این گروه پژوهشی مولکول‌های دیان‌های مصنوعی توسعه دادند که به طور ویژه برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی طراحی شده بودند.

این گروه به صورت شیمیایی این مولکول‌های DNA را به صورت جفتی سنتز کرد که در واکنش با یک توالی میکرو RNA به نام miR-21 ساخته شد که در برخی از انواع سلول‌های سرطانی بیش از حد بیان می‌شود. هنگامی که oHPها با miR-21 روبرو می‌شوند، به آنها متصل می‌شوند و سپس خود را باز می‌کنند تا یک رشته تشکیل‌دهنده بسیار طولانی‌تر شوند. سپس سیستم ایمنی را از حضور آنها آگاه می‌کنند و پاسخی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

بخوان  حضور همراه اول با شعار «لمس جهان دیجیتال» در نمایشگاه «شهر هوشمند»

پروفسور آکیمیتسو اوکاموتو نویسنده ارشد این مطالعه گفت: تشکیل رشته‌های دی‌ان‌ای طول به دلیل بین oHPهای دی‌انای کوتاه و miR-21 بیان شده بیش از حدی است که توسط این گروه پژوهشی یافت شده است و اولین نمونه استفاده از آن به عنوان یک پاسخ تقویت است. ایمنی انتخابی است که می‌تواند برگشت تومور را هدف قرار دهد و کلاس جدیدی از نامزدهای داروهای اسید نوکلئیک با مکانیسمی کاملاً متفاوت از داروهای شناخته شده اسید نوکلئیکی ارائه می‌دهد.

نکته کلیدی اما شکل این مولکول‌ها است. آن‌ها تا شبیه سنجاق‌های مو می‌شوند به همین خاطر سنجاق‌های موی آنکولیتیک(oHPs) نام گرفته‌اند.

دانشمندان ژاپنی این روش را در ظروف آزمایشگاهی روی سلول‌های سرطانی انسانی دهانه رحم و پستان و همچنین در موش‌های زنده روی ملانوما آزمایش کردند. در همه موارد، oHP‌ها نه تنها در کشتن تومورها بودند، بلکه از رشد بافت سرطانی بیشتر جلوگیری کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران ژاپنی یک درمان جدید و امیدوارکننده برای سرطان ابداع کرده‌اند. این گروه توالی‌های دیان‌های مصنوعی به شکل سنجاق‌های مو را پژوهش کردند که روی مولکول‌هایی که در سرطان بیش از حد بیان می‌شوند، می‌چسبند و پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کنند.

این پژوهش در مجله American Chemical Society منتشر شده است.