شناسایی یک کهکشان غول‌پیکر در منطقه‌ای گیج‌کننده از راه شیری

«مجذوب کننده بزرگ» یک ناهنجاری گرانشی ناشناخته است که کشان‌ها و خوشه‌های کهکشانی را به سمت خود می‌کشد و در مناطقی که مخفیانه پنهان است و تنها راه برای درک ماهیت این مکان عظیم، مشاهدات و پژوهش‌های بیشتر است.

دانیلا گالدیانو(Daniela Galdeano) ستاره‌شناس دانشگاه ملی سن خوان در آرژانتین و یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه توضیح داد: ما یک خوشه کهکشانی جدید موسوم به VVVGCl-B J181435-381432 در پشت برآمدگی کهکشان راه شیری یافتیم که به تصویر کاملی از مشخصات بزرگ رسید. در این منطقه کوچک کاوش از آسمان کمک می‌کند.

موفقیت رصد با VISTA به این واقعیت مربوط می‌شود که طول‌های طولانی‌تر نور مانند فروسرخ می‌توانند از مه راه شیری عبور کنند و به تلسکوپ‌های روی زمین برسند. در مقابل، صفحه کهکشانی راه شیری عملاً تمام نور مرئی در این منطقه را می‌کند.

بهره گیری از توان طول موج های فروسرخ نزدیک با استفاده از تلسکوپ VISTA

انتهای پیام



منبع

هیچ کس نمی‌داند در این منطقه از اینکه به عنوان «منطقه چه فضایی است» چیزی می‌شود، وجود دارد، اما اکنون نمی‌توان یک قدم به شناخت آن نزدیک‌تر کرد.

پژوهشگران با توجه به این موضوع، در مطالعه جدید خود تصمیم گرفتند مشاهدات خود را با استفاده از طول موج‌های نزدیک به فروسرخ(NIR) انجام دهند. آنها استدلال‌های می‌کنند که NIR می‌تواند منبعی برای کشف‌های نجومی از جمله کشف‌های جدید باشد.

با این حال محققان توضیح دادند که به دلیل چگالی بالای ستاره و تیرگی خط دید از غبار، کهکشان‌های پشت صفحه کهکشانی برانگیز است.

دانته مینی (Dante Minni) مدیر مؤسسه اخترفیزیک در «آندرس بلو» در دانشگاه ملی شیلی و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: ما به این ساختار مشکوک بودیم، اما از آنجایی که این منطقه یک منطقه کور بود، این منطقه را کشف کرد. جدید غافلگیری خوبی بود.

بخوان  دستیار مجازی جدید ChatGPT من را وحشت زده کرده است

آنها می‌گویند موفقیت NIR در این امر می‌تواند به تکمیل تصویر ساختار عظیم در این منطقه کمک کند.

آمادگی غافلگیری از کشفیات آینده در مورد ZOA

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، بر اساس یک مطالعه جدید، ستاره شناسان یک “ساختار فرا کهکشانی” غول پیکر را یافته اند که در پشت کهکشان راه شیری پنهان شده است.

کشف این ساختار که به نظر می‌رسد یک خوشه کهکشانی عظیم باشد، به منظور شکافی در این منطقه مرموز از کیهان که به عنوان «منطقه از اجتناب» (منطقه اجتناب) شناخته می‌شود، کمک می‌کند.

سلام بر خوشه کهکشانی VVVGCl-B J181435-381432 با تشکر از تلسکوپ VISTA

هیچ کس تا به حال نمی‌داند که در این منطقه که ۱۰ تا ۲۰ درصد از آسمان را پوشانده است، چه چیزی وجود دارد.

وی همچنین می‌گوید که این گروه پژوهشی غافلگیر می‌شود در مورد این یافته‌های آینده از منطقه مرموز است.

گالدیانو و همکارانش به استفاده از تلسکوپ VISTA لطفند این خوشه جدید را در منطقه حفاظت(ZOA) بیابند.

«منطقه نگه داشتن» خانه‌ی «مذوب کننده بزرگ» است

منطقه آزاد یا منطقه ابهام کهکشانی، منطقه از آسمان است که توسط کهکشان راه شیری پوشیده شده است. منطقه ناگزیر در ابتدا در مقاله‌ای در سال ۱۸۷۸ توسط یک ستاره‌شناس انگلیسی به نام ریچارد پراکتور (Richard Proctor) بود که سحابی‌ها را در فهرست عمومی سحابی‌های جان هرشل (John Herschel) اشاره کرد، «منطقه چند سحابی» نامیده شد.

این مطالعه توضیح می‌دهد که منطقه نمی‌تواند (ZOA)، اجازه مشاهدات نوری را از منابع خارج از کهکشان در پشت کهکشان راه شیری نمی‌دهد. این مقاله پژوهشی، دلیل این امر را «آندام انتشار نوری این اجرام» توصیف می‌کند. این بدان معنی است که بیشتر ساختارهای فرازمینی در ZOA، پنهان یا غیرقابل مشاهده هستند.

بخوان  ادغام اپلیکیشن‌های Duo و Meet انجام شد

کشف این خوشه کهکشانی، پنجره‌های جذاب به درون کهکشان راه شیری می‌دهد. فرض کنید پژوهشگران به کاوش ZOA ادامه دهنده. در آن صورت ممکن است آنچه را که واقعاً در آنجا نهفته است، کاملاً درک کنیم.

تلسکوپ VISTA واقع در پارانال در کشور شیلی، مخفف “تلسکوپ مرئی و فروسرخ رصدخانه جنوبی اروپا برای نجوم” است و بخشی از پروژه “بررسی VVV” است که پروژه ای است که راه شیری را در طول مسیرهای فروسرخ بررسی می کند.