شکارچی سیارک‌ها در سال ۲۰۲۸ به فضای می‌رود

ماموریت پیمایشگر نزدیک به زمین توسط آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیا هدایت می‌شود و تحقیقات بر روی کاوش‌های آن توسط دانشگاه آریزونا پیگیری و نظارت بر برنامه نیز از سوی اداره هماهنگی حفاظت از سیاره‌(PDCO) دنبال می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این مأموریت برای کشف ۹۰ درصد از سیارک ها و دنباله دارهای بالقوه خطرناک برای زمین طراحی شده است. سیارک‌هایی که ۴۶۰ فوت (۱۴۰ متر) یا بیش از آن قطر دارند و در فاصله ۳۰ میلیون مایلی (۴۸ میلیون کیلومتری) از مدار زمین قرار گرفته‌اند، بالقوه خطرناک در نظر گرفته می‌شوند. این فضاپیما بررسی‌های خود را در حالی انجام خواهد داد که در نقطه لاگرانژ ۱ زمین-خورشید قرار دارد. نقطه‌ی لاگرانژ منطقه‌ای پایدار از نظر گرانشی است که در فاصله حدودی ۹۳۰ هزار مایل (۱.۵ میلیون کیلومتری) از زمین در مدار خورشید قرار گرفته است.

قابل ذکر است، پیش از این برآورد شده بود که این فضاپیما بین 500 تا 600 میلیون دلار یا تقریباً نیمی از مبالغ جدید، هزینه داشته باشد. اوایل سال جاری، پرتاب این ماموریت به دلیل نگرانی‌های مربوط به بودجه‌های این آژانس فضایی، به مدت دو سال به تعویق افتاد. قرار بود این ماموریت در سال ۲۰۲۶ انجام شود.

در بیانیه ناسا آمده است: تکمیل موفقیت‌آمیز این مرحله توسط پیمگرگرایش اجرا می‌شود به نزدیکی زمین، ناسا به سیاره دفاع‌ای و جستجوی اجرام نزدیک به زمینی را که روزی می‌تواند تهدیدی برای سیاره ما باشد، تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا در روز ششم دسامبر در مورد ماموریت کاوشگر جدید خود نوشت: تلسگر فضای پیمایش اجرام نزدیک به زمین(NEO) یک نقطه عطف مهم به نام «KDP-C» را پشت سر گذاشته است. عبور از این نقطه عطف، ناسا را ​​متعهد به ارائه بودجه ۱.۲ میلیارد دلاری توسعه این کاوشگر می‌کند و ماه ژوئن سال ۲۰۲۸ برای پرتاب آن برگزیده شده است.

بخوان  درمان سرطان با هدف گرفتن حافظه سلول‌های تومور!
تخمین می‌زنند که سیارک‌هایی با عرض حدود 0.6 مایل یا یک کیلومتر می‌توانند، تمدن بشری را به خطر بیاندازند. با این حال، این سیارک‌ها نسبتا نادر هستند و اکثر آنها را شناسایی کرده‌اند. اما تعداد زیادی سیارک با اندازه متوسط ​​از این نوع وجود دارد که کاوشگر اجرام نزدیک ناسا آن‌ها را شناسایی خواهد کرد. این در برخورد با زمین می‌تواند باعث نابودی شهرها شود و ستاره‌ها بر این باورند که تنها نیمی از این فضای فضایی را یافته‌اند.

دفتر هماهنگی حفاظت از سیاره در سال ۲۰۱۶ برای مدیریت تلاش‌های ادامه ناسا در دفاع از سیاره‌های، که شامل ماموریت می‌شود. دارت (دارت) نیز می‌شود، راه‌اندازی شد.

ناسا در حال توسعه یک فضاپیما برای شکار سیارک‌های بالقوه خطرناک است و قصد دارد تا ژوئن سال ۲۰۲۸ آن را به فضای پرتاب کند.