شکار حباب های عجیب آبی رنگ در جو زمین

این تصویر سال گذشته توسط یکی از اعضای خدمه “اکسپدیشن ۶۶”(اکسپدیشن ۶۶) که نامش ذکر نشده هنگام عبور ایستگاه بین‌المللی از فراز دریای جنوبی چین گرفته شد. این عکس در ۹ اکتبر توسط “رصدخانه زمین ناسا” (رصدخانه زمین ناسا) به صورت آنلاین منتشر شد.

تصویری که یکی از فضانوردان “ایستگاه فضای بین‌المللی” از زمین گرفته شده است، حباب‌های عجیبی به رنگ آبی را در جو نشان می‌دهد.

شکار حباب های عجیب آبی رنگ در جو زمین

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یکی از فضانوردان “ایستگاه فضایی بین‌المللی”(ISS)، تصویری عجیب از زمین گرفته شده است. این تصویر، دو حباب آبی عجیب و غریب را نشان می‌دهد که در جو سیاره ما می‌درخشند. این جفت خیره‌کننده ممکن است ماورایی به نظر برسند اما در واقع، نتیجه آن دو پدیده طبیعی غیرمرتبط هستند که به طور همزمان رخ می‌دهند.

انتهای پیام



منبع

رنگ‌های مختلف نور مرئی، طول موج‌های متفاوتی دارند که بر آنها با ذرات تأثیر می‌گذارند. نور آبی، کوتاهترین طول موج را دارد؛ بنابراین، احتمال پراکندگی آن بیشتر است که باعث آبی شدن ماه در این تصویر می شود. به گفته ناسا، همین اثر توضیح می‌دهد که چرا آسمان در طول روز آبی به نظر می‌رسد زیرا طول موج‌های آبی نور خورشید، بیشترین پراکندگی را دارند و برای چشم انسان بیشتر قابل مشاهده می‌شوند.

شکار حباب های عجیب آبی رنگ در جو زمین

اولین حباب نور که در پایین تصویر دیده می‌شود، یک صاعقه بزرگ در منطقه خلیج تایلند است. رعد و برق معمولی از ایستگاه‌های بین‌المللی به سختی دیده می‌شود زیرا معمولاً توسط ابرها پوشیده شده است اما این صحت در کنار یک شکاف دیره‌ای بزرگ در بالای ابرها اتفاق افتاد که باعث شد دیواره‌های اطراف ساختار ابری شبیه به کاسه آتشفشانی روشن و یک حلقه شود. درخشان قابل توجه را ایجاد کنند.

بخوان  اولین تولید شهابی مصنوعی در سال ۲۰۲۵ به وسیله می‌پیوندد

همچنین در این عکس، شبکه‌های درخشانی از نورهای مصنوعی دیده می‌شوند که از سمت تایلند می‌آیند. سایر منابع برجسته نوری در تصویر، از ونام و جزیره هاینان ساطع می شوند که منطقه جنوبی چین است. این منابع نور تا اندازه زیادی توسط ابرها پوشیده شده اند. به گفته رصدخانه زمین، هاله نارنجی رنگ موزی با انحنای زمین، لبه جو است که معمولاً به عنوان “کرانه زمین” شناخته می شود.

دومین حباب آبی که در سمت راست بالای تصویر دیده می شود، نتیجه نور تابیده شده از ماه است. برای ماه در رابطه با ایستگاه فضای بین‌المللی به این معناست که نور بازتاب‌شده از خورشید، مستقیماً از جو سیاره عبور می‌کند که آن را به یک لکه آبی روشن با هاله‌ای مبهم می‌کند. به گفته رصدخانه زمین، این اثر به خاطر مقداری از نور ماه است که ذرات را در جو زمین پراکنده می‌کند.