شکایت احتمالی وزارت دادگستری آمریکا از اپل

برنامه‌های اپل

براساس گزارش‌ها، وزارت دادگستری این کشور علاوه بر اپل تحقیقاتی در مورد شرکت‌هایی همچون آمازون، فیسبوک و انجام داد.

در ماه اکتبر، وزیر اطلاعات اعلام کرد که وزارت دادگستری در حال تشدید تحقیقات ضد انحصاری خود در مورد اپل فعالیت‌ها و احضاریه‌های جدید ارسال شده به شرکای تجاری اپل است. این سیاست مدار گفت که تحقیقات جدید احتمالا فراتر از سیاست‌های اپ استور خواهد بود و وزارت دادگستری بررسی می‌کند که آیا کنترل اپل بر دستگاه‌هایش به تولیدکنندگان محصولاتی مانند Tile آسیب می‌زند یا خیر.


روز گذشته، پولیتیکو به نقل از یک سیاستمدار که نامش فاش نشده اعلام کرد:”وزارت دادگستری آمریکا در حال تهیه پیش نویش شکایت علیه شرکت اپل است”.

 



منبع

به گزارش سایت themynews؛ این سیاستمدار همچنین توصیف کرد که پیش نویس شکایت هنوز نهایی نشده و پیش بینی می‌شود که وزارت دادگستری قصد دارد برای محاکمه اپل اطلاعاتی را جمع‌آوری کند. البته این امکان نیز وجود دارد که پس از دریافت اطلاعات شکایتی صورت نگیرد.

 

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی را در مورد اپل آغاز کرد تا در مورد سیاست‌های این شرکت در مورد اپ استور، برنامه‌های شخص ثالث، تعمیرات و موارد دیگر اطلاعات بیشتری را کسب کند. در آن زمان وزیر دادگستری، وقت خود را صرف صحبت با منتقدان اپل از جمله Spotify، Epic Games، Match Group، Basecamp و Tile کرده که همگی نارضایتی خود را از سیاست‌های اپ استور اپل ابراز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید


بخوان  خدمات عروسی در فضا! - ايسنا