ضربه‌هایی که حراج اسکلت دایناسورها را به دنیای علم می‌زند

اسکلت غول پیکر 4.5 متری یک دایناسور تی‌ترکس با وزن 1100 متری که در ایالات متحده آمریکا کشف شده است، در یک حراجی در هنگ‌کنگ به حراج گذاشته می‌شود. این در حالی است که این امر بار دیگر اعتراض دیرینه‌شناسان را به همراه دارد.

فرانسیس بلین(Francis Belin) رئیس حراجی کریستیز در آسیا و اقیانوسیه می‌گوید که امیدوارند که حراج اشیای استثنایی به پایان برسد و به طور کلی درآیند.

کار میگوید: یک مجموعه[فسیلی] امن و دائمی تضمین می‌کند که مشاهداتی که یک دانش‌آموز از یک فسیل انجام می‌دهد، می‌تواند آزمایش و تکرار شود، اما برای یک فسیل تجاری امکانی وجود ندارد.

توماس کار می‌گوید، فسیل‌های دایناسورها باید در محلی مانند موزه تاریخ طبیعی در شهر نیویورک که در جامعه علمی باشد، قرار می‌گیرند، در غیر این صورت از نظر پنهان می‌شوند.

این فروش‌ها معمولاً توسط موزه‌هایی که می‌شوند می‌شوند که یا نمونه‌ها را به طور کامل خریداری می‌کنند، یک مجموعه‌دار را می‌فرستند تا برای آنها مناقصه انجام دهد، اما در سال‌های اخیر، این آثار به عنوان آثار هنری برای ثروتمندان ارزش‌گذاری شده و موزه‌ها با قیمت‌های پیشنهادی نمی‌شوند. آنها رقابت کنند.

در حالی که تماشاگران از دیدن این دایناسور به وجد می‌آیند، دیرینه شناسان برای حراج آن در آسیا عزا گرفته‌اند.

زمانی که «شن» فروخته شود، به اولین حراج فسیل یک تی‌رکس در آسیا تبدیل خواهد شد.

اسکلت این تی‌رکس به نام شن(شن) است که یک کلمه چینی به معنای خداست، از ۸۰ استخوان اصلی تشکیل می‌شود و استخوان‌های گم شده آن بازسازی می‌شود.

توماس کار می‌گوید: فروش این چنین مانند فروش «شن»، شبیه به انداختن آخرین نسخه از یک کتاب در آتش است. زمانی که این اسکلت توسط یک مجموعه‌دار خصوصی خریداری می‌شود، به این معنی است که برای تحقیقات دیگر وجود ندارد.

بخوان  پیام‌های خوانده‌نشده واتساپ فیلتر می‌شوند

دیرینه شناسان اکنون خطر را به خطر می اندازد در مورد اینکه چگونه از دست دادن فسیل ها به جامعه علمی آسیب به صدا درآورده می شود.

این دایناسور که ابتدا در ایالات متحده آمریکا کشف شد، روز جمعه در سالن تئاتر و کنسرت ویکتوریا در سنگاپور به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است که هنوز مبلغی که ارزش آن را تخمین زده است، منتشر و منتشر نشده است.

انتهای پیام



منبع

با این حال، خانه‌های حراج می‌گویند هیچ مدرکی مبنی بر فروش این آثار به مجموعه‌های خصوصی به علم آسیب می‌زند، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دیرینه شناسان استخوان با پول‌های کلان را بار دیگر مشهور می‌کنند، زیرا اسکلت یک “تیرانوزاروس رکس” به تی‌رکس(T-rex) فوتی(4.5 متری) قرار است ماه آینده در یک حراجی در هنگ‌کنگ به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته شود. شود.

استیو بروسات (Steve Brusatte)، دیرینه‌شناس دانشگاه ادینبرو (ادینبورو) به خبرگزاری فرانسه گفت: این غم‌انگیز است که دایناسورها در حال تبدیل شدن به اسباب بازی‌های کلکسیونی و مجموعه‌داران هستند و من فقط می‌توانم امیدوار باشیم که این موضوع به زودی پایان یابد.

ریچارد چان ۳۷ ساله از علاقه‌مندان به دایناسورها نیز گفت که این اسکلت، دوران کودکی او را دوباره زنده می‌کند. وی گفت: تعداد زیادی مجسمه پارک ژوراسیکی تی‌رکس را جمع آوری می‌کنم، بنابراین دیدن یک مجسمه واقعاً برایم جالب است.

وی افزود: در حالی که این احتمال وجود دارد که آنها باید پس از فروش برای مطالعه در دسترس نباشند، اما مطمئناً در آینده خواهند بود.

این تی‌رکس که ۱۴۰۰ وزن دارد، بخشی از مجموعه جدید حراج‌های ماقبل تاریخی است که برخی از آن‌ها را نگران آسیب‌هایی کرده‌اند که بر اثر چنین کارهایی به دنیای علم وارد می‌شود. به عنوان یکی از نگرانی‌ها و یکی از دغدغه‌های اساسی دیرینه شناسان این است که معمولاً زمانی که بقایایی یک متعلق به ماقبل تاریخ به مالک خصوصی است، می‌شود، برای همیشه از دنیای علم پنهان می‌شود.

بخوان  ویژگی مخفی ویندوز 11 نشان می دهد که مایکروسافت ممکن است با منوی استارت دچار مشکل شده باشد

مجموعه‌داران اختصاصی و مؤسسه‌های می‌توانند به روش‌هایی از وجود یک سود ببرند که برای حفظ سالانه‌ها، نمونه‌های فسیلی و افزایش پژوهش‌ها و همچنین آموزش مردم در مورد دایناسورها ضروری است.

این دایناسور بالغ بر ۱۲ فوت (۳.۶۵ متر) و ۳۰۸۶ پوند (۱۴۰۰ وزن) وزن دارد، در سال ۲۰۲۰ یک ملک خصوصی در مونتانای ایالات متحده آمریکا حفاری دارد و اعتقاد بر این است که ۶۶ تا ۶۸ میلیون سال پیش می‌زیسته است. است.

این اسکلت عظیم در حال حاضر در سنگاپور به نمایش گذاشته شده است، جایی که هزاران نفر برای عکس گرفتن از این جانور ماقبل تاریخ از آن بازدید می‌کنند.

کاساندرا هاتون، معاون ارشد حراجی ستبی می‌گوید: موزه‌های بزرگ جهان همگی در ابتدای مجموعه‌های خصوصی بوده‌اند. این نمونه‌ها میلیون‌ها سال زنده مانده‌اند و میلیون‌ها سال دیگر نیز خواهند داشت.

لورن لیم ۳۳ ساله که برای تماشای این دایناسور به نمایشگاه رفته است، می‌گوید: من هرگز هرگز یک فسیل واقعی را ندیده بودم. این باعث می شود که احساس شگفتی کنم، زیرا کاملاً باشکوه است.

چیزی که گفته شد “شن” هنوز ارزش‌گذاری نشده است، اما بلین می‌گوید که یک تی‌رکس دیگر به نام استن(Stan) در سال ۲۰۲۰ در نیویورک با قیمت ۳۱.۸ میلیون دلار فروخته شده است.

توماس کار، دیرینه شناس آمریکایی چنین حراج‌هایی را حتی اگر اسکلت‌ها قبل از فروش مطالعه شده باشند، «بی‌شک مضر برای علم» توصیف می‌کند.