طرح رنگ بحث برانگیز ادوبی به شدت به خلاقان ضربه می زند

جدا از هزینه های اضافی، یکی از بزرگترین نگرانی های طراحان، تداوم ارائه ثبات و دقت است. در حالی که Adobe ویرایشگر عکس و نرم افزار DTP به کتاب‌های رنگی شخص ثالث اجازه می‌دهد، این خطر را دارد که به طور یکسان با کتابخانه‌های Pantone که به طور گسترده استفاده می‌شوند مطابقت نداشته باشند. به این ترتیب، ترس از افزایش شکایات و دارایی‌ها که دستورالعمل‌های برندسازی را رعایت نمی‌کنند، بر صنعت خلاق وجود دارد.

این شرکت همچنین تأیید کرد که پس از نوامبر 2022، تنها کتاب‌های رنگی Pantone + CMYK Coated، Pantone + CMYK Uncoated و Pantone + Metallic Coated در دسترس خواهند بود.





منبع

توییت شروع شد: «زمان‌های سرگرم‌کننده‌ای برای طراحان #Adobe در پیش است. امروز، اگر یک PSD (حتی 20 ساله) با رنگ مبهم PANTONE را باز کنید، رنگ را حذف کرده و سیاه می کند. Pantone 21 دلار آمریکا در ماه برای دسترسی می‌خواهد و Solid Coated در اوایل نوامبر پشت دیوار پرداخت می‌شود.

همانطور که توییت اندرسون نشان می دهد نگران کننده تر این است که این به روز رسانی عطف به ماسبق است. فقط مشترکین Creative Cloud All Apps می‌توانند از کتاب‌های رنگی پنتون استفاده کنند.

Adobe دلیل این تغییر را فاش نکرده است. وب سایت آن به سادگی خاطرنشان می کند: «مجوز پنتون با Adobe تنظیم شد. با توجه به این تغییر، مشتریان برای دسترسی به رنگ‌های پنتون در محصولات Adobe Creative Cloud باید مجوزهای Pantone Connect را خریداری کنند.

کاربران اره نخی ترجیح می دهند جایگزین های فتوشاپ و مورد علاقه آنها نرم افزار هنر دیجیتال و طراحی. دیگران راه‌حل‌هایی برای فعال کردن سیستم رنگ در برنامه ارائه کردند. به نظر می‌رسید که بسیاری از حق چاپ آشکار رنگ‌ها گیج شده‌اند (اگرچه، از نظر فنی، این نام رنگ پنتون و سیستم تطبیق است که در اینجا مجوز می‌گیرد). با این حال، اکثر آنها از Adobe و Pantone به دلیل عدم دستیابی به توافق انتقاد کردند.

بخوان  یک ربات جدید برای کمک به نوجوانان شلخته!
در دسامبر 2021، شرکت برنامه های خلاق برنامه خود را برای حذف کتابخانه های رنگی پنتون از محصولات فاش کرد. کاربران برای استفاده از آنها در کار خود باید یک مجوز اضافی به نام Pantone Connect خریداری کنند – به طور موثر رنگ ها را پشت دیوار پرداخت قرار می دهند.