طرح مفهومی جالب هنگ کنگ برای تواموا

آندریا پونتی، طراح ایتالیایی الاصل این مفهوم می‌گوید: این امر به ویژه در شهر پرجمعیت هنگ کنگ، جایی که فاصله‌های اجتماعی را حفظ می‌کند، مهم است.

پونتی می‌گوید: آیند نشان دهنده روح آینده‌نگرانه هنگ کنگ است و مفهوم طبیعی از حمل و نقل عمومی را معرفی می‌کند که بر عادت به فاصله‌گذاری اجتماعی غلبه می‌کند.

طرح مفهومی جالب هنگ کنگ برای تواموا

وی افزود: ایده طراحی یک تراموا، تصادفی نیست، که تراموا یکی از دیدنی‌های هنگ کنگ است و امسال ۱۱۵ سال خود را جشن می‌گیرند.

به گفته این شرکت، فضای داخلی شیک و راحت، با دیوارهای خاکستری زغالی، صندلی‌های بالشتکدار، کفپوش چوبی و تزئینات با روکش طبیعی همراه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، استودیوی “پونتی دیزاین” از طرح مفهومی یک تراموای برقی دو طبقه بدون راننده برای ورود به خیابان‌های هنگ کنگ پس از دوران مهاجرت کووید رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه غول‌پیکر که آیلند (جزیره) به معنای جزیره نامیده می‌شود، دارای نیمکت‌های دوار بزرگ در خود است که در آن قرار دارد، رو به بیرون می‌نشیند.

هدف این مفهوم جدید این است که مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی و سایر وسایل حمل و نقل شخصی خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، چرا که مردم از زمان بیماری همهگیر کووید-19 تقریباً سه سال است که از آن استفاده می کنند. کرده اند.

طرح مفهومی جالب هنگ کنگ برای تواموا

این طراح ادامه داد: مفهوم فاصله‌گذاری اجتماعی که آزادی حرکت و افراد را محدود می‌کند، به چالش طراحی و نقطه کانونی مفهوم جدید تبدیل شد. ما اکنون دیگر نباید جداسازی کنیم، در فضای عمومی باید یک طراحی یکپارچه و بازنگری را انجام دهیم.

بخوان  ویدیو/ ماجرای از رفتن بین لایه اوزون چه بود؟

پونتی علاوه بر آیند، ایستگاه‌هایی مخصوص این تراموا را نیز طراحی کرده است که می‌توان از هر دو طرف آن پیاده‌سازی کرد و همچنین هوای بهتری را فراهم کرد. هر تراموا دارای یک نقطه اتصال است که امکان شارژ سریع در توقف‌ها را فراهم می‌کند.

انتهای پیام



منبع

طرح مفهومی جالب هنگ کنگ برای تواموا

یک استودیوی طراحی هنگ‌کنگی با هدف حمل و نقل عمومی در سطح شهر از یک تراموای برقی مفهومی بدون راننده رونمایی کرده است.

گفتنی است که طرح آیند برنده جایزه طراحی جهانی GIDA ۲۰۲۰ شده است.

هزینه سفر با این تراموای برقی به صورت بدون تماس از طریق کارت بانکی قبل از سوار شدن به وسیله نقلیه انجام خواهد شد.

پنجره‌های خمیده و بالای این تراموا اجازه می‌دهد تا نور خورشید در طول روز وارد شود و به این امکان می‌دهد تا از منظره شهر در شب لذت ببرند.