طعم فضا برنامه آشپزی سرآشپزهای مشهور در مرکز ناسا

طعم فضا  برنامه آشپزی سرآشپزهای مشهور در مرکز ناسا

مگنوس در سال ۲۰۰۹ که در ایستگاه فضای بین‌المللی بود و به خاطر آزمایش‌هایش در مورد آشپزی در فضای تیتر خبرها نوشت: وقتی فکر می‌کنم، می‌بینیم که غذای مهمی از زندگی ما است.

بلیط این رویداد برای هر نفر ۱۷۵ دلار است و فرصت عکس گرفتن با فضانوردان، یک برج سینه مربوط به این رویداد و یک قطعه یادبود با امضای سرآشپزها و فضانوردان را شامل می‌شود.

«مارک مورفی» (Marc Murphy)، سرآشپز معروف در حال آماده شدن برای آشپزی در جایی است که هرگز در آن آشپزی نشده است. این مکان جدید، فضای محیط یا اگر بخواهیم بهتر بگویم، “Gateway: The Deep Space Complex” است.

سرآشپز و رستوران‌داری که در برخی از مشهورترین آشپزخانه‌های جهان کار کرده و یکی از مشهورترین سرآشپزهای نیویورک به شمار می‌رود، در برنامه‌های گوناگون آشپزی، برنامه‌های خبری و گفتگو حضور داشته است. با وجود این، رویداد طعم فضا، اولین تجربه از فضا می‌شود.

انتهای پیام



منبع

مأموریت‌ها باید چیزهایی را به مور بفرستند که طعم زیادی دارند و فقط کام را به حرکت در می‌آورند زیرا اگر برای مدتی در یک ایستگاه فضایی باشید، به نوعی محرک نیاز دارید. حتی نیازمند موضوعاتی برای صحبت در مورد آنها هستند. برای مثال، می توانید با همکارانتان در مورد موضوعات جالب وجود سس در یک غذا یا پیچیدگی های طعم صحبت کنید.

در مورد چشم‌انداز زندگی در فضا گفت: من به محرک‌های زیاد و روش‌های مختلف نیاز دارم و بدیهی است که غذا یکی از آنهاست. من عاشق طعم‌ها و بافت‌ها هستم و اساسا غذا را دوست دارم.

بخوان  قطار شایعات قابلیت‌های آیفون ۱۵ روی ریل تند

او در ادامه نوشت: غذای بسیار خوب است و شما می‌توانید با مخلوط کردن و تطبیق دادن مواد غذایی و در مورد من می‌توانم مقداری آشپزی فضایی، تنوع را افزایش دهید. غذاهایی که من کرده ام، بسیار درست دارند؛ بنابراین می‌توانم آنها را راحت کنند، جابه‌جا کرد یا روی نان تورتیا گذاشت.

غذای فضایی از روزهای اولیه تولید تی‌ و مکعب‌ها، مسیری را طی می‌کند. هر دو هنوز بخشی از منوی فضانوردان هستند. علاوه بر خوراکی‌های خشک شده یخ‌زده، انتخاب‌هایی با حرارت ثابت نیز می‌شوند که به غذاهای آماده شباهت دارند. ماموریت‌های تامین مجدد دوره‌های می‌توانند مقداری محدود از غذاهای تازه مانند میوه‌ها، سبزیجات و تنقلات را به همراه داشته باشند.

وی افزود: وقتی نوبت به نمایش دادن به مردم می‌رسد، من بسیار آگاه هستم که سعی می‌کنم کارهای مردمی را انجام دهم که پس از رفتن به خانه، آنها را تکرار می‌کنند زیرا هدف من به عنوان یک سرآشپز فقط آشپزی برای مردم نیست، بلکه باید آموختن چیزی است که واقعا انجام دهنده است. دستور غذای راتاتویی مادربزرگم، دستور غذای مورد علاقه من است. بنابراین، من می‌خواهم آن را درست کنم چون فکر می‌کنم کام را برمی‌انگیزد و شخصاً باور دارم که داستان خوبی پشت آن است.

قصد دارد در این رویداد، دستورالعمل‌هایی را نشان دهد که مهمانان می‌توانند در خانه‌های خود روی زمین تهیه کنند.

در طی شب، از شرکت‌های آن‌ها با نمونه‌هایی از غذاهای سرآشپزهای پذیرایی می‌شود و پس از کیک موسوم به «خارج از این دنیا» (خارج از این دنیا) طراحی‌شده توسط گلدمن به نمایش درمی‌آید. «بروس ملنیک» (بروس ملنیک)، «اسکات آلتمن» (اسکات آلتمن) و «ساندرا مگنوس» (ساندرا مگنوس)، فضای سابق شاتل فضایی نیز هنگام کمک کردن به سرآشپزها، سوژه عکس‌ها خواهند شد.

بخوان  بررسی جریان انرژی در پلاسما با کمک بزرگترین شبیه‌سازی رایانه‌های

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، جدیدترین جاذبه در مجتمع بازدیدکنندگان “مرکز فضایی کندی”(KSC) ناسا در فلوریدا، میزبانی یک رویداد به نام “طعم فضا: نسخه سرآشپز مشهور”(Taste of Space: Celebrity Chef Edition) است. این یک رویداد نمایشی پر ستاره در حوزه غذا با حضور مورفی و سرآشپزهای تحسین شده مانند “روکو دی اسپیریتو”(Rocco DiSpirito) و “داف گلدمن” (Duff Goldman) خواهد بود. در مصاحبه‌ای گفت: «من بسیار هیجان‌زده هستم، زیرا هرگز به آنجا نرفتم.

در این رویداد، مورفی به همراه دی اسپیریتو و گلدمن، تکنیک های آشپزی خود را به نمایش خواهد گذاشت. مهمانان نیز در میان نوآوری ها و طرح های پیشرفته اکتشاف فضا که در این مکان به نمایش گذاشته شده، حضور دارند.

طعم فضا  برنامه آشپزی سرآشپزهای مشهور در مرکز ناسا