طوفان‌های رعد و برق و رد استارگان از مکان فضایی

انتهای پیام



منبع با این حال، همین حرکت امکان گرفتن عکس‌هایی مانند عکس بالا را فراهم می‌کند. این تصویر از مجموعه عکس‌های گرفته شده توسط فضانورد ناسا، پتی گردآوری شده است. این عکس ثبت شده است که در سال ۲۰۱۲ در ایستگاه‌های بین‌المللی قرار داشت و عکس یک تایم لپس ۲۵ دقیقه‌ای است که از مجموع فرصت‌های ۳۰ ثانیه‌ای برای عکسبرداری از آن ایجاد شده است.

ناسا به تازگی تصویری را که فضانورد ناسا از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت کرده است، منتشر کرد.

توضیحات تصاویر: با نوردهی طولانی از ایستگاه های بین المللی، رعد و برق را نشان می دهند که به صورت فلاش های مجزا در یک تایم لپس به تصویر کشیده شده است. در اینجا تاریخچه یک طوفان الکتریکی، نورهای شهری که روی زمین می‌درخشند و رد ستاره‌های را مشاهده می‌کنید. رد ستارگان خطوط مستقیم را در جهت رو به جلو مداری تشکیل می‌دهند، اما کمان‌های دایره‌ای به سمت چپ و راست مدار ایستگاه بین‌المللی را می‌دهند. خطوط جلویی به دلیل طلوع زودرس خورشید زرد رنگ است. بالاتر از آن منطقه f اتمسفر است که در اثر تابش خورشید بر روی باقیمانده اتمسفر به رنگ قرمز می‌درخشد.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: مناظر ثبت شده از ایستگاه فضای بین‌المللی (ISS) باورنکردنی است. اما سفر با سرعتی در حدود ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت (۲۸۰۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌تواند امکان ثبت عکس‌ها را داشته باشد و تصاویری را که ثبت می‌شوند، کاملاً واضح باشد.

بخوان  ChatGPT مانند موبایل به یک ابزار روزمره تبدیل می‌شود