عرضه نخستین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۴ نسل ۱

اگرچه شرکت «آیکو» هنوز مشخصات این گوشی هوشمند جدید خود را فاش نکرده است؛ اما این شرکت قبلا تأیید کرده بود که این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است. گوشی «Z6 Lite» شرکت «آیکو» همچنین از نسل پنجم تلفن همراه (5G) نیز پشتیبانی می‌کند.

پایگاه «GSMArena» که اخبار مرتبط با گوشی‌های هوشمند را پوشش می‌دهد، گزارش داد گوشی «Z6 Lite» ساخت شرکت چینی «آیکو» (iQOO) قرار است در تاریخ ۱۴ سپتامبر (مطابق با ۲۳ شهریور) عرضه شود. به نوشته این پایگاه، گوشی هوشمند «iQOO Z6 Lite» نخستین گوشی هوشمندی در جهان خواهد بود که به تراشه «اسنپدراگون ۴ نسل ۱ اس او سی» (Snapdragon ۴ Gen۱ SoC) متعلق به شرکت آمریکایی کوالکام مجهز شده است.

گوشی هوشمند شرکت آیکو

شرکت «آیکو» (iQOO) یک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی چینی است که دفتر آن در شهر «دونگوان» واقع در استان «گوانگ‌دونگ» چین قرار دارد. این شرکت در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت فناروی «ویوو» (Vivo) در همان شهر تأسیس شد.

منبع: پایگاه «GSMArena»



منبع

طبق اعلام شرکت «آیکو» این گوشی موفق شده است تا در آزمایش‌های بنچمارکی که با نرم افزار «انتوتو» (AnTuTu) گرفته شده است، به عدد ۳۸۸۴۸۶ برسد.

همچنین جزئیات مرتبط با عملکرد بازی و دوربین این گوشی هوشمند نیز قرار است فردا اعلام شود. گفتنی است تراشه «اسنپدراگون ۴ نسل ۱ اس او سی» یک تراشه ۶ نانومتری است که درون خود یک «سی پی یو» هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد.

تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1

بخوان  با مهندس نرم افزار ایرانی ناسا آشنا شوید