عملیات سایبری هوش مصنوعی در ۵ سال آینده کشنده می‌شوند

با توجه به سرعت توسعه فناوری جعل، به نظر می‌رسد سیستم‌های امنیتی که به چنین فناوری‌هایی متکی هستند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

طبق مطالعه جدید، کار سایبری بر روی هوش مصنوعی در جعل هویت، تاکتیکی که در فیشینگ استفاده می‌شود، حرفه‌ای می‌شود و می‌تواند آسیب‌رسانی کند.

انتهای پیام



منبع

جعل مفاهیم‌های بر هوش مصنوعی

این مقاله روندها و پیشرفت های انجام شده در هوش مصنوعی، عملیات سایبری و مناطقی را که این دو با هم تلاقی دارند، مورد بررسی قرار می گیرد که نشان می دهد که زودهنگام و پیشرفت های پیش روی برای این خطرات، کلیدی است.

بر اساس این مطالعه در مورد موارد داده‌شده، ۱۲۹۱ نقض داده‌ها تا سپتامبر ۲۰۲۱ وجود داشته است که در مقایسه با داده‌ها در سال ۲۰۲۰ که در مجموع ۱۱۰۸ مورد بوده است، ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت برنیوز، یک گزارش تحلیلی سایبری جدید هشدار داده است که عملکرد سایبری فعال مصنوعی است که کاملاً محدود بوده است، ممکن است در سال‌های آینده تهاجمی‌تر شوند.

اندی پاتل پژوهشگر اطلاعات شرکت WithS می‌گوید: تولید شده توسط هوش مصنوعی برای مهندسی اجتماعی استفاده می‌شود، اما تکنیک‌های هوشمند طراحی شده برای هدایت رایانه‌ها، انجام مراحل حمله یا کنترل منطق بدافزار هنوز در عمل مشاهده نشده است.

با این حال، سایبری احتمالاً در پنج سال آینده هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند به طور مستقل آسیب ببیند، کمپین‌های حمله را با برنامه‌ریزی دفاعی اجرا می‌کنند، از مخفی کاری برای جلوگیری از استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی یا آسیب‌دیدگی استفاده می‌کنند. منبع باز را جمع آوری یا کند.

بخوان  تصویر جدید "جیمز وب" از تولد ستارگان

نویسندگان این گزارش ادعا می‌کنند که هک‌های ناشی از هوش مصنوعی در حال حاضر بسیار معمولی هستند و بیشتر برای استفاده اجتماعی اجتماعی می‌شوند. با این حال، آنها همچنین با روش‌هایی استفاده می‌کنند که تحلیلگران و پژوهشگران نمی‌توانند مستقیماً مشاهده کنند.

بر اساس این مقاله، روش‌های پیشرفته برای مبارزه با روش‌های مصنوعی برای مصارف مصنوعی مورد نیاز است که از اطلاعات مصنوعی، جعل سیستم‌های احراز هویت بیومتریک و سایر قابلیت‌های استفاده در آینده می‌کند.

بر اساس این پژوهش، ۲۸۱ میلیون قربانی در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به خطر افتادند.

می‌گویند: هیچ فناوری آنها قادر به تقلید متقاعدکننده صدا، حرکات و تصویر انسان مورد نظر به نحوی است که فریب دهد، وجود ندارد.

عمده‌های فعلی هوش مصنوعی به عقل انسان نزدیک و نمی‌توانند به طور مستقل به برنامه‌ریزی کنند یا ارائه دهندگان را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، شرکت امنیت سایبری و حریم خصوصی WithSecure مستقر در هلسینکی، آژانس حمل و نقل و ارتباطات فنلاند و آژانس تامین اضطراری ملی فنلاند در این گزارش همکاری کرده اند.

در پنج سال آینده

در این گزارش اشاره شده است که هدف از هوش مصنوعی واقعاً در جعل هویت فوق‌العاده خواهد بود، تاکتیکی که داستانی در سایت‌های فیشینگ و ویشینگ (فیشینگ صوتی) استفاده می‌کند.

در این ارائه شده است: هدف کاربردی به گزارش هوش مصنوعی می‌تواند سریع‌تر اجرا شود، قربانیان بیشتر را هدف قرار می‌دهند و می‌توانند بیشتر از آن استفاده کنند. است.

این گزارش پیش‌بینی می‌شود جعل هویت توسط هوش مصنوعی مبتنی بر جعل عمیق(دیپ‌فیک) نمونه‌ای از قابلیت‌های طبیعی است که هوش مصنوعی برای طراحی اجتماعی اجتماعی به ارمغان آورده است.

بخوان  نتایج امیدوارکننده یک روش جدید ژن‌درمانی برای بازگرداندن بینایی

هوش مصنوعی در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند، زیرا از قفل تلفن‌های هوشمند گرفته شده تا دسترسی به حساب‌های بانکی و پاسپورت‌ها و همچنین تمام پیشرفت‌های فنی به سمت فناوری‌های بیومتریک رفته است.

خیلی از فناوری ها معتقدند که جعل بزرگترین نگرانی امنیت سایبری است.