عواقب مصرف داروهای ضد افسردگی در بارداری

کیهارا ما نمی‌گوییم: داروهای ضد افسردگی نباید در بارداری استفاده شوند. ما مدل تجربی را پیشنهاد می‌کنیم و برای نیاز به استفاده از یک مطالعه بیشتر برای رشد عصبی با منابع پیشرفته موجود، می‌توانیم تا احتمال احتمالی را مدیریت کنیم.

“آلیسون موتری”(Alysson Muotri) نویسنده این مقاله گفت: این ساختارها را می‌توان برای آزمایش دوزهای مختلف و ردیابی رشد سلول‌های مغز تا سه ماهه سوم استفاده کرد. یک متخصص علوم اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو(UCSD) در ایالات متحده و سرپرست یک آزمایشگاه ژنتیک است که در توسعه ارگانیدهای مغزی برای مطالعه اوتیسم و ​​سایر اختلالات عصبی پیشگام بوده است. او همچنین یکی از بنیانگذاران تیسمو(Tismoo)، یک استارتاپ بیوتکنولوژی برزیلی است.

اُلیگودندروسیت (oligodendrocyte) یا الیگودندروگلیا یا یاختهٔ کم‌شاخه، یا ساخته‌کننده میلین در دستگاه عصبی مرکزی است.

دانشمندان گفتند: این فناوری ما را قادر می‌سازد تا افراد را در معرض خطرات ضدعفونی قرار دهد بر روی انواع سلول‌های مختلف، مانند سلول‌های پیش ساز، سلول‌های گلیال و نورون‌ها را بررسی می‌کنند. این امر بسیار مهم است زیرا ممکن است تغییرات محدود به نورونها نباشد. ما باید همه این پیامدها را بدانیم.

“لوسیانا رافاگنین مارینیو”(Luciana Rafagnin Marinho) محقق دیگر این مطالعه از دانشگاه فدرال ای بی سی گفت: ما یک مدل آزمایشی شامل سلول های بنیادی پرتوان توسط انسان را برای بررسی چه اتفاقی برای رشد سلول های عصبی جنین در زنان باردار در طول انجام دادیم. درمان با داروهای ضد افسردگی می‌افتد، پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام



منبع

اُلیگودندروس یکی از انواع سلول‌های گلیال است و دارای زوایدی است که به نورون‌های اطراف چنگ می‌اندازد و غلاف میلین را دور چند آکسون ایجاد می‌کند و باعث ایجاد غلاف میلین در دستگاه عصبی مرکزی می‌شود.

بخوان  آزمایشگاهی گوشتی تا ۲۵ برابر بیشتر کربن تولید می‌کند

سلول‌های بنیادی پرتوان هستند توسط انسان را می‌توان به ارگانیدهای مغزی (مینی مغز) تمایز داد که می‌خواهند از آنها در تحقیقات بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر و در آزمایش‌هایی با عملکرد عملکرد عصبی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس10 تا 16 درصد از زنان باردار در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهند و آنها را بیشتر با داروهای ضد افسردگی بهبود می بخشند. مقالات آلمانی برزیلی اخیراً پس از بررسی بیش از صدها هزار مورد علمی در مواردی که جنین با این داروها مصرف می‌شود، به‌عنوان یک داروی ضد عفونی مصرف شده در سراسر جهان می‌گویند: ، اما آنها برای رشد عصبی جنین درک نشده اند و باید با تکنیک های پیشرفته مانند ژنومیک مطالعه قرار گیرند. ژن شناسی یا ژنومیک(génomique) شامل تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات ژنتیکی به ویژه ژنوم جانداران است.

نتایج تحقیقات برزیلی اخیرشان بیان کردند گرچه بیخطر استفاده از داروهای ضد عفونی در دوران تایید شده است، اما آنها برای جنین به خوبی درک نشده اند.

او توضیح داد: ما می‌توانیم ارگانیدها را تا یک سال مطالعه کنیم و جنبه‌هایی از رشد آنها مانند مورفولوژی و الکتروفیزیولوژی تک‌نرون‌ها یا شبکه‌های عصبی را مشاهده کنیم.

“الکساندر کیهارا” متخصص مغز و اعصاب و محقق این مطالعه از دانشگاه فدرال ای بی سی(UFABC) برزیل گفت: نشریات بیشتری که ما بررسی کردیم، گزارش هایی از بررسی های مشاهده و مطالعات انجام شده در آزمایشگاه با استفاده از فرآیند ارائه کرد. کشت سلولی و حیواناتی که رشد مغز آنها از انسان بسیار متفاوت است اما آنها را برای بیان نتایج قطعی ارائه نمی‌کنند.

بخوان  ویدئو / «آرتِمیس ۱»؛ اولین گام برای بازگشت به فضانوردان به ماه

برای نشان دادن پیشرفت‌های احتمالی، مارینیو یک مطالعه‌ را که در آن ارگان‌های مغزی را بررسی کرد، در مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این تحقیق پاروکستین را بررسی کرد و در رشد نوریتها (رون‌هایی که به آکسون‌ها و دندریت‌ها برای تشکیل مدارهای پیچیده تبدیل می‌شوند) و جمعیت الیگوندروس‌ها را شناسایی کرد که غلاف میلین را در اطراف آکسون‌ها تولید می‌کنند و بنابراین برای فعال کردن امکان انتقال اطلاعات. طریق سیستم عصبی مهم هستند.

پژوهشگرانی که توالی‌یابی کل ژنوم، تحلیل و تحلیل رونویسی و توالی یابی آر.ان.ای تک سلولی از جمله روش‌هایی هستند که برای تحقیقات با استفاده از ارگانیدها اعمال می‌شود.