عینک هوشمند مایکروسافت در آزمایش‌های ارتش آمریکا شکست خورد

طبق قرارداد مایکروسافت با ارتش آمریکا قرار است ۱۲۰ هزار هدست IVAS را در مدت ۱۰ سال با ارزش نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار به ارتش آمریکا تحویل دهد.

این امر مستلزم این است که از حسگرهای دیده در شب با نمای بالا، حسگرهای حرارتی و مقاومت جنگی بهره ببرند تا موقعیت مکانی و عوامل با هدف افزایش دهنده، در حالی که با ماشینی همراه با موارد افزوده، یک محیط آموزشی شبیه به محیط زیست. دنیای واقعی را می‌کند.

گفته می شود حتی پس از این عملکرد ضعیف، ارتش ایالات متحده هنوز به برنامه های خود برای دستیابی به دستگاه های IVAS متعهد است. در واقع حتی بیانیه ارتش آمریکا گفته است که این آزمایش و ارزیابی، موفقیت آمیز بوده است.

این متخصص در نامه‌های نوشت: ما از این مایکروسافت برای ارائه فناوری تسلیحاتی با ارتش ایالات متحده، همکاری می‌کنیم و به یک کشور کمک می‌کنم تا کشتار و مرگ را با استفاده از ابزارهایی که ما ساخته‌ایم، افزایش دهد، نگران باشیم. ما برای توسعه تسلیحات کار نمی‌کنیم و خواستار اظهار نظر در مورد نحوه استفاده از کارمان هستیم.

عینک‌های هولولنز هر کدام ۳۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارند و در فروشگاه‌های این کشور فروخته می‌شوند. این نیز توسط ناسا و در عین حال از صنایع از جمله مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

IVAS برای انجام چه کاری طراحی شده است؟

در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸، «برد اسمیت» پاسخ داد که این شرکت به «دفاع قوی از ایالات متحده» اعتقاد دارد و می‌خواهد افرادی را که از این کشور دفاع کنند، به بهترین فناوری‌های این کشور دسترسی داشته باشند. در عین، ما کارمندان مایکروسافت استقبال می‌کنیم که فناوری مسائل اخلاقی و سیاست‌گذاری را می‌طلبد که کشور باید به شیوه‌های متفکرانه و عاقلانه تبدیل شود.

بخوان  کاربران اینستاگرام و فیس بوک به زودی دیگر نمی توانند در آپدیت جدید چت کنند

طبق گزارش‌های اخیر، عینک هوشمند شرکت مایکروسافت که به ارزش 22 میلیارد دلار برای تحویل تعداد مورد نیاز آن به ارتش ایالات متحده آمریکا منعقد شده است، در آزمایش‌های ارتش با شکست شکسته شده است، اما گفته می‌شود با وجود این عملکرد ضعیف، این کار همچنان ادامه دارد. پابرجاست.

دستگاههایی که می‌توانند سربازان آمریکایی را به کشتن دهند

موارد دیگری که سربازان با آن مخالف بودند، محدوده دید و دید محیطی هنگام استفاده از IVAS و اندازه حرکت سربازان به دلیل و وزن این دستگاه بود.

این بیانیه همچنین برای ارتش ایالات متحده برای ارائه پیشرفته ترین و قابل اعتمادترین تجهیزات به سربازان خود ساخته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، ارتش ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ قراردادی ۲۲ میلیارد دلاری با شرکت مایکروس برای دریافت عینک های هوشمند «هولولنز» برای سربازان خود منعقد کرد و اکنون پس از گذشت بیش از یک سال، این برنامه با افزایش و همچنین مشکلات عملکردی در چهار مورد از شش سال به وقوع می پیوندد. عملکرد در حال حاضر آزمایشی که توسط ارتش ایالات متحده انجام شده است، با شکست مواجه شده است.

در سال ۲۰۱۸، مایکروسافت و ارتش ایالات متحده بر سر یک توافق اولیه به ارزش ۴۸۰ میلیون دلار پرداختند. اما گروهی از کارمندان مایکروسافت در نامه‌ای به هیئت مدیره این شرکت از آنها خواستند تا این قرارداد را لغو کنند، زیرا در این صورت از این فناوری برای کمک به کشتن مردم استفاده خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

این عینک‌های چیزهایی اضافه می‌کنند که نسخه‌های اصلاح‌شده عینک «هولولنز» هستند، به کاربر یک نمایشگر «هاد» یا هولوگرامی می‌دهند که بر روی محیط اطراف او نمایش داده می‌شود و اطلاعات بیشتری در مورد آنچه می‌بیند، ارائه می‌دهد.

بخوان  استفاده از VPN در دوره ناآرامی و جنگ در سراسر جهان افزایش می یابد

در یک مانور عملیاتی که اخیراً چهار مورد اجرا شد، این دستگاه در شش عملکرد در حال ارزیابی شکست خورده است. یکی از ایرادات عمده این دستگاه، درخشش و بازتاب نور از نمایشگر آن بود که از صدها متر دورتر قابل مشاهده بود. یکی از آزمایش‌کنندگان در این گزارش گفت که چنین نمایشگری می‌تواند جنگنده‌های دشمن را از محل استقرار سربازان ارتش آمریکا آگاه کند و آنها را در معرض خطر قرار دهد.

سرتیپ کریستوفر اشنایدر در بیانیه‌ای گفت که نتایج این ارزیابی به نقاطی است که IVAS در آنها وجود داشته و نیاز به بهبود دارد، کمک کرده و اکنون به آنها می‌شود.

مخالفت کارمندان مایکروسافت با این قرارداد

نظامی که در سال 2021 گزارش شد، ارتش ایالات متحده، هولولنز را از مایکروسافت نمی‌خرد، بلکه می‌خواهد از فناوری‌ها در یک پلتفرم جمع‌آوری کند که سربازانش می‌توانند از آن برای آموزش، تمرین و مبارزه استفاده کنند.

ارتش ایالات متحده برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ با مایکروسافت قراردادی ۴۸۰ میلیون دلاری برای توسعه نمونه اولیه یک عینک هوشمند پیشرفته موسوم به “سیستم تقویت بصری یکپارچه”(IVAS) اعطا کرد. عینک‌های هوشمند بسیار شبیه به هدست‌های واقعیت افزوده هولولنز هستند، اما ارتش به IVAS نیاز دارد تا کارهای بیشتری را با آن انجام دهد.

این در حالی است که ماه گذشته خبری مبنی بر این است که شرکت مایکروسافت پس از «نتایج آزمایش‌کننده آزمایش‌کننده در میدان»، شروع به تحویل پنج هزارک IVAS به ارتش خواهد کرد. اولین سفارش پنج هزاریی از این عینک‌ها به دلیل آزمایش عملکرد آنها در ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شد.

بخوان  حضور روسیه در ۲ ماموریت بعدی ناسا به ایستگاه فضایی

گفتنی است که این تحقیق با وجود درخواست چندین ساله متخصص فناوری شرکت مایکروسافت مبنی بر فسخ این قرارداد انجام می‌شود.

ظاهراً شرکت مایکروسافت در طول این آزمایش به دلیل مشکلات عملکرد در شرایط کم‌نور انتظار استقبال از دستگاه خود را داشته است، چرا که هولولنز نیز هنوز طعم موفقیت تجاری را نچشیده است و این شرکت پس از رونمایی شرکت متا از برنامه‌های خود برای ساخت متورس سال گذشته، شاهد دست دادن استعدادهای برتر خود بوده است.

در نهایت، شرکت مایکروسافت هنوز به طور رسمی هیچ بیانیه‌ای در مورد نگرانی کارکنانش در این باره صادر نکرده است.