فرودگر ژاپنی ۵ اردیبهشت روی ماه می‌نشیند

علاوه بر این، شرکت ispace در حال حاضر برنامه‌ریزی برای پخش زنده این فرود از مقر کنترل مأموریت در توکیو است که به دنبال‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا این فرود را به صورت زنده دنبال کنند.

این شرکت در بیانیه خود آورده است: ما ماه را در نظر داریم! سیستم تصویربرداری ۳۶۰ درجه ماه با قابلیت هوش مصنوعی چند دوربینی که توسط Canadensys Aerospace ساخته شده است، در مدار ماه در کاوشگر فضای ژاپنی قرار دارد و تصاویری از ماه جمع آوری کرده است و می‌کند.

فضاپیمای Hakuto-R در صورت فروش موفقیت آمیز، اولین فضاپیمای خصوصی خواهد بود که به شکل ایمن بر روی ماه فرود می‌آید. این فضاپیما همچنین ماه‌نورد کوچک «راشد» را از طرف آژانس امارات عربی حمل می‌کند.

کاوشگر خصوصی ژاپن موسوم به Hakuto-R روز ۲۵ آوریل را برای فرود تاریخی خود هدف قرار داده است تا به اولین فضاپیمای خصوصی تبدیل شود که با موفقیت بر روی ماه می‌نشیند.

این فرودگر در تلاش برای فرود، از نزدیک ترین مسیر به سطح ماه اقدام و سیستم پیشرانه اصلی خود را برای کاهش سرعت و فرود روی سزح کره ماه روشن می کند. سپس با استفاده از یک مجموعه دستورات از پیش تعیین‌شده، موقعیت خود را تنظیم می‌کند و سرعت خود را کاهش می‌دهد تا نرم‌افزار روی سطح ماه داشته باشید. این روند تقریباً یک ساعت طول خواهد کشید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای ژاپنی Hakuto-R در حال آماده شدن برای فرود تاریخی روی کره ماه در روز ۲۵ آوریل است.

بخوان  رونمایی ویژگی جدید ابداعی شرکت بیام‌و

انتهای پیام



منبع

این فضاپیما از تصاویر خیره کننده ماه گرفته شده است.

این فرود در موفقیت آمیز بودن، ژاپن را به چهارمین کشور می‌کند که پس از ایالات متحده آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی و چین بر روی ماه فرود می‌آید.

طبق اظهارات قبلی محل فرود اولیه، دهانه اطلس (Atlas Crater) است که در لبه بیرونی جنوب شرقی دریای سرد (Mare Frigoris) واقع شده است.

فضاپیمای Hakuto-R در دسامبر ۲۰۲۲ با یک موشک «فالکون ۹» متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس به فضای پرتاب شد. این کاوشگر در حال حاضر در مدار بیضی شکل در کنار ماه قرار دارد و در نزدیکترین فاصله به ۱۰۰ کیلومتری سطح ماه می‌رسد و در دورترین فاصله تا ۲۳۰۰ کیلومتر از آن دور می‌شود.

ماموریت فضاپیمای Hakuto-R اولین برای فضایی است و در آینده منتظرن خبرهای بیشتری از آن باشند. این شرکت در حال حاضر روی دومین و سومین ماموریت قمری خود کار می کند که قرار است در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ پرتاب شوند.

این کاوشگر خصوصی ژاپنی در حال حاضر در مدار ماه قرار دارد و می‌خواهد روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل ساعت ۱۲:۴۰ به وقت منطقه شرقی (۵ اردیبهشت ساعت ۲۰:۱۰ به وقت ایران) روی ماه فرود بیاید.

فرودگر ژاپنی ۵ اردیبهشت روی ماه می‌نشیند

بر اساس بیانیه‌های که به تازگی از طرف شرکت سازنده این فرودگر موسوم منتشر شده است، تاریخ‌های جایگزین برای این فرود در صورت عدم تحقق روز ۲۵ آوریل، روزهای ۲۶ آوریل، ۱ ماه و ۳ ماه تعیین شده است.