فرود خارق‌العاده یک پرنده رباتیک را تماشا کنید

اگر پنجه‌های فنردار این ربات می‌توانند شاخه‌های به قطر شش سانتی متر را بسیار شبیه به سایر پرندگان، اما همتای نهایی آن‌ها با واقعی‌شان متفاوت کنند. به طور کلی، پرندگان قبل از اینکه به زمین برسند، برای چند لحظه بالای سکوی مورد نظر خود شناور می‌شوند. با این حال، اختراع زوفری با نزدیک شدن به هدف نهایی خود با کمک ارزیابی‌های دوربین نوری به سرعت خود را آهسته می‌کند تا در عرض ۲۵ میلی‌ثانیه سکو را ببرد.

مقاله این تیم در مجله Nature Communications منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

زوفری در مصاحبه‌ای با نیوساینتیست توضیح می‌دهد که ترفند این شاهکار خیره کننده مستلزم را تقویت می‌کند از رفتارهای واقعی پرندگان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، اگر یک ربات را باید انجام دهید تا مانند یک پرنده پرواز کند، یک مسئله است اما باید آن را مانند یک موضوع متفاوت بسازید. فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شوند که سرعت، زمان، ضربه، تخمین فاصله و تنها چند مورد از آنها هستند. اما تماشای عکس‌ها و ویدیوهایی که به تازگی توسط رافائل زوفری (Raphael Zufferey) و همکارانشان در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان منتشر شده است، انتظارات از ربات‌های پرنده را بالا می‌برد.

در فیلم جدید پرواز و نشستن یک ربات پرنده بر روی یک سکو دیده می‌شود. رباتی که از آن می‌توان روزی برای نظارت بر خجالتی‌ترین حیوانات استفاده کرد.

این ربات پرنده جدید به طور کامل برای استفاده در فضای باز آماده نیست و در حال حاضر به داده های محلی دقیق یک سیستم ضبط حرکات متصل است و هنوز برای کار در محیط های غیرقابل پیش بینی بهبود یافته است. با این، هرگاه این مشکلات حل شود، باورهایی است که این ربوب را می‌توان برای جمع‌آوری نمونه‌ای در مکان‌های صعب‌بور یا حتی نظارت بر حیوانات حساس به صدا در طبیعت برای تحقیقات مورد استفاده قرار داد. با فرض اینکه حیوانات ذکر شده بدشان نیاید که یک پرنده مکانیکی فضول در اطراف آنها پرسه بزند.

بخوان  آیا مغز قادر به ترمیم خود است؟

حیوانات، الهامبخش پیشرفت‌های متنوعی در حوزه رباتیک هستند. از سطح‌های عنکبوتی شش پا که به زودی در سیستم‌های ژاپنی پرسه می‌زنند تا ربات‌های موجود در آب را می‌گیرند که اکنون می‌توانند پرتوهای مانتا را برای طراحی‌های سریع‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر تقلید کنند. پرنده‌ها می‌توانند از آنها تقلید کنند. مارهای پرنده که می‌توانند بدن خود را صاف و مواج کنند تا در هوا حرکت کنند، الهام بخش حرکات خلاقانه برای طراحی ربات‌های آینده هستند.