فروش ابزار‌های دور زدن ایمنی خودرو برای آمازون دردسرساز شد

رسانه‌های محلی هند اعلام کردند میستری کمربند ایمنی خود را هنگام رانندگی نبسته بوده و همین امر بحث و گمانه زنی وسیعی درباره ایمنی جاده در چهارمین بازار بزرگ خودروی جهان را به وجود آورد.

نیتین گادکاری وزیر حمل ونقل هند در مصاحبه‌ای از اقدامات ایمنی جدید خبرداد. به گفته او گیره‌های فلزی که در آمازون فروخته می‌شوند، در شکاف مخصوص کمربند ایمنی قرار داده می‌شوند تا پیام هشدار خودرو برای نبستن آن را خنثی کنند. به طور معمول تا زمانیکه فرد هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را نبندد، زنگ هشدار پخش می‌شود.

هرچند فروش گیره‌های فلزی غیرقانونی نیست، اما پس از مرگ سایروس میستری، سرمایه دار هندی در یک سانحه رانندگی، این ابزار‌ها در کنار مشکلات وسیع‌تر ایمنی جاده بیش از پیش تحت تحقیقات قرار گرفته اند.

گادکاری در این باره گفت: مردم گیره‌ها را از آمازون می‌خرند تا از بستن کمربند ایمنی اجتناب کنند. ما پیام هشداری به آمازون فرستاده ایم تا فروش این ابزار‌ها را متوقف کند.

در وب سایت آمازون در هند چند فهرست برای گیره‌های فلزی کوچکی وجود دارد که در توضیحات آن‌ها ذکر شده زنگ هشدار کمربند ایمنی خودرو‌های مختلف را حذف می‌کنند. قیمت برخی از این ابزار‌ها بسیار ازان و ۲۴۹ روپیه (۳.۱۲ دلار) است.



منبع

بخوان  خشکی چشم، بهبود قرنیه را پس از آسیب تغییر می دهد