فریب خودروهای خودران با لیزر و حذف ابران پیاده!

پژوهشگران با استفاده از این روش، داده‌های مربوط به محل زندگی و همچنین ابران پیاده را حذف می‌کنند.

پژوهشگران از یک لیزر برای تقلید بازتاب‌های LIDAR که حسگر معمولا می‌کند، استفاده می‌کردند. در حضور حس‌های لیزری، گرتاب‌های واقعی را که می‌توان از واقعیت می‌آورد، باز کرد و در نتیجه آن‌ها را می‌توان فهمید که نمی‌توانند وجود داشته باشند.

خودروهای خودران به یک نوع سیستم راداری چرخشی به نام LIDAR متکی هستند که به وسیله نقلیه کمک می‌کند تا محیط اطراف خود را کند. این مخفف کلمات Light Detection and Ranging به معنای تشخیص نور و برد است که نورهای لیزری ساطع می‌کند و سپس تاب‌های آن را باز می‌کند تا فاصله بین خود و محیط موجود در مسیر خود را تشخیص دهد.

نحوه فریب یک خودروی خودران

پژوهشگران همچنین از نرم‌افزار ردیابی دوربین اصلی برای آزمایش‌های خود استفاده می‌کنند و می‌توانند با استفاده از تجهیزات پیچیده‌تر از فاصله‌ای دورتر آن را تحت تأثیر قرار دهند.

پژوهشگران از امکان فریب خودروهای خودران و حذف ابران از میدان دید آنها با لیزر خبر می‌دهند و می‌گویند نرم‌افزاری می‌توانند به حل این مشکل کمک کنند.

حمله لیزری از کنار جاده‌ای که خودروی خودران در حال نزدیک شدن بود، انجام شد که بیش از 5 متر با آن فاصله نداشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی نشان می‌دهند که حمله لیزری می‌تواند خودروهای خودران را ببیند تا باعث حذف عابران از میدان دید آنها شود و بدین ترتیب افرادی که در مسیر آنها هستند، به خطر می‌افتند.

بخوان  VLC Media Player با اعتراض دادگاه به ممنوعیت هند پاسخ داد

با افزایش خودران، حمله به سیستم LIDAR ممکن و خطرناک خودرو برای گیج کردن خودروها است، به ‌ویژه که انسان‌ها دیگر پشت فرمان زمانی هستند. نتیجه چنین هدفی می‌تواند فاجعه‌بار باشد و باید در مراحل اولیه جستجو کرد تا چنین آسیب‌پذیری‌هایی را به حداقل برساند یا به کلی از بین برد.

نتایج این پژوهش در سمپوزیوم امنیت USENIX ۲۰۲۳ ارائه خواهد شد.

این گزارش اولین از فریب سیستم LIDAR برای جلوگیری از شناسایی است. درجه دقیقی از دقت مورد نیاز برای زمان‌بندی تعیین لیزر به سمت حسگر LIDAR برای فریب آن وجود دارد. یکی از پژوهشگران مرتبط با این مطالعه می‌گوید که با این حال، موارد مورد نیاز برای همگام‌سازی این مورد به شکل عمومی در تولیدکنندگان LIDAR است.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران این آزمایش‌ها را برای کمک به ساختن یک سیستم قابل اعتماد برای حسگرها انجام می‌دهند. سازندگان این سیستم‌ها در حال حاضر می‌توانند نرم‌افزارهای خود را اصلاح کنند تا مواردی مانند چنین حملاتی را شناسایی کنند و یک سیستم جایگزین را برای تشخیص ابزاری که می‌سازند. از سوی دیگر، سخت‌افزار نیز می‌تواند در آینده بهبود یابد تا در برابر چنین عملکردی دفاعی شود.

مجموعه‌های خودروهای پیشرفته برای عبور از مسیر خودروهای خود به این سیستم متکی هستند. با این حال، با همکاری محققان دانشگاه فلوریدا، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ارتباطات الکترونیکی در ژاپن نشان داد که می‌توان این سیستم را با یک سیستم لیزری نسبتاً ابتدایی فریب داد.

بنابراین، هنگامی که از فریب لیزری در شرایط آزمایشی در برابر یک وسیله نقلیه خودران استفاده می‌شود، این حمله به کاهش سرعت خودرو در حضور عابر پیاده، کاری که برای انجام آن برنامه‌ریزی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

بخوان  ۲۱ ماهواره‌ «استارلینک» آماده پرتاب به مدار پایینی زمین

چگونه می‌توان یک حمله لیزری را خنثی کرد؟